کانون های مساجد هرمزگان در بُعد آموزشی و هنری تقویت می شوند


کانون های مساجد هرمزگان در بُعد آموزشی و هنری تقویت می شوند

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان حمایت از کانون های فرهنگی هنری مساجد را یکی از اولویت های این اداره کل دانست و گفت: کانون های مساجد استان در 2 بُعد آموزشی و هنری تقویت می شوند.

اسمعیل جهانگیری روز دوشنبه در دیدار با حجت الاسلام احمد پهلوانی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری هرمزگان، ضمن قدردانی از عملکرد این ستاد در توسعه کمی و کیفی کانون های مساجد افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد از جایگاه ویژه و ممتازی برخوردارند.

وی در ادامه از کنگره بین المللی امام سجاد(ع) به عنوان کاری ارزشمند و فاخر در هرمزگان یاد کرد و بیان داشت: این رخداد مهم فرهنگی و معنوی، آبروی استان و حتی کشور به شمار می رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در پایان ابرازداشت: خود پرورش یافته مسجد هستم و آشنایی کاملی با فعالیت های کانون های فرهنگی هنری در مساجد دارم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری هرمزگان نیز گزارشی از روند فعالیت های این ستاد ارائه کرد و گفت: در حال حاضر یکهزار و ۵۴ کانون با ۱۳۰ هزار عضو در استان فعالیت دارند.

حجت الاسلام احمد پهلوانی افزود: در مدت سه سال اخیر اساسنامه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد به تصویب رسید و این مجموعه دارای ساختار و هویت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان، روستایی هستند، عنوان کرد: از سه سال پیش طرح ملی «فهما» در سطح کانون های مساجد شروع شده و کانون ها علاوه بر ثبت نام در سامانه بچه های مسجد، اقدام به ثبت اعضا و فعالیت های خود در رواق های ۱۲ گانه کرده اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری هرمزگان اظهارداشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در رشته های فیلم مستند، سرود، نمایش، هنرهای تجسمی آثار فاخری را در قالب طرح ملی فهما در سامانه بچه های مسجد بارگذاری کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...