امنیت اجتماعی باید از مدارس به جامعه توسعه یابد


امنیت اجتماعی باید از مدارس به جامعه توسعه یابد

اراک - ایرنا - فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: نظم و امنیت اجتماعی باید از محیط مدارس و مراکز آموزشی به جامعه توسعه یابد.

سردار « حسن مفخمی شهرستانی» روز دوشنبه در همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه توانمندسازی معاونان، مربیان پرورشی و مشاوران مدارس استان مرکزی در کانون امام علی (ع) اراک افزود: مربیان و معلمان تاثیرگذارترین افراد بر روی جوانان و نوجوانان هستند.

وی بیان کرد: بهترین راه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آموزش همگانی و بهترین ظرفیت در این مسیر، مدارس و نهادهای آموزشی و علمی است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: پلیس به تنهایی قادر نیست در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی موفق عمل کند و باید همه بخش‌ها ودستگاه‌ها به ویژه آموزش وپرورش با جدیت پای کار آیند.

سردار مفخمی شهرستانی اظهار داشت: پلیس تجربیات خوب و اثرگذاری در اجرای طرح‌های مختلف با آموزش و پرورش دارد که اجرای طرح‌های همیاران پلیس، پلیس یاران جوان و نوجوان، و فرهنگ‌یاران ترافیکی بخشی از آنها است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: امروز دانش‌آموزان با فضای مجازی در ارتباط هستند و بسیاری از آنها روش استفاده صحیح از این فضا را نمی‌دانند و خطرهای زیادی در کمین آنها است.

سردار مفخمی شهرستانی عنوان کرد: جرایم سایبری و به ویژه هتک حیثیت و کلاهبرداری اینترنتی در جامعه و این استان در حال افزایش است و خانواده‌ها باید بیش از پیش مراقب فرزندان خود باشند.

امنیت اجتماعی باید از مدارس به جامعه توسعه یابد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی نیز در این همایش گفت: هرچه سطح مسئولیت اجتماعی پایین آید و بی‌تفاوتی در جامعه افزایش یابد، آسیب‌های اجتماعی افزایش پیدا می‌کند.

« محسن خیرمند» افزود: باید تلاش شود تا سطح مسئولیت‌پذیری اجتماعی در قشر دانش‌آموز افزایش یابد.

وی بیان کرد: بحث نشاط اجتماعی در جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید به این مهم به صورت ویژه پرداخته شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی ادامه داد: اگر در حوزه آسیب‌های اجتماعی در بحث پیشگیری ضعف داشته باشیم، باید چندین برابر هزینه درمان و رفع مشکل کنیم.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان