نرخ بیکاری در آشتیان 7.6 درصد است


نرخ بیکاری در آشتیان 7.6 درصد است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: نرخ بیکاری آشتیان 7.6 درصد است و تعداد متقاضیان کار حدود 500 نفر است که برای کاهش این تعداد می توان منابع موجود را به سمت اشتغال هدایت کرد.

بهزاد سام دلیری روز دوشنبه ۴ بهمن در شورای اداری شهرستان آشتیان اظهار کرد: عملکرد بانک های ملی و مسکن و کشاورزی در پرداخت تسهیلات به نهادهای حمایتی عملکرد خوبی بوده اما از بانک ملت مقداری گله وجود دارد، مخصوصا اینکه متقاضیان این تسهیلات افراد خاصی هستند و نمی توان همانند افراد معمولی آنها را معطل نگه داشت.

وی افزود: جمعیت شهرستان آشتیان زیاد نیست و همین امر مدیریت مسائل و رسیدگی به مشکلات و مسائل مورد توجه مردم را راحت تر می کند، اتحاد خوب مردم شهرستان آشتیان نیز یک ظرفیت خوب است اما ظرفیت های کارهای تیمی و گروهی در این شهرستان مغفول مانده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به تشکیل تعاونی توسعه و تعاون در آشتیان تصریح کرد: این تعاونی ظرفیت خوبی را از بعد توسعه برای شهرستان می تواند ایجاد کند و این مهم باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

سام دلیری بیان کرد: برای حوزه مشاغل خانگی شهرستان یک میلیارد تومان اعتبار دیده شده است. سهم استان در سال گذشته در این خصوص ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده که امسال به ۲۸ میلیاردی تومان رسیده است.

وی اضافه کرد: استان مرکزی قطب چهارم صنعتی کشور است که در تنوع صنایع رتبه اول و در اشتغال رتبه اول تا چهارم کشور را در اختیار دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در