قزوین فرودگاه مسافربری ندارد/ لزوم توسعه زیرساخت های گردشگری


قزوین فرودگاه مسافربری ندارد/ لزوم توسعه زیرساخت های گردشگری

قزوین- استان قزوین همواره تلاش می‌کند خود را از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل کند اما فاصله حرف تا عمل در این حوزه گویای فاصله جدی قزوین با استانداردهای کشوری است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: استان قزوین با داشتن بیشترین آثار تاریخی کشور و چهارمین شهر مذهبی ایران همواره از عدم توسعه صنعت گردشگری و زیر ساخت‌های ضعیف این صنعت رنج برده است.

این در حالی است که این استان به عنوان معبر ۱۲ استان کشور و کریدور اتصالی شرق به غرب و شمال به جنوب کشور محل گذر گردشگران بوده است.

به نظر می‌رسد اصلی‌ترین عامل این رویداد را باید در عدم شناخت ظرفیت‌ها و همچنین فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم گردشگری در استان دانست.

وضعیت نامطلوب حمل و نقل و مهم‌تر از آن اقامتگاه‌های ناکافی از جمله هتل مناسب همواره پاشنه آشیل قزوین برای گردشگری بوده است و نیاز است دولت سیزدهم برای تغییر در زیرساخت‌ها به دنبال راه حل جدی باشد.

قزوین فرودگاه مسافربری ندارد/ لزوم توسعه زیرساخت های گردشگری

ساختار حمل و نقل ریلی در قزوین مناسب نیست

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر مسافرتی و جهانگردی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به نبود قطار مناسب برای استان قزوین اذعان کرد: با توجه به ظرفیت استان قزوین متأسفانه هیچ قطار مناسبی برای استان وجود ندارد و هم استانی‌ها برای سفر مجبور به استفاده از قطارهای سایر استان‌ها هستند و برای مسافرت خود از قزوین به مشهد باید از قطارهای رشت، زنجان و تبریز استفاده کنند که بااین‌وجود مجبور به پرداخت هزینه کامل بلیت مبدأ تا مقصد هستند.

با توجه به ظرفیت استان قزوین متأسفانه هیچ قطار مناسبی برای استان وجود ندارد و هم استانی‌ها برای سفر مجبور به استفاده از قطارهای سایر استان‌ها هستند

علی‌محمدی‌ها اذعان کرد: از طرف دیگر اگر شخصی بخواهد به استان‌های دیگر نظیر یزد، بندرعباس، قم، شیراز و غیره سفر کند به علت نبود قطار مبدأ از استان قزوین مجبور به سفر به‌سوی استان تهران و از آنجا به سایر شهرهای ایران است.

وی ابراز کرد: مسافران مشهد نیز برای بازگشت به استان اگر بخواهند از قطار استان قزوین استفاده کنند باید ساعت ۱ و ۳۵ دقیقه بامداد مشهد را به‌قصد سفر به استان قزوین ترک کنند و این در حالی است که مسافران ساعت ۱۲ بعدازظهر اتاق هتل را تحویل داده و حدود ۱۳ ساعت در خیابان معطل هستند و با توجه به این‌که قطار رشت، زنجان و غیره به مشهد در ساعت ۱۵ و ۱۸ بعدازظهر حرکت می‌کند و اگر مسافران قزوینی بخواهند از این قطارها استفاده کنند مجاب به پرداخت کامل هزینه بلیت به مقصد هستند.

وی تصریح کرد: امروز مسائل گردشگری در استان بسیار مطرح می‌شود اما اقدام عملیاتی مؤثری در این حوزه صورت نمی‌گیرد برای مثال ما اگر بخواهیم طرح گردشگری سلامت را در استان اجرایی کنیم برای اجرای این طرح از زیرساخت‌هایی اعم از بیمارستان مجهز، خدمات درمانی و زیبایی، امکانات حمل‌ونقل ریلی، هوایی و زمینی برخوردار نیستیم و این در حالی است که اگر بخواهیم با نگاه تخصصی و دلسوزانه به شرایط استان بنگریم با ارتقا سطح گردشگری می‌توانیم زمینه ساز اتفاقات و پیشرفت‌های بزرگ در استان باشیم.

به جای ایرتاکسی فرودگاه را برای مردم عادی راه اندازی کنید

این فعال حوزه گردشگری افزود: چندی پیش یکی از مسئولین استانی از وجود ایرتاکسی هواپیمایی در استان قزوین با ظرفیت ۷ تا ۲۱ نفر خبر داد با توجه اینکه مردم استان قزوین نیازی به وجود ایرتاکسی هوایی ندارند بهتر است مسئولین، فرودگاه مسافربری هوایی را با توجه به زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان ایجاد کنند تا شرایط به‌خوبی برای رفاه مردم فراهم شود.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر ۲۵ سال از استان شدن قزوین می‌گذرد و با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان زیرساخت‌های لازم برای تأسیس فرودگاه وجود دارد و زمانی که همشهری‌های ما می‌توانند از خدمات گردشگری و هواپیمایی استفاده کنند ما چرا نباید به جای افتتاح خدمات پیش پا افتاده شاهد ارائه خدمات هوایی و فرودگاه در استان باشیم.

با توجه به دلیل راه اندازی فرودگاه مسافربری تنها گزینه پس از قطار اتوبوس است که خستگی و سختی‌های سفر را دوچندان می‌کند

وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری بیشتر از صنعت نفت می‌تواند درآمدزا باشد افزود: اگر مسئولین به دفاتر خدمات مسافرتی در بخش خصوصی اجازه دهند ما می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود در استان برای راه‌اندازی فرودگاه استفاده کنیم و خدمات گردشگری که درشان مردم استان و خود استان است را در اختیار مردم قرار دهیم.

با توجه به موقعیت گردشگری استان قزوین این نکته پیش می‌آید که بعد از قطار چه وسیله‌ای نقلیه‌ای می‌تواند همچنان صنعت گردشگری را در استان رونق ببخشد و تمدن تاریخی و گردشگری این استان باستانی را در ایران و جهان بیش‌ازپیش مطرح کند؟

با توجه به شرایط موجود تنها گزینه پس از قطار اتوبوس است که سفر در شرایط سخت را برای مسافران فراهم می‌کند که به‌مراتب خستگی و سختی‌های سفر را دوچندان می‌کند.

مسئله ساخت فرودگاه در استان قزوین مسئله بود که در سال‌های پیش صحبت از آن نقل جلسات بود و حالا چند سالی است که حرفی از آن به میان نمی‌آید.

سعی در ارتقا خدمات حمل و نقل داریم

غلامحسین ولدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت راه‌آهن استان قزوین اذعان کرد: از مبدأ استان قزوین روزانه سه رام قطار به مقصد تهران و یک رام قطار به مقصد مشهد مقدس و برعکس تردد می‌کند.

قزوین فرودگاه مسافربری ندارد/ لزوم توسعه زیرساخت های گردشگری

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ اذعان کرد: سازمان قطار قزوین – مشهد از واگن‌های سه ستاره است و با توجه به امکانات و هزینه مناسب آن از ضریب اشغال بالایی برخوردار است، البته این موضوع نافی نظارت بر رعایت الزامات بهداشتی و خدمات مصوب قابل‌ارائه به مسافران نبوده و نظارت به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: موقعیت قرارگیری استان قزوین به‌گونه‌ای است که امکان سفر ریلی به استان‌های زنجان، آذربایجان شرقی و غربی، گیلان، تهران، البرز، سمنان و خراسان رضوی مقدور است و با توجه به تنوع ساعت سفر به تهران امکان استفاده از شیوه کانکتی یعنی سفر به تهران و سپس مقصد بعدی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه احداث آسانسور در ایستگاه راه‌آهن قزوین طی سال جاری در دستور کار قرار دارد عنوان کرد: بلیت قطارهای بین‌شهری به‌صورت پیش‌فروش در بازه زمانی حداقل یک‌ماهه به مسافران عرضه می‌شود.

زیر ساخت‌های گردشگری به خصوص حوزه حمل و نقل توسعه یابد

نادر محمدی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت گردشگری در استان اظهار کرد: استان قزوین طی ۴ الی ۵ سال گذشته روند رو به رشدی را در حوزه‌های مختلف جذب گردشگر، تعداد گردشگر و ایجاد زیر ساخت‌ها در استان داشته است که متأسفانه شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده در روند زیرساخت‌های استان تأثیر داشته اما نگاه ما در سازمان میراث میراث فرهنگی به عنوان متولی امر گردشگری اینگونه بوده که در ایام کرونا که میزان گردشگر کاهش دارد با ترغیب سرمایه‌گذاران زیر ساخت‌های گردشگری را تقویت کنیم.

متأسفانه شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده در روند توسعه زیرساخت‌های استان تأثیر داشته است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اذعان کرد: در حوزه زیر ساخت‌ها ما تلاش کردیم در بخش‌های مختلف از جمله مجتمع‌های گردشگری، خدمات رفاهی، هتل‌ها و رستوران‌ها شرایط خود را نسبت به ۸ سال گذشته مطلوب کنیم که در این راستان می‌توان به افزایش دو برابری تخت‌ها در اقامتگاه‌ها اشاره کرد اگرچه در حال حاضر زیرساخت‌های گردشگری و ایجاد فضاهای اقامتی و تفریحی به سطح استاندارد کشور نرسیده است.

این مسئول ابراز کرد: یکی از برنامه‌ها و لازمه‌های ما در حوزه گردشگری شناسایی بازار هدف به ویژه در امر حمل و نقل است چنانچه اگر بازار هدف به خوبی شناسایی شده و به فراخور آن زیرساخت‌های لازم فراهم شود بسیاری از مسائل در حوزه گردشگری برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکید ما امروز برای ادامه مسیر ریلی (مترو) هشتگرد به استان تسریع و حفظ بازار هدف از جمله بازار هدف تهران است چرا که طبق سند آمایش این منطقه جزو بازار هدف برای ما محسوب می‌شود.

محمدی بیان کرد: از سوی دیگر دسترسی به اماکن تاریخی و گردشگری در استان از دیگر مسائلی است که در استان باید تسهیل پیدا کند تا حتی افرادی که به دور از نگاه گردشگری وارد استان می‌شوند بتوانند از این اماکن دیدن کرده و با انگیزه ایجاد شده بتوانند در صنعت گردشگری نیز مؤثر واقع شوند.

قزوین فرودگاه مسافربری ندارد/ لزوم توسعه زیرساخت های گردشگری

وی تصریح کرد: فضاهای تاریخی ملزوماتی را دارد که شاید مسیرهای پیاده روی بهتر بتواند پاسخگوی گردشگران باشد چنانچه که ما در طی سال‌های گذشته برای تردد گردشگران در استان مسیرهای پیاده‌روی روی نقشه در نظر گرفته بودیم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

این مسئول ضمن اشاره ایجاد گردشگری خاص در استان عنوان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده بین شهرداری و هماهنگی سازمان باغستان پیش از کرونا مقدمه و مسیر ظرفیت باغستان برای برگزاری تور گردشگری و تور ویژه باغستان با رعایت کامل پروتکل‌های حفاظت از باغستان فراهم شده‌است.

فضاهای تاریخی ملزوماتی را دارد که شاید مسیرهای پیاده روی بهتر بتواند پاسخگوی گردشگران باشد

وی استان قزوین را در خصوص گردشگری سلامت و گردشگری کشاورزی دانست و گفت: در طی یک سال شناسایی مراکز خدمات سلامت انجام شد و در راستای آن بیمارستان‌های مهرگان، پاستور و ولایت موفق به دریافت گواهینامه استاندارد در این حوزه شدند.

محمدی ادامه داد: شناسایی ظرفیت‌های درمانی، توجه به تعداد از تخصص‌های درمانی ویژه، ارتباط‌گیری با تورهای خارجی و شناسایی آژانس‌های مسافرتی به عنوان مجریان گردشگری سلامت از برنامه‌های اجرایی ما محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان عنوان کرد: توسعه‌ی اقامتگاه‌های گردشگری و زندگی در فضای روستایی می‌تواند به جاذبه گردشگری در استان تبدیل شود چنانچه که این طرح در شهرستان‌های آبگرم، الموت، آوج، تاکستان و آبیک ایجاد شده‌است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین بیان کرد: صنعت توسعه در بخش تسهیلات نیازمند کمک است چنانچه که تسهیلات فعلی نمی‌تواند پاسخگوی افراد فعال در حوزه‌ی گردشگری و حمایت از سرمایه‌گذاران شود.

توسعه گردشگری در استان قزوین نیاز به تقویت زیر ساخت‌های اقامتی و حمل و نقلی دارد که متأسفانه در این خصوص برنامه ریزی مناسبی صورت نگرفته و قزوین به اقدام جهادی برای رفع مشکلات پیش رو نیاز دارد.


خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: استان قزوین با داشتن بیشترین آثار تاریخی کشور و چهارمین شهر مذهبی ایران همواره از عدم توسعه صنعت گردشگری و زیر ساخت‌های ضعیف این صنعت رنج برده است.

این در حالی است که این استان به عنوان معبر ۱۲ استان کشور و کریدور اتصالی شرق به غرب و شمال به جنوب کشور محل گذر گردشگران بوده است.

به نظر می‌رسد اصلی‌ترین عامل این رویداد را باید در عدم شناخت ظرفیت‌ها و همچنین فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم گردشگری در استان دانست.

وضعیت نامطلوب حمل و نقل و مهم‌تر از آن اقامتگاه‌های ناکافی از جمله هتل مناسب همواره پاشنه آشیل قزوین برای گردشگری بوده است و نیاز است دولت سیزدهم برای تغییر در زیرساخت‌ها به دنبال راه حل جدی باشد.

قزوین فرودگاه مسافربری ندارد/ لزوم توسعه زیرساخت های گردشگری

ساختار حمل و نقل ریلی در قزوین مناسب نیست

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر مسافرتی و جهانگردی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به نبود قطار مناسب برای استان قزوین اذعان کرد: با توجه به ظرفیت استان قزوین متأسفانه هیچ قطار مناسبی برای استان وجود ندارد و هم استانی‌ها برای سفر مجبور به استفاده از قطارهای سایر استان‌ها هستند و برای مسافرت خود از قزوین به مشهد باید از قطارهای رشت، زنجان و تبریز استفاده کنند که بااین‌وجود مجبور به پرداخت هزینه کامل بلیت مبدأ تا مقصد هستند.

با توجه به ظرفیت استان قزوین متأسفانه هیچ قطار مناسبی برای استان وجود ندارد و هم استانی‌ها برای سفر مجبور به استفاده از قطارهای سایر استان‌ها هستند

علی‌محمدی‌ها اذعان کرد: از طرف دیگر اگر شخصی بخواهد به استان‌های دیگر نظیر یزد، بندرعباس، قم، شیراز و غیره سفر کند به علت نبود قطار مبدأ از استان قزوین مجبور به سفر به‌سوی استان تهران و از آنجا به سایر شهرهای ایران است.

وی ابراز کرد: مسافران مشهد نیز برای بازگشت به استان اگر بخواهند از قطار استان قزوین استفاده کنند باید ساعت ۱ و ۳۵ دقیقه بامداد مشهد را به‌قصد سفر به استان قزوین ترک کنند و این در حالی است که مسافران ساعت ۱۲ بعدازظهر اتاق هتل را تحویل داده و حدود ۱۳ ساعت در خیابان معطل هستند و با توجه به این‌که قطار رشت، زنجان و غیره به مشهد در ساعت ۱۵ و ۱۸ بعدازظهر حرکت می‌کند و اگر مسافران قزوینی بخواهند از این قطارها استفاده کنند مجاب به پرداخت کامل هزینه بلیت به مقصد هستند.

وی تصریح کرد: امروز مسائل گردشگری در استان بسیار مطرح می‌شود اما اقدام عملیاتی مؤثری در این حوزه صورت نمی‌گیرد برای مثال ما اگر بخواهیم طرح گردشگری سلامت را در استان اجرایی کنیم برای اجرای این طرح از زیرساخت‌هایی اعم از بیمارستان مجهز، خدمات درمانی و زیبایی، امکانات حمل‌ونقل ریلی، هوایی و زمینی برخوردار نیستیم و این در حالی است که اگر بخواهیم با نگاه تخصصی و دلسوزانه به شرایط استان بنگریم با ارتقا سطح گردشگری می‌توانیم زمینه ساز اتفاقات و پیشرفت‌های بزرگ در استان باشیم.

به جای ایرتاکسی فرودگاه را برای مردم عادی راه اندازی کنید

این فعال حوزه گردشگری افزود: چندی پیش یکی از مسئولین استانی از وجود ایرتاکسی هواپیمایی در استان قزوین با ظرفیت ۷ تا ۲۱ نفر خبر داد با توجه اینکه مردم استان قزوین نیازی به وجود ایرتاکسی هوایی ندارند بهتر است مسئولین، فرودگاه مسافربری هوایی را با توجه به زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان ایجاد کنند تا شرایط به‌خوبی برای رفاه مردم فراهم شود.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر ۲۵ سال از استان شدن قزوین می‌گذرد و با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان زیرساخت‌های لازم برای تأسیس فرودگاه وجود دارد و زمانی که همشهری‌های ما می‌توانند از خدمات گردشگری و هواپیمایی استفاده کنند ما چرا نباید به جای افتتاح خدمات پیش پا افتاده شاهد ارائه خدمات هوایی و فرودگاه در استان باشیم.

با توجه به دلیل راه اندازی فرودگاه مسافربری تنها گزینه پس از قطار اتوبوس است که خستگی و سختی‌های سفر را دوچندان می‌کند

وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری بیشتر از صنعت نفت می‌تواند درآمدزا باشد افزود: اگر مسئولین به دفاتر خدمات مسافرتی در بخش خصوصی اجازه دهند ما می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود در استان برای راه‌اندازی فرودگاه استفاده کنیم و خدمات گردشگری که درشان مردم استان و خود استان است را در اختیار مردم قرار دهیم.

با توجه به موقعیت گردشگری استان قزوین این نکته پیش می‌آید که بعد از قطار چه وسیله‌ای نقلیه‌ای می‌تواند همچنان صنعت گردشگری را در استان رونق ببخشد و تمدن تاریخی و گردشگری این استان باستانی را در ایران و جهان بیش‌ازپیش مطرح کند؟

با توجه به شرایط موجود تنها گزینه پس از قطار اتوبوس است که سفر در شرایط سخت را برای مسافران فراهم می‌کند که به‌مراتب خستگی و سختی‌های سفر را دوچندان می‌کند.

مسئله ساخت فرودگاه در استان قزوین مسئله بود که در سال‌های پیش صحبت از آن نقل جلسات بود و حالا چند سالی است که حرفی از آن به میان نمی‌آید.

سعی در ارتقا خدمات حمل و نقل داریم

غلامحسین ولدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت راه‌آهن استان قزوین اذعان کرد: از مبدأ استان قزوین روزانه سه رام قطار به مقصد تهران و یک رام قطار به مقصد مشهد مقدس و برعکس تردد می‌کند.

قزوین فرودگاه مسافربری ندارد/ لزوم توسعه زیرساخت های گردشگری

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ اذعان کرد: سازمان قطار قزوین – مشهد از واگن‌های سه ستاره است و با توجه به امکانات و هزینه مناسب آن از ضریب اشغال بالایی برخوردار است، البته این موضوع نافی نظارت بر رعایت الزامات بهداشتی و خدمات مصوب قابل‌ارائه به مسافران نبوده و نظارت به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: موقعیت قرارگیری استان قزوین به‌گونه‌ای است که امکان سفر ریلی به استان‌های زنجان، آذربایجان شرقی و غربی، گیلان، تهران، البرز، سمنان و خراسان رضوی مقدور است و با توجه به تنوع ساعت سفر به تهران امکان استفاده از شیوه کانکتی یعنی سفر به تهران و سپس مقصد بعدی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه احداث آسانسور در ایستگاه راه‌آهن قزوین طی سال جاری در دستور کار قرار دارد عنوان کرد: بلیت قطارهای بین‌شهری به‌صورت پیش‌فروش در بازه زمانی حداقل یک‌ماهه به مسافران عرضه می‌شود.

زیر ساخت‌های گردشگری به خصوص حوزه حمل و نقل توسعه یابد

نادر محمدی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت گردشگری در استان اظهار کرد: استان قزوین طی ۴ الی ۵ سال گذشته روند رو به رشدی را در حوزه‌های مختلف جذب گردشگر، تعداد گردشگر و ایجاد زیر ساخت‌ها در استان داشته است که متأسفانه شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده در روند زیرساخت‌های استان تأثیر داشته اما نگاه ما در سازمان میراث میراث فرهنگی به عنوان متولی امر گردشگری اینگونه بوده که در ایام کرونا که میزان گردشگر کاهش دارد با ترغیب سرمایه‌گذاران زیر ساخت‌های گردشگری را تقویت کنیم.

متأسفانه شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده در روند توسعه زیرساخت‌های استان تأثیر داشته است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اذعان کرد: در حوزه زیر ساخت‌ها ما تلاش کردیم در بخش‌های مختلف از جمله مجتمع‌های گردشگری، خدمات رفاهی، هتل‌ها و رستوران‌ها شرایط خود را نسبت به ۸ سال گذشته مطلوب کنیم که در این راستان می‌توان به افزایش دو برابری تخت‌ها در اقامتگاه‌ها اشاره کرد اگرچه در حال حاضر زیرساخت‌های گردشگری و ایجاد فضاهای اقامتی و تفریحی به سطح استاندارد کشور نرسیده است.

این مسئول ابراز کرد: یکی از برنامه‌ها و لازمه‌های ما در حوزه گردشگری شناسایی بازار هدف به ویژه در امر حمل و نقل است چنانچه اگر بازار هدف به خوبی شناسایی شده و به فراخور آن زیرساخت‌های لازم فراهم شود بسیاری از مسائل در حوزه گردشگری برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکید ما امروز برای ادامه مسیر ریلی (مترو) هشتگرد به استان تسریع و حفظ بازار هدف از جمله بازار هدف تهران است چرا که طبق سند آمایش این منطقه جزو بازار هدف برای ما محسوب می‌شود.

محمدی بیان کرد: از سوی دیگر دسترسی به اماکن تاریخی و گردشگری در استان از دیگر مسائلی است که در استان باید تسهیل پیدا کند تا حتی افرادی که به دور از نگاه گردشگری وارد استان می‌شوند بتوانند از این اماکن دیدن کرده و با انگیزه ایجاد شده بتوانند در صنعت گردشگری نیز مؤثر واقع شوند.

قزوین فرودگاه مسافربری ندارد/ لزوم توسعه زیرساخت های گردشگری

وی تصریح کرد: فضاهای تاریخی ملزوماتی را دارد که شاید مسیرهای پیاده روی بهتر بتواند پاسخگوی گردشگران باشد چنانچه که ما در طی سال‌های گذشته برای تردد گردشگران در استان مسیرهای پیاده‌روی روی نقشه در نظر گرفته بودیم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

این مسئول ضمن اشاره ایجاد گردشگری خاص در استان عنوان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده بین شهرداری و هماهنگی سازمان باغستان پیش از کرونا مقدمه و مسیر ظرفیت باغستان برای برگزاری تور گردشگری و تور ویژه باغستان با رعایت کامل پروتکل‌های حفاظت از باغستان فراهم شده‌است.

فضاهای تاریخی ملزوماتی را دارد که شاید مسیرهای پیاده روی بهتر بتواند پاسخگوی گردشگران باشد

وی استان قزوین را در خصوص گردشگری سلامت و گردشگری کشاورزی دانست و گفت: در طی یک سال شناسایی مراکز خدمات سلامت انجام شد و در راستای آن بیمارستان‌های مهرگان، پاستور و ولایت موفق به دریافت گواهینامه استاندارد در این حوزه شدند.

محمدی ادامه داد: شناسایی ظرفیت‌های درمانی، توجه به تعداد از تخصص‌های درمانی ویژه، ارتباط‌گیری با تورهای خارجی و شناسایی آژانس‌های مسافرتی به عنوان مجریان گردشگری سلامت از برنامه‌های اجرایی ما محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان عنوان کرد: توسعه‌ی اقامتگاه‌های گردشگری و زندگی در فضای روستایی می‌تواند به جاذبه گردشگری در استان تبدیل شود چنانچه که این طرح در شهرستان‌های آبگرم، الموت، آوج، تاکستان و آبیک ایجاد شده‌است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین بیان کرد: صنعت توسعه در بخش تسهیلات نیازمند کمک است چنانچه که تسهیلات فعلی نمی‌تواند پاسخگوی افراد فعال در حوزه‌ی گردشگری و حمایت از سرمایه‌گذاران شود.

توسعه گردشگری در استان قزوین نیاز به تقویت زیر ساخت‌های اقامتی و حمل و نقلی دارد که متأسفانه در این خصوص برنامه ریزی مناسبی صورت نگرفته و قزوین به اقدام جهادی برای رفع مشکلات پیش رو نیاز دارد.

کد خبر 5405948

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش