کامیون اختصاصی مرسدس بنز یونیماگ برای برف‌روبی


کامیون اختصاصی مرسدس بنز یونیماگ برای برف‌روبی

با وجود گرم شدن کره زمین، زمستان‌های اخیر در قاره اروپا بسیار سرد و پربارش بوده‌اند. مناطق کوهستانی اروپا یخبندان شدید و بارش برف بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کنند که برای مدیریت آن‌ها به خودروهای برف‌روب فوق‌العاده نیاز است. در این زمینه مرسدس بنز...

با وجود گرم شدن کره زمین، زمستان‌های اخیر در قاره اروپا بسیار سرد و پربارش بوده‌اند. مناطق کوهستانی اروپا یخبندان شدید و بارش برف بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کنند که برای مدیریت آن‌ها به خودروهای برف‌روب فوق‌العاده نیاز است. در این زمینه مرسدس بنز یونیماگ حرف اول را می‌زند، چرا که از سال‌ها پیش تاکنون در ناوگان خدمات عمومی قاره سبز فعال بوده است.

نسل فعلی مرسدس بنز یونیماگ از سال 2001 در حال تولید است و شرکت‌های مختلف این خودرو را برای کارکردهای مختلف بهینه‌سازی کرده‌اند. یکی از کارکردهای مهم یونیماگ، پاک‌سازی معابر از برف سنگین با استفاده از دستگاه‌های دوار برف‌روب است. این سیستم ترکیبی از یک پیچ با رزوه های چند جهته و یک روتور است. با چرخش مارپیچ، تیغه های آن برف را بریده و وارد روتور می کنند که تیغه های آن بر اساس اصل سانتریفیوژ، برف را به داخل ناودان دوار فشار داده و تا فاصله 25 متری پرتاب می کند.

کامیون اختصاصی مرسدس بنز یونیماگ برای برف‌روبییونیماگ

طراحی منحصر به فرد یونیماگ، موجب شده است که این خودرو یک برف‌روب فوق‌العاده باشد. اصله بین دو محور کوتاه یونیماگ (2800 یا 3600 میلی متر) مانورپذیری را تضمین می کند، علاوه برآن سیستم چهار چرخ متحرک، همراه با محورهای پورتال و سیستم تعلیق فنری مستقل، توانایی عبور از معابر دشوار را افزایش می‌دهد. در نهایت موتور هشت لیتری یونیماگ با توان 300 اسب‌بخار قدرت بی‌نظیری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. گیربکس این خودرو نیز به مبدل گشتاور مجهز است و به راننده امکان می‌دهد با سرعت بسیار آرام 0.14 کیلومتر بر ساعت حرکت کند و در عین حال از گشتاور فوق‌العاده زیاد موتور نهایت استفاده را ببرد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس