دادگاه رسیدگی به پرونده شرکت کروز نشان می‌دهد که...


دادگاه رسیدگی به پرونده شرکت کروز نشان می‌دهد که...

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر فساد در خودروسازی مهار نشود فقط به عرضه خودروی بدون کیفیت محدود نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

«دادگاه رسیدگی به پرونده شرکت کروز نشان می‌دهد اگر فساد در خودروسازی مهار نشود فقط به عرضه خودروی بدون کیفیت محدود نخواهد شد.

ده‌ها میلیون دلار قاچاق ارز و حتی تلاش برای تاثیرگذاری در انتخابات از جمله تهدیدات پیش رو است.»

بر اساس این گزارش، اولین جلسه رسیدگی به پرونده موسوم به «کروز» روز شنبه (۲ بهمن ماه) در شعبه ۴ دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

در اولین جلسه رسیدگی به این پرونده نماینده دادستان گفت: «متهم ردیف اول پرونده ح.ک فرزند حسن، دارای تابعیت ایرانی-آمریکایی آزاد با تودیع وثیقه به مشارکت عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق سردستگی و رهبری گروه مجرمانه در زمینه قاچاق حرفه‌ای و سازمان یافته قطعات خودرو به میزان ۳۳ هزار و ۹۶۱میلیارد و ۶۸۶ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۱۰۰ تومان در فاصله سال‌های ۹۲/۱۰/۷ تا ۹۹/۱/۲۲ از مجرای مشارکت در پرداخت رشوه به کارکنان گمرک به شرح اتهامات انتسابی به متهمان ردیف ۱۲ تا ۱۷، متهم است. وی همچنین به مشارکت در اخلال در توزیع مایحتاج عمومی از طریق گرانفروشی قطعات خودرو به عنوان نیازمندی‌های عمومی و تحصیل مال از طریق نامشروع به میزان ۲۲۰ میلیون و ۴۴۳ هزارو ۷۸ دلار آمریکا از شرکت‌های خودرو سازی سایپا و ایران خودرو در حد فاصل سال‌های ۹۵ تا ۹۸ متهم است.»

همچنین دومین جلسه رسیدگی به پرونده کروز روز یکشنبه (۳ بهمن ماه) در شعبه ۴ دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین خبر از وضعیت تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان