تدارک 43 ویژه‌برنامه برای کودکان یزدی در سالگرد بهار انقلاب


تدارک 43 ویژه‌برنامه برای کودکان یزدی در سالگرد بهار انقلاب

دبیر کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان یزد از تدارک 43 ویژه‌برنامه فرهنگی هنری برای کودکان یزدی در چهل و سومین سالگرد بهار انقلاب خبر داد.

«عالیه قوامی» امروز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در رابطه با برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد به عنوان دبیر این کمیته با همکاری دستگاه‌های عضو شامل معاونت ابتدایی آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد، واحد کودک صدا و سیما و البته با دعوت از سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با توجه به رویکرد مثبت این سازمان در برنامه‌های فرهنگی به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۳ ویژه برنامه را برای این ایام تدارک دیده است.

وی با بیان این که این برنامه‌ها در مراکز مختلف کانون در سراسر استان بعضاً با حضور اعضای کانون و برخی نیز به صورت مجازی از طریق شبکه‌های اجتماعی اجرایی خواهد شد، از تدارک سه برنامه کلی و فراگیر در این ایام خبر داد.

قوامی یکی از این برنامه‌ها را برگزاری اولین مهرواره تک فریم‌های کودکانه در قالب ساخت انیمیشن ذکر کرد و با بیان این که یکی از محورهای اصلی این مهرواره «کودکان و انقلاب» است، گفت: فراخوان این برنامه از یک هفته قبل از بهمن ماه اعلام شده و اختتامه این برنامه با تجلیل از برگزیدگان در روز ۲۰ بهمن ماه جاری برگزار می‌شود.

وی برگزاری جشن بزرگ «دوباره بهار» را از دیگر این برنامه‌ها برشمرد و تصریح کرد: این جشن در قالب فعالیتهای ویژه کودکان و نوجوانان با برپایی ۱۰ غرفه در محل پارک هفتم تیر شهر یزد در روز ۲۱ بهمن ماه برگزار می‌شود.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سومین برنامه شاخص این کمیته را رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره چله قصه‌ها بیان کرد و گفت: اختتامیه این جشنواره در ۱۸ تیرماه ۱۴۰۱ به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان در یزد برگزار خواهد شد.

وی از دیگر برنامه‌های این ایام را برپایی نمایشگاه‌های نقاشی و عکس در بستر فضای مجازی با موضوع انقلاب، برگزاری انجمن‌های تخصصی با حضور نوجوانان، دیدار با خانواده جانبازان و شهیدان آواره و قیومی زاده از شهدای انقلاب در یزد، برگزاری ویژه برنامه‌ی «بوی بهار» با اعزام پیک امید کانون به مناطق محروم و حاشیه‌ای، برگزاری نمایشگاه و فروشگاه کتاب و تجلیل از فرزندان شهدای امنیت در استان، ذکر کرد.

قوامی همچنین غبارروبی از گلزار شهدا، برپایی کارگاه‌های هنری شامل نقاشی، سفالگری و کارت‌پستال سازی در مراکز کانون، اجرای سرود انقلابی در مراسم پایانی راهپیمایی شهر تفت، برگزاری ویژه برنامه «به استقبال بهاری دیگر» در فضای مجازی، نمایش فیلم و انیمیشن با موضوع انقلاب در مراکز کانون، برگزاری مسابقات داستان نویسی و خاطره نویسی و نیز برگزاری جشن در کلیه مراکز کانون طی این ایام را از اهم دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال کمیته کودک و نوجوان استان برشمرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد