معاون استاندار ایلام: نظارت بر بازگشت از مرز مهران با حساسیت دنبال می‌شود


معاون استاندار ایلام: نظارت بر بازگشت از مرز مهران با حساسیت دنبال می‌شود

ایلام - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در تشریح وضعیت مرز مهران، گفت: نظارت‌ها بر روند بازگشت افراد از مرز بین‌المللی مهران بدلیل شرایط کرونا و شیوع سویه اُمیکرون با حساسیت خاصی دنبال می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدسبحان حسنی روز دوشنبه در دیدار با رییس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام اظهار داشت: ورود اتباع عراقی به کشور از طریق مرز مهران با توجه به نگرانی در مورد سویه اُمیکرون محدود است و افرادی که تست آنها مثبت باشد، دیپورت می‌شوند و از ورود آنها به کشور ممانعت به عمل می‌آید.

وی افزود: در خصوص ایرانی‌هایی که هوایی به عراق عزیمت کرده و به صورت زمینی از طریق مرز مهران وارد کشور می‌شوند نیز افراد دارای علامت و افرادی که تست پی‌سی‌ار ندارند مورد بررسی قرار می‌گیرند و افرادی که تست آنها مثبت باشد طبق پروتکل و شرایط خاصی به استان محل سکونت خود اعزام می‌شوند.

وی در عین حال تاکید کرد: مرز مهران برای تردد زائران و گردشگران همچنان بسته است و طبق مصوبه ستاد ملی کرونا تردد از مرز مهران به سمت جمهوری اسلامی ایران فقط به روی گروه‌های تصویب شده باز است.

وی یادآور شد: مرز مهران تنها به روی تجار، سرمایه‌گذاران و بازرگانان، طلاب حوزه‌های علوم دینی، دانشجویانی که در دانشگاه‌های ایران مشغول تحصیل هستند، افراد دارای نوبت پذیرش در مراکز درمانی ایران، افرادیکه مهر مراجعت گذرنامه از پلیس مهاجرت دارند و همچنین افرادیکه دارای اقامت در ایران بوده با رعایت الزامات بهداشتی باز است.

رسانه‌ها پل ارتباطی دولت با نخبگان هستند

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: رسانه‌ها پل ارتباطی میان دولت با مردم و نخبگان در حوزه‌های مختلف هستند.

حسنی تاکید کرد: رسانه‌ها می‌توانند با جمع‌بندی نظرات افرادی که دلسوز نظام و صاحبنظر هستند برای رفع بسیاری از مسایل راهکارهای مناسب ارایه کنند.

وی افزود: رسانه‌ها در انتقال مسایل و مشکلات و همچنین بیان عملکرد و توانمندی‌های مسئولان فعالیت می‌کنند به همین خاطر باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در نهایت بیان این مسایل منجر به حل مشکلات استان شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: برخی از مسایل سال‌هاست که حل نشده است و با توجه به اینکه بسیاری از همین مسایل مهمترین مطالبات مردم هستند، نیازمند انجام کار میدانی است تا بتوان آنها را تعیین تکلیف کرد.

حسنی اظهار داشت: باید نگاه ما این باشد که در جهت شناسایی مسأله‌های مغفول مانده و ظرفیت‌ها و پتانسیل های ناشناخته گام برداریم.

وی تاکید کرد: باید مسأله‌های زیر میز را روی میز بگذاریم و با ایجاد فضای همدلی بسیاری از این مشکلات را در بخش های مختلف حل کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام یادآور شد: ارایه راهکارهای عملیاتی از سوی رسانه‌ها که دسترسی به نخبگان، صاحبنظران و اساتید دارند در تسریع روند کار می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

حسنی افزود: نگاه ما این است که همه کمک کنند مشکلات در سطح جامعه حل شود تا رضایتمندی مردم ایجاد شود.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام نیز در این دیدار گفت: خبرگزاری ایرنا به عنوان با سابقه‌ترین رسانه رسمی کشور وظیفه انعکاس عملکرد و خدمات نظام را بر عهده دارد.

معصومه امیدی اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری ایرنا دست بزن نظام در مقابل هجمه‌های رسانه‌های استکباری است.

وی تاکید کرد: بدون شک موفقیت دولت و نظام موجب موفقیت مردم و افزایش رضایتمندی آنان می‌شود و ما در کنار دولت هستیم و عملکرد و اقدامات دولت را به مردم بازگو می‌کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها