هزار نفر در بیمارستان صحرایی زیرکوه ویزیت رایگان شدند


هزار نفر در بیمارستان صحرایی زیرکوه ویزیت رایگان شدند

بیرجند - ایرنا - فرمانده مرکز بهداری رزمی شمال شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: بیمارستان ویژه و تخصصی صحرایی ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه در شهرستان زیرکوه برپا شده که در روز گذشته هزار نفر در این بیمارستان ویزیت رایگان شدند.

سرهنگ علیرضا سرگزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستان صحرایی ثامن الائمه یکی از برنامه‌های جانبی رزمایش بزرگ حضرت فاطمه زهرا (س) است که از روز گذشته در منطقه عمومی شاهرخت شهرستان زیرکوه برای ارائه خدمات رایگان به مردم برپا شده است.

وی گفت: در این بیمارستان درمانگاه‌های تخصصی قلب، ارتوپدی، جراحی، چشم، اطفال، زنان و زایمان، عفونی، پزشک عمومی، داخلی، اپتومتریست (بینایی سنجی) و تجویز عینک و داروخانه به مردم منطقه خدمات ارائه می‌کنند.

فرمانده مرکز بهداری رزمی شمال شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه این بیمارستان با ۲۰۰ نفر نیروی انسانی فعال شده است، اضافه کرد: در این بیمارستان ۱۶ پزشک متخصص و جراح مرد و هفت پزشک متخصص و جراح زن به مردم خدمت تخصصی ارائه می‌کنند.

وی اظهار داشت: ۲ اتاق عمل، آزمایشگاه، اورژانس، رادیولوژی، سونوگرافی، سی ‌تی اسکن پرتابل (سیار)، سه عدد یونیت دندانپزشکی، اعمال جراحی صغیر(ختنه) و ۳۶ تخت بستری از ظرفیت‌های این بیمارستان صحرایی است.

سرهنگ سرگزی با اشاره به اینکه در این بیمارستان روزانه آمادگی پذیرش هزار تا هزار و ۲۰۰ مورد پذیرش بیمار وجود دارد گفت: همچنین با بیمارستان‌های معین قاین، بیرجند و مشهد هماهنگی لازم با دانشگاه علوم پزشکی بیرجند انجام شده و مقرر شد که فرانشیز بیمارانی که به بیمارستان‌های دولتی قرار است ارجاع داده شوند حذف شود و خدمات به آن‌ها رایگان ارائه شود.

وی ادامه داد: ارائه خدمات رایگان دارو، درمان و تجویز عینک از دیگر اقدامات بسیار خوبی است که در این بیمارستان برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه بیماران باتوجه به برنامه غربالگری روزهای قبل شناسایی و به بیمارستان صحرایی ارجاع می‌شوند، افزود: این بیمارستان از روز گذشته به مدت یک هفته در منطقه مستقر خواهد بود و ارائه خدمات به ۵۰ هزار نفر برنامه‌ریزی شده است.

فرمانده مرکز بهداری رزمی شمال شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران عنوان کرد: این بیمارستان ۳۰ روستای شهرستان را زیرپوشش قرار می‌دهد و همچنین بیماران نیازمند در روستاهای اطراف که از طریق غربالگری شناسایی شوند، به صورت رایگان به بیمارستان صحرایی برای درمان منتقل می‌شوند.

وی گفت: افرادی که نیاز به عمل جراحی تخصصی‌تر داشته باشند به بیمارستان‌های قاین، بیرجند و امام حسین (ع) سپاه مشهد ارجاع داده می‌شوند تا با خدمات رایگان، روند درمان تخصصی خود را طی کنند.

شهر حاجی‌آباد مرکز زیرکوه در فاصله ۱۵۸ کیلومتری بیرجند قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان