اداره کل محیط زیست یزد با صنایع پاک و سبز همکاری دارد


اداره کل محیط زیست یزد با صنایع پاک و سبز همکاری دارد

یزد- ایرنا - رییس اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: تعدادی به اشتباه براین باورند که این نهاد در مقابل صنایع قرار دارد، در حالیکه مجموعه کارکنان آن در قسمت های مختلف با صنایع پاک و سبز همکاری‌ بسیار خوبی دارند.

به گزارش ایرنا،دامون سلیمانی زاده روز دوشنبه در بازدید تعدادی از خبرنگاران از بخش های مختلف یک واحد صنعت پاک تولید کننده کاشی و سرامیک میبد ، افزود: در گذشته عمده دغدغه های محیط زیست کاهش آلایندگی واحدهای سنگ شکن‌ ها در صنایعی از جمله کاشی و سرامیک بود اما امروز باید سایر آلاینده ها که در صنایع وجود دارد را پیگیری کند.

وی اظهارکرد: محیط زیست تنها یک دست دارد و یک دست هم به تنهایی صدا ندارد، بلکه همه بخش‌ها برای برخورداری از محیط زیست سالم و هوای پاک با این اداره کل همکاری کنند.

همچنین رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یزد با تاکید بر ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست گفت: اگر این موضوع به دغدغه جامعه تبدیل شود، دیگر نیازی به نظارت نیست، می‌توان توسعه پایدار را در جامعه رقم زد.

اداره کل محیط زیست یزد با صنایع پاک و سبز همکاری دارد

محمدرضا خلف باغی با اشاره به رایزنی‌های این سازمان با مجمع نمایندگان استان یزد برای جذب دانش آموختگان دانشگاه ها در حوزه محیط زیست، صنایع و واحدهای تولیدی افزود: امروز دانش آموختگان این بخش از سایر استان ها برای کار به یزد مهاجرت می‌کنند.

به گفته وی برخی صنایع آلاینده تنها با جذب یک کارشناس در این زمینه به صورت محسوسی از مواد آلاینده واحد تولیدی خود کاسته‌اند.

مدیرعامل شهرک صنعتی جهان آباد میبد هم گفت: مدیران صنایع شهرستان به سطحی از آگاهی در باره اهمیت حفظ محیط زیست رسیدند و مشارکت خوبی هم در انجام مسئولیت های اجتماعی خود دارند.

محمدرضا ماندگاری آنچه را بی مهری برخی نمایندگان رسانه‌های شهرستان نسبت به صنایع نامید، گلایه کرد و افزود: آنها ‎به جای آرمان سازی و فضاسازی برای حفظ محیط زیست صرفاً به دنبال بهانه تراشی و نمایش تخلف صنایع هستند.

وی ادامه داد: در حالیکه رسانه ها می‌توانند به عنوان یکی از ارکان جامعه شرایط را برای مهیاکردن زیرساخت های لازم برای توسعه پایدار و حفظ محیط زیست فراهم کنند.

وی تصریح کرد: محیط زیست نباید دست مایه و بهانه مسایل سیاسی شود و عدالت نیز در تعیین شاخص‌ آلایندگی های این حوزه در شهرستان ها لحاظ شود.

مدیرعامل واحد یادشده هم که در راستای صنعت پاک شرکت اقدام هایی را انجام داده بود، علت عمده اتلاف انرژی در واحدهای تولیدی را فرسودگی تاسیسات و تجهیزات دانست و گفت: در صورت حمایت دولت و نوسازی دستگاه‌ ها می‌توان در مصرف بهینه انرژی موثر گام های مثبتی برداشت.

امین خالقیه با اشاره به برخی اقدام های این واحد برای کاهش مصرف انرژی و آلاینده ها افزود: در زمینه کاهش آلاینده های هوا، آلودگی صوتی و مصرف بهینه انرژی و آب ،تحقیقات از سال ۱۳۹۳ در این واحد آغاز شد اما بسیاری از تحقیقات صورت گرفته در این واحد نیز به دلیل نبود حمایت های لازم از سوی متولیان دولتی این بخش بی نتیجه یا به حال خود رها شد.

مشاور محیط زیست واحد یادشده هم گفت: دغدغه همه مدیران صنایع کاهش آلاینده هاست اما شرکت های توانمند برای خرید و نصب تاسیسات کاهنده آلودگی هوا و بهینه‌سازی مصرف انرژی در استان وجود ندارد.

علیرضا شریفی از متولیان امر خواست در عمل و برخورد با صنایع پاک و صنایع آلاینده به طور محسوسی تفاوت قایل شوند تا انگیزه بخش صنایع برای اقدام در این خصوص باشند.

وی در ادامه از جمله اقدام های صورت گرفته در این واحد به نصب پنج عدد غبار گیر در طول خطوط تولید، نصب ۲ عدد «سپراتور» برای خروجی اسپری‌ها، نصب سیکلول‌های کنترل آلودگی‌ اسپری‌ها، نصب سیستم «بگ فیلتر» روی تمامی خطوط «چمفرینگ »و محصورسازی خروجی ساکشن های خطوط چمفرینگ بیان کرد.

وی از اختصاص ۱۵ درصد مساحت شرکت به ایجاد فضای سبز و کاشت درختان مناسب با شرایط اقلیمی منطقه و ایجاد واحد اچ. اس. ای( HSE) و جذب نیروهای متخصص در این واحد خبرداد.

در این بازدید خبرنگاران از بخش‌های مختلف این واحد تولیدی بازدید کردند و از نزدیک در جریان چگونی پیشگیری از آلاینده ها قرار گرفتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا