جلسه سرنوشت ساز در مورد انتخابات کمیته ملی المپیک/ زور کدام گروه می‌چربد؟


جلسه سرنوشت ساز در مورد انتخابات کمیته ملی المپیک/ زور کدام گروه می‌چربد؟

هیات اجرایی کمیته ملی المپیک سه شنبه جلسه مهمی را در پیش دارد تا در مورد برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک تصمیم گیری کند.

به گزارش ایسنا، اولین جلسه ستاد برگزاری انتخابات کمیته المپیک روز گذشته برگزار شد و نتیجه این جلسه که در مورد آیین نامه بوده را به اعضای هیات اجرایی می دهند. هیات اجرایی کمیته ملی المپیک نیز قرار است فردا جلسه مهمی را در مورد تعیین تکلیف انتخابات برگزار کند. آیین نامه انتخاباتی مهمترین بحث جلسه است.

با اینکه رییس کمیته المپیک بارها گفته است انتخابات باید به موقع ۱۷ اسفند برگزار می شود اما به نظر می رسد برخی اعضای هیات اجرایی به دنبال تعویق انتخابات هستند.

گفته می شود برخی از اعضا که فدراسیون ندارند و امکان حضور در انتخابات هم برایشان فراهم نیست، برای تعویق انتخابات از تبصره ۲ ماده ۶ اساسنامه استفاده می کنند که در آن عنوان شده آیین نحوه برگزاری انتخابات باید به تصویب کمیته بین المللی المپیک و مجمع برسد.

این نقد به هیات اجرایی وارد است که وقتی خودشان اساسنامه را تصویب کرده اند چرا زودتر از این به این بند نپرداخته اند و اکنون رسیدگی به آن را برای دقیقه ۹۰ گذاشته اند؟

البته رییس کمیته ملی المپیک در مصاحبه اخیر خود عنوان کرد اگر امکانش باشد آیین نامه سال ۹۲ را اصلاحات کوچکی می دهند و همان را استفاده می کنند که اگر هیات اجرایی موافقت کند می توان آن را مبنای کار قرار داد.

اما نکته این است که اگر قرار است نفراتی که امکان حضور در مجمع را ندارند و تعدادشان هم کم نیست(مجید شایسته، مجید کیهانی، عبدی افتخاری، علی دادگر،علیرضا رحیمی، هادی ساعی که او هم فعلا بلاتکلیف است) رای دهند که آیین نامه جدید باید تدوین و آن را به کمیته بین المللی ارسال کنند ، که در این شرایط قطعا انتخابات به تعویق می افتد چرا که طبق اساسنامه ثبت نام از کاندیداها باید از ۱۷ بهمن آغاز شود و در این مدت زمان کم، چگونه می توانند پس از گرفتن تاییده IOC، آن را به تایید مجمع هم برسانند.

یکی از ایرادات به کمیته ملی المپیک همیشه این بوده که چرا اعضای هیات اجرایی که دیگر ریاست فدراسیون را برعهده نداشتند در هیات اجرایی ماندگار شده اند که حالا همین افراد به دنبال تعویق انتخابات باشد.

تعویق انتخابات جز ایجاد حواشی بیشتر برای ورزش چیزی ندارد و این انتظار هست در جلسه فردای هیات اجرایی منافع ملی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس