وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی زنجان رضایت‌بخش است


وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی زنجان رضایت‌بخش است

مدیر شرکت خدمات مکانیزاسیون کشاورزی در زنجان گفت: طبق آمار وضعیت مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان زنجان مطلوب بوده و طی سال‌های اخیر اعتبارات تجهیز این حوزه در حال افزایش است.

اصغر کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مکانیکی شدن به منظور افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و با هدف افزایش درآمد مالی کشاورز است؛ شهرستان خدابنده که به نوعی‌ بازوی کشاورزی استان تلقی می‌شود، از لحاظ استفاده ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی با ضریب ۳.۲ درصد از میانگین توصیه شده کشوری بالاتر است.

وی تصریح کرد: به گزارش اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی زنجان، ضریب مکانیزاسیون در استان طی سال ۹۷ حدود ۱.۹۸ اسب بخار در هکتار بود؛ همچنین از سال ۹۲ تا ۹۹ بیش از ۵۷۲۰ دستگاه تراکتور، ۲۵۳ دستگاه کمباین و ۷۶۵۰ دستگاه انواع ادوات دنباله‌بند از محل خط اعتباری مکانیزاسیون تامین شده است.

کریمی در مورد شروع فعالیت در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی، گفت: سال ۸۸ با همکاری فارغ‌التحصیلان کشاورزی شرکت خدماتی تاسیس کردیم؛ در ابتدا عمده فعالیت ما تنظیم قراردادهایی با جهادکشاورزی در راستای برگزاری کلاس‌های آموزشی در سطح روستاهای استان بود که با گسترده شدن دامنه مکانیزاسیون و افزایش بیش از ۳۲ درصد سهم اشتغال در حوزه کشاورزی، با خریداری ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی فعالیت خود را در این حوزه شروع کردیم و خوشبختانه در سال گذشته موفق به کسب مقام اول کشوری در زمینه خدمات و مکانیزاسیون کشاورزی شدیم.

این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: افزایش تولید، کاهش هزینه‌ها، کاهش سختی کار کشاورزی و افزایش جذابیت آن، افزایش بهره‌وری از نیروها، بالا رفتن کیفیت کار زراعی و انجام بموقع عملیات کشاورزی، از مهم‌ترین اهداف مکانیزاسیون است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)