افزایش 1620 تخت با تکمیل پنج بیمارستان، رهاوردی از سفر رئیس جمهور به یزد


افزایش 1620 تخت با تکمیل پنج بیمارستان، رهاوردی از سفر رئیس جمهور به یزد

یزد- ایرنا- استاندار یزد با اعلام تصویب تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پنج بیمارستان با پیشرفت فیزیکی بالای 70 تا 80 درصدی در سفر رییس جمهور به این استان، گفت: با تکمیل این بیمارستان‌ها، 1500 تخت به مجموعه تخت‌های بیمارستانی و 120 تخت نیز به ظرفیت آی سی یو در مراکز درمانی استان اضافه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی با تشریح دستاوردهای سفر رییس جمهور در بخش های مختلف، به خصوص در زمینه طرح‌های مصوب حوزه بهداشت و درمان، تکمیل و تجهیز مرکز تحقیقات سلامت و ایمنی غذا، تامین سامانه انتقال خون سیار و تکمیل ساختمان پیوند مغز استخوان بیمارستان شهید صدوقی(ره)، دانشکده پیراپزشکی، دانشکده طب سنتی اردکان و پژوهشکده تولید مثل استان را از دیگر طرح های در دستور کار این سفر برشمرد.

استاندار یزد گفت: یزد دوازدهمین مقصد سفرهای استانی رئیس جمهور و برخی از اعضای کابینه دولت سیزدهم بود و در این سفر معاونان و روسای ۲۹ دستگاه و سازمان کشوری نیز به استان سفر کردند و در قالب میز خدمت به بررسی مطالبات مردم پرداختند.

وی قرارگیری گرفتن طرح ها در لیست مصوبات سفر را مشروط به پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد و برخورداری از ردیف بودجه دانست و اظهارداشت: ثمره سفر رئیس جمهور به استان، دریافت مصوبه برای جذب نزدیک به ۸ هزار میلیارد تومان و صدور مجوز برای ارائه ۳۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای اتمام پروژه های نیمه تمام استان بوده است.

فاطمی یکی از دغدغه های مهم مردم استان را تامین پایدار آب شرب عنوان و تصریح کرد: در این راستا برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای استان تصویب شد.

استاندار یزد با بیان اینکه غیر از مصوبات سفر، قریب به ۲ هزار میلیارد تومان پروژه در قالب برنامه کوتاه مدت تعریف شده است، خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه های کوتاه مدت میزان تاب آوری آب شرب استان از ۲۴ ساعت به بالای ۱۰ روز افزایش پیدا می کند.

وی یکی از موضوعات مورد پیگیری استان را استفاده از ظرفیت معادن در اجرای پروژه های برنامه های میان مدت و بلند مدت انتقال آب به استان بیان کرد و گفت: موافقت های اولیه این امر انجام شده و اکنون در مرحله انعقاد تفاهم نامه و تبیین سازوکارهای اجرایی آن هستیم.

فاطمی با بیان اینکه مصوبات سفر و اعتبارات آن ها برای سال های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ است، از تخصیص مبلغ ۴۰۸ میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای مصوبات سفر؛ دو هفته پس از پایان سفر خبرداد.

استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش هفت مصوبه به اعتبار ۳۱۲ میلیارد تومان به تصویب رسید، گفت: به منظور تحقق سهم ۵۰ درصدی دولت در مدارس خیری، با پیگیری های بعمل آمده ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل و بهره برداری از این مدارس گذاشته شد.

وی در ادامه، اختصاص ۶۰ میلیارد تومان برای استخرهای شنا و سالن های ورزشی دانش آموزی، ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل بخش جدید بیمارستان خیری فرهنگیان، ۵۰ میلیارد تومان برای مجتمع آموزش سید گلسرخ، ۵ میلیارد تومان برای تکمیل خوابگاه دخترانه دانشگاه فرهنگیان و ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز هنرستان های تخصصی را، بخشی از مصوبات آموزش و پرورش در سفر رئیس جمهور به استان یزد دانست.

فاطمی از تصویب ۸ مصوبه با اعتبار قریب به ۱۲۵ میلیارد تومان در حوزه میراث فرهنگی خبرداد و گفت: در این راستا ۴۰ میلیارد تومان برای حفظ و مرمت بافت تاریخی استان یزد،۲۰ میلیارد تومان برای راه اندازی زیرساخت های تاریخی و اقتصاد گردشگری و ۴۰ میلیارد تومان برای توسعه زیر ساخت های گردشگری و صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

استاندار یزد در ادامه نوید احداث بزرگترین هتل - کارخانه خاورمیانه در استان یزد را داد و اظهارداشت: برای احداث این پروژه توسط بخش خصوصی ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۹ درصد گذاشته شد که قرار است ۱۰۰ میلیارد تومان ان در سالجاری تخصیص یابد.

وی یکی از اتفاقات بسیار بزرگ را ایجاد منطقه ویژه گردشگری در یزد عنوان کرد و افزود: دولت با لایحه ایجاد منطقه ویژه گردشگری در یزد موافقت و ارسال آن به مجلس موافقت کرده است که با تصویب مجلس، برای اولین بار در کشور یک منطقه ویژه گردشگری در استان یزد شکل گرفته و برای آن شرایط و مقتضیات مخصوص مناطق ویژه اقتصادی لحاظ می شود.

فاطمی با اشاره به پیگیری دغدغه های فعالین گردشگری در خصوص پروازها، بیان کرد: در هفته های آینده تفاهم نامه ای در این خصوص امضاء می شود که در پرتو آن یزد برای اولین بار صاحب یک شرکت هواپیمایی با بیس یزد می شود که بسیار اتفاق بزرگی است.

استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه فعالین گردشگری در پی شیوع کرونا بسیار آسیب دیده و متضرر شده اند، از پیگیری های استان برای امهال وام ها دریافت شده، مباحث مربوط به تامین اجتماعی آن ها و دیگر مسائل خبرداد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص سامانه ۱۱۱ و تعداد درخواست های ثبت شده در این سامانه، گفت: قریب به ۶۰ هزار درخواست مردمی در سامانه سامد استان در سفر رییس ‎جمهور به یزد ثبت، تفکیک و به دستگاه‌های مربوطه ارجاع شده است.

فاطمی پیرو سوالی در خصوص مصوبات حوزه بهداشت و درمان؛ سفر رئیس جمهور به استان، بیان کرد: در این حوزه ۱۲ مصوبه با ۵۷۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب شد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش از تصویب ۸ مصوبه با اعتبار ۱۴۳/۵ میلیارد تومان برای فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر رئیس جمهور به استان یزد خبرداد و گفت: تکمیل مجتمع های فرهنگی نیمه تمام استان، تالار مرکزی یزد، تکمیل کتابخانه مرکزی یزد، مجتمع فرهنگی و هنری بافق و مروست و کمک به تکمیل پروژه های عمرانی حوزه علمیه بانوان و براداران از جمله پروژه های مصوب در این بخش است.

استاندار یزد در ادامه به پروژه های مصوب وزارت نیرو اشاره کرد و افزود: در این راستا ۱۱ مصوبه با ۹۳۴ میلیارد تومان به تصویب رسید که از این میزان اعتبار، ۴۵۰ میلیارد تومان آن برای اجرای فاز اول پروژه رینگ آب شهری یزد در نظر گرفته شده است.

وی از تامین آب شرب شهر میبد، تکمیل مخزن ۵۰ هزار متر مکعبی شهر یزد، تکمیل تاسیسات فاضلاب ندوشن و فاضلاب روستای آسفیج و توسعه پست مروست به عنوان تعدادی از پروژه های مصوب این حوزه یاد کرد.

فاطمی از عزم جدی استان برای تبدیل به قطب تولید برق از انرژی خورشیدی در خاورمیانه خبرداد و گفت: در این راستا در طول ۴ سال به دنبال تولید ۲۰۰۰ مگاوات برق خورشیدی هستیم که در این راستا تفاهم نامه ای با معاون محترم وزیر نیرو و رئیس ساتنا منعقد شد.

استاندار یزد با بیان اینکه ۸۱/۵ مگاوات برق خورشیدی وارد مدار شده است، اظهارداشت: تولید ۴۰۰ مگاوات برق خورشدی در دست اقدام و مابقی ان در مرحله سرمایه گذاری و واگذاری زمین است.

وی در ادامه به تشریح مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پرداخت و افزود: در این حوزه ۱۰ مصوبه با اعتبار ۱۷۵ میلیارد تومان تصویب شد که از جمله آن ها می توان به اختصاص ۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل سالن آمفی تئاتر استان یزد و ۳۰میلیارد تومان برای کارخانه نوآوری، ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز دانشکده فنی مهندسی دانشگاه اردکان، ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های عمرانی دانشگاه میبد و۲۰ میلیارد تومان برای خوابگاه دانشجویی متاهلین اشاره کرد.

فاطمی همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم نامه سه جانبه وزارت علوم، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و استانداری یزد جهت تکمیل و ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری در استان، بیان کرد: معتقدیم که استان یزد باید به قطب نوآوری و بهره وری کشور تبدیل شود لذا باید برنامه ریزی های لازم برای حرکت در این مسیر انجام شود.

استاندار یزد ادامه داد: تاکنون عمده تمرکزها بر توسعه سخت در استان بوده اما از این پس باید از ظرفیت های نخبگانی و منابع انسانی استان در حوزه های گردشگری، فناوری، نوآوری به نحو احسن استفاده کنیم چراکه این حوزه های از نقاط قوت استان هستند و باید بر این حوزه ها تمرکز ویژه ای داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر«برنامه های استان برای کاهش آلودگی هوا» بیان کرد: در این راستا بارگذاری هرگونه صنایع آلاینده و پرآبخواه در کریدور مهریز- عقدا ممنوع اعلام و مقرر شد مجوزهای صادر برای پروژه های صنعتی آلاینده و پرآبخواهِ فاقد پیشرفت فیزیکی، باطل گردد.

فاطمی همچنین از انجام مطالعه ای جامع در زمینه پایش آلودگی ها جهت تعیین منشاء آلودگی های هوا و سهم هر بخش در آلودگی خبرداد و خاطرنشان کرد: این مطالعه مبنای بسیار خوبی برای تصمیمگیری کارشناسی برای استان خواهد بود و به هیچ عنوان از آن عدول نخواهیم کرد.

استاندار یزد به تبیین ضرورت پیوند توسعه و پیشرفت با تکنولوژی و فناوری های روز و استانداردسازی تکنولوژی واحدهای صنعتی پرداخت و تصریح کرد: در این صورت توامان با بهره برداری از ظرفیت های موجود در استان به منظور توسعه و پیشرفت استان، محیط زیست استان را نیز حفظ کرد.

وی در ادامه از تصویب ۵ مصوبه با اعتبار ۴۰۲ میلیارد تومان مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر رئیس جمهور به استان یزد خبرداد و از جمله آن ها به اختصاص ۲۷۲ میلیارد تومان برای احداث بیمارستان فوق تخصصی سرطان، ۹۵ احداث و تکمیل درمانگاه های عمومی سطح یک در مهریز و خاتم،۱۰ میلیارد برای تکمیل و تجهیز مراکز فنی و حرفه ای، ۷ میلیارد برای احداث و تکمیل مراکز فنی و حرفه ای خواهران و ۱۸ برای تکمیل استخرهای کارگری اشاره کرد.

فاطمی با اشاره به عزم جدی استان برای کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، بیان کرد: مهندسی ساختار اقتصادی استان به سمت اشتغال فارغ التحصیلان در حوزه سیاست های نرم در حوزه اقتصاد دانش بنیان، زیست بوم علم و فناوری و تاکید بر مقوله گردشگری و نوآوری دقیقا بر همین راستا است.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در حوزه وزارت نفت ۹ مصوبه به اعتبار ۹۹۲ میلیارد تومان به تصویب رسیده است، گفت: ۳۰۰ میلیارد آن برای گازرسانی به ۸۵ روستای واجد شرایط، ۶۰۰ میلیارد آن برای گازرسانی به ۱۴۰۰ واحد صنعتی، ۲۰ میلیارد برای اصلاح نقاط حادثه خیز، ۱۰ میلیارد برای تکمیل سالن های ورزشی چند منظوره و۴۰ میلیارد در راستای اجرای پروژه های مسئولیت های اجتماعی برای رسیدگی به مناطق کمتر برخوردار گذشته شده است.

وی همچنین از تصویب ۸ مصوبه با اعتبار ۵۹۰ میلیارد تومان مربوط به صنعت، معدن و تجارت در سفر رئیس جمهور به استان یزد خبرداد و تصریح کرد: ۷۰ برای تکمیل فاز دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی یزد، ۵۲۰ ایجاد زیرساخت های لازم در شهرک ها و نواحی صنعتی و تشکیل کارگروه برای استفاده از ظرفیت معادن برای توسعه و پیشرفت استان از جمله مصوبات این حوزه بشمار می آید.

فاطمی اضافه کرد: در حوزه جهاد کشاورزی ۱۵ مصوبه در حوزه های بازسازی و نوسازی قنوات، تکمیل زیرساخت های شهرک های کشاورزی، توسعه سامانه های نوین آبیاری، تامین زیرساخت های لازم برای ایجاد مرکز منطقه ای پرورش شتر، اجرای طرح های آبخیزداری، اصلاح و نوسازی باغ های خسارت دیده کشاورزی، کمک به مطالعه و اجرای طرح های آبزی پروری، تکمیل طرح های نیمه تمام آبرسانی عشایر و ...، با اعتبار ۵۷۸ میلیارد تومان نهایی شد.

استاندار یزد با اشاره به تصویب ۲۱مصوبه با اعتبار ۶۷/۷ میلیارد تومان در بخش کمیته امداد و اختصاص ۲۲۶ میلیارد تومان تسهیلات برای این بخش، عنوان کرد: برای این بخش اعتباراتی برای برنامه هایی در زمینه کمک به ساخت واحد مسکونی برای خانوارهای نیازمند فاقد مسکن دارای زمین، کمک به ساخت واحد مسکونی برای خانوارهای فاقد مسکنِ فاقد زمین، تعمیر و بازسازی ۱۰۰۰واحدهای مسکونی مددجویان، تامین وسایل گرمایشی برای قریب به ۱۰۰۰ خانواده نیازمند و ... در نظر گرفته شده است.

وی همچنین به مصوبات مربوط به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اشاره کرد و از اختصاص ۲۵ میلیارد تومان برای احداث مسکن محرومان با اولویت شهرستان بهاباد و ۱۵ میلیارد تومان برای محرومیت زدایی در حوزه بهداشتی، آموزشی، فرهنگی، زیرساختی و اشتغال و اختصاص میلیارد تومان میلیارد تومان ۱۵تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های معیشتی، اشتغال و مسکن از محل بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی خبرداد.

فاطمی از جمله مصوبات نهایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را احداث سه خانه بهداشت، تکمیل ۱۳ مدرسه در سطح استان، اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان برای طرح های اشتغال و مشارکتی سرمایه گذاری، ۳۰ میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی قنوات استان در مناطق محروم و اختصاص ۱۵۰سهمیه برای درمان زوج های نابارور عنوان کرد.

استاندار یزد همچنین از اختصاص ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۲۹ طرح اشتغال زایی و ارائه ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات جهت رسیدگی به درخواست های وام مردم در سامانه ۱۱۱ خبرداد.

وی در ادامه به بیان رهاوردهای سفر معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور به استان پرداخت و گفت: در جریان این سفر ۵ میلیارد تومان برای تامین تجهیزات آموزشی موردنیاز دختران، ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال بانوان، ۵ میلیارد تومان برای تکمیل پارک های بانوان، تکمیل و بازساری سه مدرسه دخترانه جهت مهارت آموزی، تجهیز سه دبیرستان دخترانه برای مهارت آموزی، ۱۰ تسهیلات کارآفرینی زنان روستایی و ۱۰میلیارد تومان تسهیلات برای زوجین دهه ۶۰ که تا پایان سال ازدواج کنند، اختصاص یافت.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش از اختصاص اعتبارتی از محل وزارت کشور برای تکمیل پروژه های عمرانی شهرداری استان، تکمیل کلانتری اشکذر، سالن های مدیریت بحران استان و ساختمان پلیس فتا خبرداد.

استاندار یزد از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به استان یزد را اختصاص مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل فاز اول ساختمان صداوسیما مرکز یزد، ۲ میلیارد تومان برای ساماندهی گلزار شهید و ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل پارک موزه دفاع مقدس بیان کرد.

وی ادامه داد: در جریان سفر رئیس جمهور به استان سه مصوبه با اعتبار ۱۲۵ میلیارد تومان در حوزه ورزش و جوانان جهت تکمیل پیست سرپوشیده دوچرخه سواری یزد، تکمیل سالن مسابقات دو میدانی و تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزش به تصویب رسید.

فاطمی با بیان اینکه ۳۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ۱۴۰۰ پروژه سرمایه گذاری متوسط و خرد، ۲۰ ابرپروژه اقتصادی و ۴۰۰ پروژه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و کشاورزی اختصاص یافته است، اظهارداشت: در مجموع طی این ۴ سال برای ۳۸ هزار نفر اشتغال زایی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات و فعالیت های انجام شده در استان از ابتدای فعالیت در سمت استاندار یزد پرداخت و گفت: از نخستین جمعه آغاز فعالیت در این مسند تاکنون، در شهرستان ها و مناطق مختلف شهر یزد حاضر شده، مسائل و مشکلات آن ها احصاء و پیگیری های لازم برای حل آن انجام شده است.

فاطمی با بیان اینکه عمده مصوبات سفرهای شهرستانی اجرایی شده است، اظهارداشت: بخشی از مصوبات که نیازمند تامین اعتبار در سطح ملی داشت، در حوزه مصوبات سفر تعریف شد که با پیگیری این مصوبات، این موارد اجرایی خواهد شد.

استاندار یزد در پایان اضافه کرد: در ۱۰۰ روز اخیر اقدامات و فعالیت های خوبی توسط مجموعه دولت و با همراهی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مجموعه های اداری، امنیتی و احزاب و گروه های مختلف انجام شد، امید است ما نیز بتوانیم برگ دیگری به دفتر افتخارات استان یزد اضافه کنیم.

رییس جمهور و جمعی از وزرای کابینه سیزدهم در ۲۶ آذر ماه در قالب دوازدهمین سفر استانی دولت، به استان یزد سفر کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از من مپرس