صدور نخستین موافقت اولیه پیاده سازی گردشگری کشاورزی در سبزوار


صدور نخستین موافقت اولیه پیاده سازی گردشگری کشاورزی در سبزوار

به گزارش «دنیای سفر» محمدعلی ابراهیمی دوست اظهار کرد: با پیگیری های صورت گرفته موافقت اولیه مزرعه گردشگری کشاورزی در زمینی به مساحت 500 هکتار در محور سبزوار نیشابور صادر شده است. وی ادامه داد: گردشگری کشاورزی یکی از فرصت ها و ظرفیت های گردشگری شهرستان سبزوار است که بهره برداری از آن در دستور کار قرار گرفته است. رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری...

رئیس اداره میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی #سبزوار از صدور نخستین موافقت اولیه گردشگری کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر» محمدعلی ابراهیمی دوست اظهار کرد: با پیگیری های صورت گرفته موافقت اولیه مزرعه گردشگری کشاورزی در زمینی به مساحت ۵۰۰ هکتار در محور سبزوار نیشابور صادر شده است.

وی ادامه داد: گردشگری کشاورزی یکی از فرصت ها و ظرفیت های گردشگری شهرستان سبزوار است که بهره برداری از آن در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سبزوار اضافه کرد: در این طرح گردشگری با تعامل بین کشاورز و گردشگر تجربه فعالیت های کشاورزی، دامداری، پرورش ماهی و... در معرض دید گردشگران قرار می گیرد.

ابراهیمی دوست یادآور شد: گردشگری کشاورزی به عنوان یکی از شاخه های نوین گردشگری ارتباط عمیق و مستقیم با محیط روستایی دارد و با بهره گیری از فعالیت های کشاورزی می توان شاهد توسعه پایدار یک منطقه بود.

وی با اشاره به آب و هوای سبزوار و شرایط این شهرستان برای گردشگری کشاورزی عنوان کرد: هوای سبزوار به دلیل قرار داشتنِ شهر در میان ارتفاعات شمالی و جنوبی، عمدتاً کوهستانی و معتدل است، اما در قسمت های جلگه ای هوا گرم تر است و باید گفت که بهار و پاییز فصل های مناسب تری برای سفر به این شهر هستند.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ابراهیمی دوست تصریح کرد: این شهرستان با دارا بودن مناطق کوهستانی و کویری پوشش گیاهی متنوعی دارد و در مناطق کوهستانی گونه های بوته ای و درختچه ای مثل ریواس، آویشن، درمنه و… بیشتر دیده می شود. اراضیِ دشتیِ منطقه پروند سبزوار نیز با پوشش گیاهی بیابانی دارای گونه های شاخصِ تاغ، گز، بَنه، بومادران، بادام کوهی و قیچ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید