ادامه شائبه‌ها درباره برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک/ تعویقی به قیمت ضربه خوردن ورزش


ادامه شائبه‌ها درباره برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک/ تعویقی به قیمت ضربه خوردن ورزش

در حالی که همه چیز آماده برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک در تاریخ 17 اسفند است، اما همچنان ابهاماتی در این زمینه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، روز 21 آذر ماه اعلام شد مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک قرار است روز سه‌شنبه 17 اسفند ماه برگزار شود؛ انتخاباتی که تاثیر بسیار زیادی روی ورزش ایران در چهار ساله آینده و به ویژه بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو و المپیک 2024 پاریس دارد.

از همان زمان اعلام این خبر و حتی قبل‌تر از آن صحبت‌هایی زیادی پیرامون این انتخابات، شرایط برگزاری و افراد شرکت کننده و رأی‌دهنده مطرح بود و سؤالات و ابهامات زیادی درباره آن به گوش می‌رسید. یکی از این موارد مربوط به آیین‌نامه انتخاباتی است. این آیین‌نامه ارتباط مستقیم با نحوه برگزاری انتخابات دارد و باید در هیئت اجرایی مورد تأیید قرار بگیرد، اما نکته مهم اینجاست که هنوز جلسه‌ای پیرامون آن در هیئت اجرایی برگزار نشده و قرار است این جلسه فردا برگزار شود.

نکته دیگر مطرح کردن موضوع تایید آیین‌نامه توسط کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) است، موضوعی که به نظر می‌رسد ضرورتی در انجام آن دیده نمی‌شود و نوعی وقت‌کشی برای تعویق انتخابات و تأخیر در برگزاری آن است. چهار سال قبل که انتخابات ریاست کمیته المپیک برگزار شد، آیین‌نامه‌ای نوشته شده بود و حالا می‌توان با استناد به همان آیین‌نامه چهار سال قبل و تأیید آن در نشست هیئت اجرایی، به راحتی و در زمان مقرر انتخابات را برگزار کرد.

در چنین شرایطی که ورزش ایران فاصله زیادی تا بازی‌های آسیایی 2022 ندارد (زمان آغاز این بازی‌ها 19 شهریور 1401 خواهد بود)، برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک و معرفی رئیس آن برای چهار سال آینده، تاثیر بسیار زیادی بر سرنوشت کاروان اعزامی به این رویداد و حتی المپیک 2024 پاریس خواهد داشت. اگر اعضای هیئت اجرایی و سایر مسئولان تصمیم به تأیید آیین‌نامه توسط IOC بگیرند، این کار منجر به از بین رفتن زمان و تأخیر در برگزاری انتخابات خواهد شد؛ اتفاقی که می‌تواند معرفی رئیس جدید کمیته را به تأخیر بیندازد.

نکته مهم دیگر، رفتار برخی از مسئولان کمیته و برخی از اعضای هیئت اجرایی است. همان‌طور که پیش‌تر عنوان شد، روز 21 آذر ماه یعنی تقریباً 45 روز قبل زمان برگزاری انتخابات مشخص شد. در این هفت هفته دبیرکل کمیته اقدامی درخصوص تأیید آیین‌نامه انجام نداده که همین مسئله جای بحث فراوان دارد. در عین حال برخی اعضای هیئت اجرایی نیز نه تنها در ماه‌های گذشته فعالیت خاصی نداشتند بلکه در جهت به تعویق افتادن انتخابات گام برمی‌دارند.

این اتفاقات قطعاً به ضرر ورزش کشور خواهد بود؛ ورزشی که یکی از مسیرهای امیدبخشی به مردم جامعه است و با هر موفقیتی که بدست می‌آید، افراد بسیار زیادی خوشحال می‌شوند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج