عبور 5 حوزه ارتباطی از کشورمان/ استفاده از جغرافیای ایران برای جذب گردشگر


عبور 5 حوزه ارتباطی از کشورمان/ استفاده از جغرافیای ایران برای جذب گردشگر

تهران- ایرنا- دستیار و مشاور عالی رهبر انقلاب با تاکید بر تاثیر کشورمان در 5 حوزه ارتباطی اطلاعات، دریایی، زمینی، فرهنگی و تمدنی، فضایی و هوایی، گفت: اگر زیرساخت و ظرفیت پذیرش گردشگر از کشورهای مجاور را داشته باشیم، این صنعت می‌تواند برای ایران یک منبع بزرگ باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سرلشکر سید رحیم صفوی روز دوشنبه در حاشیه همایش ملی ایران و همسایگان در مرکز مطالعات وزارت امور خارجه به خبرنگاران، گفت: اگر به نقشه جهان نگاه کنید، هیچ منطقه‌ای به اهمیت ایران و منطقه غرب آسیا در مقیاس جهانی وجود ندارد. ایران و منطقه غرب آسیا حلقه اتصال قاره آسیا به اروپا و آسیا به آفریقا است.

دستیار و مشاور عالی رهبر انقلاب در امور نیروهای مسلح ادامه داد: هرگونه مبادلات و کریدورهای تجاری اعم از کریدورهای زمینی شمال به جنوب و شرق به غرب جهان، از ایران و غرب آسیا می‌گذرد و کشور ما در حقیقت هارتلند منطقه غرب آسیا است و این قلب، نه تنها یک مزیت اقتصادی غیرقابل جایگزین دارد، بلکه در ۵ حوزه ارتباطات دریایی، ارتباطات زمینی، ارتباطات فرهنگی و تمدنی و ارتباطات فضایی و هوایی، دیتا و عبور دیتا از ایران، می‌تواند تاثیرگذار باشد.

سرلشکر صفوی بیان کرد: اگر طرح یک کمربند- یک جاده چین، به اتحادیه اقتصادی اوراسیا بپیوندد، می‌توانیم چین را به فنلاند وصل کنیم و یا حضور ایران در شانگهای یعنی شبکه‌های راه‌آهن چین با عبور از ایران، عراق و سوریه به مدیترانه و سپس به اروپا برسد.

وی عنوان کرد: ۱۵ کشور همسایه ما ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت دارند؛ اگر سالانه ۲ درصد از این جمعیت به ایران بیایند، یعنی ۱۲ میلیون نفر. چینی‌ها اعلام آمادگی کردند که سالی ۵ میلیون گردشگر به ایران بفرستند. اگر ما ظرفیت پذیرش این گردشگرها و زیرساخت‌ها را داشته باشیم، این گردشگری می‌تواند برای ایران یک منبع بزرگ باشد.

دستیار و مشاور عالی رهبر انقلاب در امور نیروهای مسلح، درباره عملیاتی شدن این ظرفیت‌ها خاطرنشان کرد: این همایش هم مبانی نظری و هم کاربردی دارد. در مبانی نظری پیشنهاد این است که ایران باید یک راهبرد ۲۰ ساله را با تک تک همسایگان خود داشته باشد.

سرلشکر صفوی بیان کرد: این راهبرد باید در بالاترین سطح کشور، مثل شورای عالی امنیت ملی، به تصویب برسد و پس از آن قابلیت اجرا خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر