واکنش فدراسیون بدمینتون به مصاحبه مسعود پیروزی با ایسنا


واکنش فدراسیون بدمینتون به مصاحبه مسعود پیروزی با ایسنا

دبیر فدراسیون بدمینتون به انتقادهای ورزشکار این رشته در مصاحبه با ایسنا واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، یکی از ورزشکاران رشته بدمینتون روز قبل طی یک مصاحبه از عملکرد فدراسیون بدمینتون و بروز تخلفات و اعمال سلیقه ها صحبت کرده بود که امروز دبیر فدراسیون به آن واکنش نشان داد و بیانیه منتشر کرد. بخشی از حرفهای مسعود پیروزی ورزشکار این رشته گفته بود که" مدتهاست تبعیض و یکجانبه گرایی از سوی رئیس محترم فدراسیون و برخی رفتارهای غیرحرفه ای در این فدراسیون انگیزه و امید را از بازیکنان مطرح بدمینتون کشور گرفته است.

در حالیکه طبق آئین نامه و قوانین موجود در این رشته همواره 10 نفر برتر مسابقات تک نفره انتخابی تیم ملی و یک تیم برتر مسابقات دو نفره به اردوی تیم ملی دعوت می شوند این بار در اتفاقی عجیب با اضافه شدن افراد خاص به لیست تکنفره و دونفره نفرات بعدی لیست از سوی فدراسیون انتخاب نشده و هفت نفر سهمیه خارج از مسابقات انتخابی به شهر میزبان برگزاری اردوی تیم ملی اعطا شده و از طرفی چهار سهمیه نیز برای جبران اشتباه و کوتاهی فاخش فدراسیون در اعلام لیست افراد جوان به مسابقات بین المللی که مطلع نبوده باید بر اساس سن میلادی محاسبه شود د این مسابقات به عنوان دلجویی به آنها داده شده است. لابی گری جای ضوابط و رفتارهای قانونی را گرفته است."

در ادامه بیانیه فرشاد نصرتی دبیر فدراسیون را می‌خوانید.

۱- فدراسیون بدمینتون با حمایت از باشگاهها و شکل برگزاری مسابقات لیگ و البته برای کمک به قهرمانان خودش ، باعث شد قراردهای بازیکنان در قسمت دختران از سقف ۸ میلیون در سال ۹۸ به ۴۰ میلیون در سال ۱۴۰۰ و در قسمت آقایان از ۳۵ میلیون به ۱۴۰ میلیون برسد که قطعاً در سال آینده هم شاهد افزایش این مبالغ خواهیم بود، نیز در بخش پسران و با حمایت همه جانبه آقای دکتر پوریا رئیس فدراسیون و با هماهنگی ای که در جلسات متعدد با باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی انجام دادند، موجب حضور این باشگاه در مسابقات لیگ پسران را فراهم نمودند تا قهرمانان ملی ما و نخبگان ورزش بدمینتون، دوران سربازی خود را بدون دغدغه در این باشگاه بگذرانند و به تمرینات خود در شرایط بسیار خوب بپردازند.

۲- انتخاب نفرات تیم ملی حاضر در مسابقات بین المللی فجر ۱۴۰۰ در شیراز، دقیقاً بر اساس آئین نامه ای که در اختیار همگان قرار گرفته صورت گرفت. ما ۱۰ نفر اول مسابقات یکنفره و تیم اول دونفره را انتخاب کردیم و ایشان دقیقاً به این امر اشراف کامل دارند.

در خصوص انتخاب نفرات از شیراز هم، طبق قراردادی که فدراسیون با میزبانان مسابقات بیم المللی بخ امضا میرساند، برای سال ۱۴۰۰ ۱۰ نفر سهمیه دراختیار شیراز قرار گرفت که هیات محترم بدمینتون، ۳ نفر در قسمت دختران و ۷ نفر در قسمت پسران معرفی نمودن که ما هیچ دخل و تصرفی در اعلام نفرات نداشتیم.

و اینکه درخصوص اشتباه نفرات جوانان، با توجه به اعلام و تائید آئین نامه مسابقات جوانان که در ابتدا نفرات بالای ۲۰۰۳ را تائید نموده بودند، ما انتخابی دختران و پسران را بر همان اساس و تا یخ تولد برگزار نمودیم اما پس از مدتی و با ارسال ایمیل عذرخواهی از طرف کمیته مسابقات آسیا، تاریخ تغییر کرد و ما بیشتر نفرات اصلی خودمان را در مسابقات جوانان نداشتیم و به همین منظور ۳ نفر از جوانانی که درابتدا برای مسابقات سریز جوانان دعوت شده بودند را به جمع نفرات فجر ایران اضافه نمودیم.

۳- با سیاستی که فدراسیون در ۱۰ سال اخیر برای توسعه هرچه بیشتر بدمینتون در کل کشور اتخاذ نمود و با حمایتی که هیاتهای استانی انجام دادند و مسابقات بین المللی و رنکینگهای کشوری و همچنین اردوهای ملی را به بهترین نحو برگزار نمودند، باعث رونق بدمینتون قهرمانی در جای جای کشورمان شد و امروز در تیم ملی دختران و پسران شاهد حضور نفراتی از بیش از ۱۵ استان هستیم که قطعاً افتخاری است که نصیب ورزشکاران استانهای محروم شده است.

ما در چند سال اخیر در شهرهای زنجان، کرج ، شیراز و سمنان مسابقات بین المللی برگزار نمودیم و در شهرهای مختلف ایران همچون دیواندره، زاهدان، اردکان،گنبد، انزلی مسابقات رنکینگ و نیز در شهرهای هشترود، محلات، دامغان و غیره اردوهای ملی برگزار کرده ایم که این امر باعث دلگرمی بازیکنان و امیدوار به کسب مقام برون مرزی در سالهای آینده شده اند. طبیعتاً با برگزاری اردهای ملی در شهرهای مختلف، کمپ فدراسیون در اختیار برگزاری مسابقات برترینها و نیز برگزاری اردوی پارابدمینتون و همچنین اردوهای متمرکز خانم آقایی در زمان اعزام به المپیک بوده است.

۴- در چند سال اخیر و با تشخیص ریاست محترم فدراسیون و با اضافه نمودن جوانان به کلیه کمیته های فدراسیون، با توجه به هماهنگی نخبگان ورزش ایران و با تجربه ها و جوانان، شاهد فعالیت بیشتر و اتفاقات خوبی در این کمیته ها بوده ایم که در بخش استعدادیابی، همگانی، فرهنگی، آموزش و مسابقات بسیار ملموس است.

۵- برای اخبار اعلام شده در خصوص افتخارات چند سال اخیر که نصیب فدراسیون شده است هم که از ریاست کمیته قوانین و مقررات فدراسیون آسیایی به ریاست دکتر پوریا تا عضویت در کمیته های مختلف گرفته و تا انتخاب فدراسیون بدمینتون ایران به عنوان فدراسیون برتر، همه و همه با اعلام فدراسیون آسیا و جهانی است که شاید متاسفانه بدلیل آرامشی که فدراسیون بدمینتون و شخص دکتر پوریا دارند، این اخبار به خوبی بازتاب گسترده ای نداشت. تا جایی که الان ما محکوم به اخبار کذب شده ایم.

۶- برنامه ریزی های فدراسیون در ۱۰ سال گذشته و تلاش شخص خانم ثریا آقایی باعث حضور ایشان در المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد، که ۲ مسابقه ایشان و همچنین گواهی پزشکی کمیته المپیک دال بر سلامت این ورزشکار محبوب و محجوب است که اینگونه صحبتها، بجز آسیب رساندن به شخصیت حرفه ای ثریا آقایی و تفرقه افکنی بین قهرمانان و دلسردی آنان چیزی بیش نیست.

ما در ۹ ما گذشته با برگزاری منظم اردوهای پارابدمینتون در دو بخش دختران و پسران موفق به کسب ۲ مدال نقره در قسمت دختران در بازیهای پاراآسیایی جوانان شدیم که انشاالله در آینده نزدیک خبرهای بهتر و بیشتری در قسمت پارا خواهید شنید که امیدوارم بازیکنانی همچون آقای پیروزی که قطعاً بخاطر برنامه ریزی مسابقات انتخابی راه به تیم ملی نیافته اند، قهرمانان و نخبگان ما را به انزوا نبرند.

۷- قطعاً هر کسی در زندگی مورد علاقه هایش را دنبال میکند و چون بعضی مورد علاقه های ما با دیگران مشترک می شود (عضویت در تیم ملی)، باید برای رسیدن به آن بجز علاقه، تلاش، زحمت و ریاضت بیشتری کشید تا بتوانند به این افتخار نائل آیند. بدرود

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته