سفری هیجان انگیز و ورزشی در گردشگری با دوچرخه


سفری هیجان انگیز و ورزشی در گردشگری با دوچرخه

دوچرخه سواری یکی از سریع ترین انواع تفریحات و گردشگری در فضای باز به شمار می رود. تخمین زده می شود افراد زیادی در شهرها و کشورهای مختلف به صورت تفریحی دوچرخه سواری کرده و به اقتصاد کمک می کنند. دوچرخه سواری همچنین به سلامت جامعه و پس اندازهای مرتبط، ازدحام کمتر، سلامت محیط زیست و افراد شادتر کمک می کند. گردشگری دوچرخه موارد فراوانی از گردشگری...

گردشگری دوچرخه موارد فراوانی از #گردشگری را در بر می گیرد و در کل به هر فعالیت مرتبط با #سفر که با هدف لذت صورت می گیرد و دوچرخه سواری را در خود جای می دهد، گفته می شود.

دوچرخه سواری یکی از سریع ترین انواع تفریحات و گردشگری در فضای باز به شمار می رود. تخمین زده می شود افراد زیادی در شهرها و کشورهای مختلف به صورت تفریحی دوچرخه سواری کرده و به اقتصاد کمک می کنند.

دوچرخه سواری همچنین به سلامت جامعه و پس اندازهای مرتبط، ازدحام کمتر، سلامت محیط زیست و افراد شادتر کمک می کند.

گردشگری دوچرخه موارد فراوانی از گردشگری را در بر می گیرد؛ به شکلی که توسط Path Less Pedaled (یکی از سایت های جهانی دوچرخه سواری) به عنوان هر فعالیت مرتبط با سفر که با هدف لذت صورت می گیرد و دوچرخه سواری را در خود جای داده، تعریف شده است. اکثر انواع گردشگری با دوچرخه در این دسته بندی های اصلی قرار می گیرد که اغلب با هم هم پوشانی دارد و می تواند شامل دوچرخه سواری جاده، شن و کوهستان باشد.

سفر با دوچرخه همانطور که گفته شده به چند شکل تقسیم می شود؛ برای مثال تورهای دوچرخه سواری چند روزه با سازماندهی مستقل که از جمله آن می توان به دوچرخه سواری شبانه، مسیرهای دوچرخه سواری ماجراجویانه، مسیرهای مسافت طولانی مانند مسیر Katy اشاره کرد، یکی از موارد سفر با دوچرخه است.

رویدادها از دیگر دسته بندی های گردشگری با دوچرخه محسوب می شود؛ به عنوان مثال می توان به سواری های سازمان یافته، تورها و مسابقات مانند مسابقات Cyclocross و تورهایی مانند Ragbrai اشاره کرد.

سواری مقصد نیز شامل سواری هایی می شود که حول یک مقصد خاص یا جاذبه های خاص متمرکز است که از جمله آن می توان دوچرخه سواری کوهستانی صخره ای در یوتا، گشت و گذار در کالیفرنیا یا دوچرخه سواری چاق در مینه سوتا را نام برد.

البته دوچرخه سواری روزانه و شهری اغلب به عنوان تورهای روزانه خودجوش و بازدید از جاذبه های محلی و شهری شناخته می شود که از انواع آن می توان به گشت های قهوه فروشی در شهر سواری «آهسته رول» و ... اشاره کرد.

باید گفت دوچرخه سواری به عنوان شکلی از گردشگری یکی از راه های اصلی است که جوامع می توانند از فرصت های توسعه اقتصادی پایدار به واسطه دوچرخه سواری بهره مند شوند. بسیاری از مطالعات مزایای اقتصادی را برای جوامع، ایالت ها و مسیرهای خاص را اندازه گیری کرده اند و تأثیرات قابل توجهی یافته اند.

سفر با دوچرخه به ویژه برای جوامع روستایی مفید است. دوچرخه سواران تور معمولا به دنبال جاده های روستایی کم ترافیک و خوش منظره ای است که از مسیر نامناسب دور است. آن ها با پدال حرکت و آهسته تر از خودروها حرکت می کنند و در نتیجه اقامت طولانی تری در یک منطقه و در نتیجه هزینه های بیشتری برای خدمات پرداخت می کنند.

داده های یک مطالعه در مونتانا نشان می دهد دوچرخه سواران تور در مقایسه با میانگین گردشگران موتورسوار به دلیل سرعت پایین تر ۴۰ درصد بیشتر هزینه می کنند.

مسافران دوچرخه معمولا ژئوتوریست و علاقه مند به تجربه ویژگی های متمایز یک مکان از جمله فرهنگ، چشم انداز، تاریخ و رفاه ساکنان آن هستند. آن ها ترجیح می دهند برای ارتباط بیشتر و معنادارتر با مردم محلی به صورت محلی نیز هزینه کنند.

هر مکانی که امکان دوچرخه سواری در تعطیلات را فراهم سازد، مقصد گردشگری دوچرخه محسوب می شود. با توجه به انواع مختلف دوچرخه سواری و تنوع ترجیحات بازدیدکنندگان امکانات برای مقصد گردشگری با دوچرخه بی پایان است و می تواند شامل هر شهر کوچک و دورافتاده و یا یک مرکز شهر بزرگ شود.

کلید جذب بازدیدکنندگان دوچرخه سوار اطمینان از وجود مکانی لذت بخش برای آن هاست. جاذبه های فرهنگی، تاریخی یا منظره ای که منطقه ای به آن معروف است، می تواند بازدیدکنندگانی که قصد دارند بازدید از آن را با دوچرخه تجربه کنند، جذب کند.

منابع:
ecf.com
pathlesspedaled.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا