نگاهی به بایک X7 - کراس اوور خوش استایل و مدرن چینی


نگاهی به بایک X7 - کراس اوور خوش استایل و مدرن چینی

شرکت بایک یکی از بزرگترین خودروسازان چینی است که محصولات آن با وجود شهرت در خاورمیانه و سایر کشورهای آسیایی، حضور چندان پررنگی در بازار ایران نداشته‌اند. علت این مساله را می‌توان در عملکرد ضعیف شرکت‌های عرضه کننده جستجو کرد، عاملی که به شدت...

شرکت بایک یکی از بزرگترین خودروسازان چینی است که محصولات آن با وجود شهرت در خاورمیانه و سایر کشورهای آسیایی، حضور چندان پررنگی در بازار ایران نداشته‌اند. علت این مساله را می‌توان در عملکرد ضعیف شرکت‌های عرضه کننده جستجو کرد، عاملی که به شدت جایگاه محصولات بایک را در مقایسه با دیگر برندهای چینی در بازار ایران تضعیف کرده است.

این شرکت برای سال 2021 نسخه‌ای جدید از کراس‌اوور لوکس خود به نام بایک X7 را معرفی کرده است. این کراس‌اوور لوکس در بخشی قرار دارد که تیگو 7 یا تیگو 7 پرو نیز در آن حضور دارند و ویژگی‌های مشابه کراس‌اوور چری را ارائه می‌دهد. بایک X7 مدل 2021 هم‌اکنون در کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی عرضه شده است.

رقابت برای لوکس‌تر بودن

امروزه طیف گسترده‌ای از کراس‌اوورهای لوکس چینی در بازار کشورهای در حال توسعه حضور دارند و به همین دلیل طراحان و مهندسان بایک سعی کرده‌اند تا ویژگی‌های مشتری‌پسند را در بایک X7 لحاظ کنند. این خودرو از طراحی داخلی و خارجی با المان‌های مدرن بهره می‌برد و به طیف گسترده‌ای از سیستم‌های ایمنی و دستیارهای رانندگی مجهز است.

از نظر مشخصات فنی، بایک X7 دقیقا در رده سایر رقبای مشابه خود همچون چری تیگو 7 قرار می‌گیرد. این خودرو از ترکیب پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر به همراه گیربکس 7 سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. حداکثر قدرت پیشرانه 170 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور آن 275 نیوتن‌متر است. حداکثر سرعت قابل دستیابی با بایک X7 حدود 210 کیلومتربرساعت خواهد بود و مصرف سوخت ترکیبی آن 6.6 لیتر در صد کیلومتر عنوان شده است.

همان‌طور که در مقدمه مطلب اشاره شد، بایک X7 به طیف گسترده‌ای از امکانات ایمنی مجهز است که از جمله آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: سیستم هشدار خروج از خط، کروز کنترل تطبیقی، چهار کیسه هوا، مدیریت پایداری خودرو، سیستم نگهدارنده مسیر و سیستم هشدار مانیتورینگ نقاط کور.

طراحی بایک X7

به جرات می‌توان گفت که سبک طراحی بایک X7 از نوع آسیایی است و می‌توان المان‌های مشابه با کراس‌اوورهای کیا و هیوندای را در ظاهر آن مشاهده کرد. جلوپنجره و چراغ‌های جلو بایک X7 تهاجمی و غول پیکر هستند و حس یک خودرو اسپرت را در بیننده القا می‌کنند. نکته جالب در خصوص بایک X7، وجود همزمان چراغ‌های مه شکن و چراغ‌های LED است و از نظر نورپردازی بایک X7 در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد.

بایک X7 به تجهیزات ظاهری مختلفی مجهز شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به اسپویلر عقب، رینگ‌های 19 اینچی، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه،‌ دوربین عقب و سقف پانوراما اشاره کرد. ابعاد بایک X7 نیز به ترتیب عبارتند از: 4710 میلیمتر طول، 1892 میلیمتر عرض و 1715 میلیمتر. فاصله بین دو محور بایک X7 نیز 2800 میلیمتر عنوان شده است که برای یک کراس‌اوور پنج نفره کاملا مناسب به نظر می‌رسد.

نگاهی به بایک X7 - کراس اوور خوش استایل و مدرن چینیبایک X7

استفاده از دو نمایشگر متصل به یکدیگر یکی از المان‌های مرسوم طراحی در دنیای امروز است و بایک X7 نیز از همین الگو پیروی می‌کند. استفاده از چرم ناپا برای روکش صندلی‌ها سبب شده است تا با حس تجمل در کابین خودرو مواجه شوید. صندلی‌ها به صورت برقی تنظیم می‌شوند و به گرمکن و حافظه مجهز هستند، علاوه برآن سیستم تهویه نیز دو کاناله است و برای سرنشینان ردیف عقب دریچه تهویه جداگانه دارد. سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم چندرسانه‌ای با 10 بلندگو به همراه رهیاب ماهواره‌ای، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، چند پورت USB و فرمان چرمی بخشی از تجهیزات بایک X7 به شمار می‌روند.

بایک X7 چقدر قیمت دارد؟

همان طور که اشاره شد، بایک X7 هم‌اکنون در حال حاضر قابل خرید از بازار کشورهای امارات متحده عربی و عربستان سعودی است. قیمت بایک X7 در عربستان سعودی معادل 55885 ریال سعودی اعلام شده است که می‌توان آن را با 14900 دلار آمریکا (417 میلیون تومان) معادل دانست.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا