بحران کمبود پرستار در بخش مراقبت‌های ویژه کودکان در انگلیس


بحران کمبود پرستار در بخش مراقبت‌های ویژه کودکان در انگلیس

کمبود پرستار در بخش مراقبت‌های ویژه از کودکان در انگلیس به حدی است که دستیاران پزشکی به خدمت گرفته شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان - روزنامه گاردین در مطلبی با این عنوان نوشت: کمبود در ۳۰ بخش مراقبت‌های ویژه از کودکان انگلیس چنان حاد است که دستیاران پزشکی به خدمت گرفته شده اند تا کار این پرستاران را پوشش دهند. حدود ۱۵ هزار کودک و نوجوان که غالبا در شرایط خطرناکی به سر می‌برند، در این بخش‌های مراقبت ویژه هستند. بر اساس معیار‌های بالینی باید در هر ۲۴ ساعت، هفت پرستار برای هر تخت حضور داشته باشند.

گروهی از متخصصان دانشگاه‌های لیدز و لستر، موسوم به «شبکه نظارت بر خدمات درمانی در بخش مراقبت‌های ویژه کودکان» گزارشی منتشر کردند که نشان می‌دهد بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های انگلیس که مسئول رسیدگی به کودکان بیمار در شرایط حاد هستند، شدیدا از کمبود پرستاران متخصصی رنج می‌برند که برای مراقبت از کودکان ضروری هستند.

به گفته یکی از این کارشناسان، والدین به شدت از این گزارش نگران شده اند. کمتر کسی باور می‌کند که فقط یکی از بخش‌های مراقبت‌های ویژه در سراسر انگلیس کادر پرستاری کافی برای ارائه خدمات مناسب دارد، اما این واقعیتِ بحران نیروی کار است. سال هاست که ارائه خدمات اساسی در تیم‌های پرستاری تخصصی با مشکل مواجه است.

شبکه نظارت بر خدمات درمانی به این نتیجه رسید که درآمد و هزینه‌های زندگی در نواحی شهری از عوامل اساسی این کمبود نیرو است و در مشاهدات خود دریافت سه پنجم بیمارستان‌هایی که به میزان کافی پرستاران متخصص ندارند، در لندن هستند.

شیوع ویروس کرونا و در نتیجه تشدید بحران اقتصادی در جهان، کشور‌ها را با مشکلاتی اعم از کمبود کادر درمان مواجه کرده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو