مطالبات غیرجاری واحدهای تولیدی خراسان جنوبی امهال می‌شود


مطالبات غیرجاری واحدهای تولیدی خراسان جنوبی امهال می‌شود

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: با ابلاغ مصوبه دولت سیزدهم در زمینه تسهیل و رفع موانع تولید، مطالبات بانک‌ها از واحدهای تولیدی که تمام یا بخشی از آنها غیر جاری شده حداکثر به مدت پنج سال و برای یک بار امهال می‌شود.

علی‌اکبر اکبری‌راد، امروز دوشنبه ۴ بهمن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه و خاصی به رونق تولید دارد افزود: نگاه دولت حمایت از سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی است.

وی اظهار کرد: دولت سیزدهم در تلاش است تا با رفع موانع تولید و تسهیل در سرمایه‌گذاری‌ها، روند تولید و سرمایه‌گذاری از رشد بیشتری برخوردار شود؛ در این خصوص دولت مهلت استفاده از این مصوبه را تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۱ تمدید کرد تا تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی بتوانند با آرامش بیشتری در جهت تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال تلاش کنند.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: در اجرای این مصوبه دولت موسسه‌های اعتباری و بانک‌ها موظفند بنا به درخواست مشتری و در چارچوب ضوابط و مقررات موجود مطالبات از واحدهای تولیدی با اخذ میزان ۷.۵ درصد از مانده بدهی و با دوره تنفس ۶ ماهه امهال کنند.

اکبری‌راد گفت: واحدهای تولیدی دارای مجوز از وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت معدن و تجارت و یا وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که از سوی کارگروه‌های استانی تسهیل و رفع موانع تولید معرفی شده‌اند می‌توانند با شرایط تعیین شده در مصوبه کارگروه مشمول این مصوبه باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه مهلت استفاده از مزایای این مصوبه تا پایان شهریورماه ۱۴۰۱ تعیین شده از بدهکاران بانکی و متقاضیان تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی و کارآفرینان مشمول این مصوبه درخواست داریم با مراجعه به بانک عامل نسبت به امهال مطالبات خود اقدام کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس