عدم تعهد مدیران در تعامل با رسانه‌های رسمی آسیب جدی فضای اطلاع‌رسانی ایلام است


عدم تعهد مدیران در تعامل با رسانه‌های رسمی آسیب جدی فضای اطلاع‌رسانی ایلام است

ایلام - ایرنا - معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام یکی از آسیب‌های کنونی فضای رسانه‌ای این استان را عدم تعهد و پایبندی برخی مدیران دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به استفاده و ارتباط با رسانه‌های رسمی عنوان کرد.

یونس قیطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه این رویه تنها به دلیل سرپوش نهادن بر ضعف ها و عدم انتشار مشکلات حوزه مدیریت از یکسو و از طرفی تعریف و تمجیدها و ایجاد حاشیه امن و سپر دفاعی برای این مدیران و مسولان بوده که متاسفانه مجموع این عوامل به معضل بزرگ فضای رسانه ای کشور تبدیل شده است.

وی با ذکر اینکه این مشکلات متاسفانه دامنگیر تمام کشور شده ادامه داد: عمق فاجعه در مناطق و استان هایی بوده که به ایلیاتی بودن و قوم گرایی مبتلاست، بطوریکه این مساله در تمام مناسبات سیاسی این مناطق ریشه دوانده و بیش از پیش خود را نشان داده است.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام این نوع فعالیت افراد غیر رسمی که با عنوان رسانه کار می کنند را "شبه رسانه ای" عنوان کرد که بدون اخذ مجوز رسمی از مراجع ذیصلاح اقدام به تحلیل و فعالیت های رسانه ای می کنند.

قیطانی از طرف دیگر پایین بودن سطح آموزش های رسانه ای فعالان این حوزه در کنار ضعف سواد رسانه ای طیف گسترده ای از مخاطبان در مواجهه با محتواهای فضای مجازی را موجب از دست رفتن سرمایه های اصیل و توانمند حوزه مطبوعات و رسانه های کشور و به حاشیه رفتن تعداد زیادی از این افراد به خاطر تن ندادن به بداخلاقی های رسانه ای فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دانست.

وی یکی دیگر از آسیب های رسانه ای را رها شدن فعالیت در پیام رسان های شبکه های اجتماعی و عدم تدوین قانون مناسب برای این فضای تاثیرگذار و نوپدید عنوان کرد که موجب ایجاد هرج و مرج در این فضا شده است.

به عقیده معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام یادآور شد: اراده محکم برای تدوین قانون به منظور فعالیت رسانه ای در این فضا و به موازات آن ملزم شدن مدیران و دستگاه های دولتی و حاکمیتی به رعایت قانون، برقراری ارتباط با رسانه های رسمی و مجاز در کنار افزایش سطح سواد رسانه ای مخاطبان می تواند تا حدودی این خلاها را جبران کند.

۲۵۰ رسانه مختلف در استان ایلام فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا