نقش ویژه مادران در ریل‌گذاری معنویت در وجود فرزندان


نقش ویژه مادران در ریل‌گذاری معنویت در وجود فرزندان

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه والدین باید با رفتار و گفتار خود اصول دین را به فرزندان بیاموزند، گفت: ریل گذاری معنویت در وجود فرزندان توسط والدین بویژه مادران انجام می شود.

حجت الاسلام رحیمی در آئین تجلیل از بانوان شاغل در جهاد دانشگاهی استان مرکزی که به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت زهرا(س) برگزار شد، یکی از دغدغه های والدین را بحث دینداری در دوران آخرالزمان عنوان کرد و گفت: یکی از تعابیر در این زمینه این است که در دوران آخرالزمان نگاه داشتن دین همچون نگاه داشتن آهن گداخته در دست است. در قرآن کریم هم آمده است که خود و خانواده خود را حفظ کنید، لذا وقتی در دین مبین اسلام برای زن و مرد در خانواده جایگاه مادری و پدری تعریف شده، هدف تنها تولد فرزند مد نظر نیست، بلکه یکسری وظایف در رابطه با پرورش فرزند بویژه در حوزه دینداری بر عهده والدین قرار داده شده که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به دینداری حضرت زهرا(س) و رعایت تمامی اصول دین توسط ایشان در جای جای زندگی شان، اظهار کرد: در مبحث توحید، بر اساس سیره آن حضرت هرچه ارتباط خود را با خدا قوی تر کنیم راحت تر می توانیم از موانع و مشکلات عبور کنیم.

وی وجود رنگ و بوی خدا در زندگی را از پایه های حفظ ایمان عنوان کرد و با اشاره به پررنگ بودن این ویژگی در زندگی حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: باید به مرحله عطش ارتباط با خدا برسیم و مادران باید با رفتار خود اهمیت و نحوه برقراری این ارتباط را به فرزندان آموزش دهند.

به گفته وی، 75 درصد مسئولیت ایجاد معنویت در خانه ها برعهده مادران است و در واقع مادر می تواند بعد معنوی برنامه های معمول در خانه از جمله سفر، محاسبه خمس و زکات و ... را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه ریل گذاری معنویت در وجود بچه ها توسط والدین بویژه مادران انجام می شود، افزود: نبوت یکی از اصول دین است که آموزش در این حوزه نیز از وظایف والدین است و سیره حضرت فاطمه(س) در این خصوص نیز می تواند الگوی مادران برای آموزش به فرزندان باشد.

وی اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) در زمینه امام شناسی نیز الگوی فوق العاده ای است، باید با استفاده از این سیره، تبعیت از امام زمان مان را به فرزندان آموزش دهیم.

وی در خصوص معاد به عنوان یکی از اصول مهم دین اظهار کرد: اگر به این یقین برسیم که مرگ زمان مشخصی ندارد، رفتار و کردارمان تغییر خواهد کرد و از گناه پرهیز خواهیم کرد و در بهترین و بدترین لحظات عمر مرگ و یاد خدا را فراموش نخواهیم کرد، همانگونه که حضرت زهرا(س) در زندگی خود به این مهم توجه ویژه داشتند و مصادیق قابل توجهی را در این خصوص از زندگی ایشان می توان ذکر کرد.

وی با بیان اینکه یکی از دیگر اصول دین عدل است و حضرت فاطمه(س) آنرا به خوبی در زندگی پیاده کرد و همواره تلاش کرد عدالت در رفتار و کردار و گفتارش مستولی کند، افزود: مادر زمانی که می خواهد نقش خود را در خانواده نشان دهد باید عدالت را در رفتار با اعضای خانواده رعایت کند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم با تقدیم هدایایی از بانوان شاغل در جهاد استان مرکزی تقدیر شد.

نقش ویژه مادران در ریل‌گذاری معنویت در وجود فرزندان

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق