مشکلات خانوادگی و تماس با خط مشاوره 1480


مشکلات خانوادگی و تماس با خط مشاوره 1480

خط 1480 ، خط مشاوره تخصصی تلفنی بصورت رایگان هست و کارشناسان متخصص، پشت این خط در حوزه های مختلف، مشاوره ها را به مردم ارائه می دهند کارشناسان در همه زمینه ها از جمله در زمینه های کودک و نوجوان، تحصیلی و تربیتی ، شغلی، مشکلات خانوادگی، سئوالات پیش از ازدواج و روانشناسی بالینی شامل اختلالاتی مانند افسردگی، اضطراب و وسواس به مردم مشاوره می دهند.

مشکلات خانوادگی و تماس با خط مشاوره 1480
«مشکلات خانوادگی»؛ صدرنشین علت تماس‌ها با خط مشاوره ۱۴۸۰
مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور از پاسخ به بیش از ۳ میلیون و ۱۸۹ هزار تماس با خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا اول دی‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۹ هزار و ۵۶۰ تماس مربوط به مسائل کرونا و ۳۳۳۲ تماس مربوط به کادر درمان در تهران بوده است.
بهزاد وحیدنیا ، به ارائه آماری از وضعیت تماس‌های سال جاری با خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ پرداخت و گفت: در ۹ ماهه اول سال جاری در کل کشور به یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۳۳۴ تماس پاسخ داده شده است.
به گفته وحیدنیا، بیشتر تماس‌ها در حوزه مشکلات خانوادگی، اختلالات خلقی و مشکلات مرتبط با کودکان و نوجوانان بوده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد تماس‌ها به دلیل اتمام قرنطینه خانگی، افزایش سازگاری و باز شدن کسب و کارها، نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کاهش داشته است، این را هم گفت که مردم جهت مشاوره از مراکز حضوری بیشتر استفاده می‌کنند.
مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: تاثیرات جهانی کرونا بر عموم و گروه‌های خاص قابل انکار نیست و به نظر می‌رسد توجهات ویژه‌ای به تامین نیازهای روانی اجتماعی مردم لازم است و بهبود فضای کسب و کار، توجه و وضعیت رفاه عمومی جامعه، تسهیل دسترسی به خدمات پیشگیرانه و نیازهای درمانی از الزامات هستند.
وحیدنیا معتقد است که توجه به تامین منابع کافی برای توسعه خدمات ارتقایی و نیز توجه به بیمه روانشناسی و مشاوره بخشی از اقداماتی است که دولت‌ها بایستی به طور جدی در دستور کار قرار دهند.
مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به میزان تماس‌های افراد با خط تلفنی ۱۴۸۰، بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تا اول دی‌ماه سال جاری به ۳ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۲۴۴ تماس در کشور پاسخ داده شده که از این تعداد ۶۹ هزار و ۵۶۰ تماس مربوط به مسائل کرونا و ۳۳۳۲ تماس مربوط به کادر درمان در تهران بوده است.
وی افزود: در مجموع یک میلیون و ۳۲۸ هزار و ۸۵۲ ساعت مشاوره و اختصاصا ۲۸۹ هزار و ۸۳ ساعت مشاوره در خصوص کرونا و ۱۳۸۸ ساعت مشاوره به کادر درمان از طریق مشاوره تلفنی به تماس‌گیرندگان ارائه شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا