اشنویه برای سومین روز متوالی سردترین شهر آذربایجان غربی بود


اشنویه برای سومین روز متوالی سردترین شهر آذربایجان غربی بود

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی اشنویه گفت: اشنویه با دمای منفی 18 درجه سانتی گراد برای سومین روز متوالی سردترین شهر استان در 24 ساعت گذشته بود.

صالح راوندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حداقل و حداکثر دمای هوای این شهرستان در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب منفی ۱۸ و مثبت ۳.۶ درجه سانتی گراد ثبت شده است.

وی افزود: از روز گذشته از سرعت وزش باد در این شهرستان کاسته شده و به ۱۳ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

رییس اداره هواشناسی اشنویه ادامه داد: براساس بررسی آخرین الگوهای پیش یابی و با توجه به تداوم شرایط پایدار جوی و برودت هوا در منطقه تا روز چهارشنبه به ویژه در مناطق پرجمعیت استان شاهد افزایش غلظت آلاینده های جوی خواهیم بود

رواندی اظهار داشت: از اواخر وقت روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی شاهد بارش متناوب برف و وزش باد خواهیم بود.

اشنویه در جنوب آذربایجان غربی و در یک منطقه سردسیر و کوهستانی هم مرز با کشور عراق و ترکیه واقع شده است؛ در شهرستان مرزی اشنویه هم اکنون یک ایستگاه هواشناسی در شهر و ۲ ایستگاه باران سنجی نیز در روستاهای سنگر و بخش نالوس این شهرستان در حال فعالیت است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022