100 واحد صنفی متخلف بهداشتی در قائمشهر پلمب شد


100 واحد صنفی متخلف بهداشتی در قائمشهر پلمب شد

ساری – ایرنا – رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قائمشهر، گفت که تا کنون 100 واحد صنفی به دلیل بی توجهی به مقررات پروتکل های بهداشتی به ویژه عدم تزریق دز سوم واکسن کرونا ،پلمب شد.

دکتر محمد گران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اجازه فعالیت اصناف به شرط تزریق سه دز واکسن کرونا است و این موضوع به شکل دقیق از سوی ستاد کرونای این شهرستان کنترل می شود.

وی با اعلام اینکه کارشناسان بهداشت و محیط برای ارتقای شاخص بهداشتی و بررسی تزریق واکسیناسیون در حال بازدید و بازرسی هستند، گفت: تاکنون ۱۰۰ واحد صنفی در سطح این شهرستان که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق دز سوم واکسن کرونا اقدام نکرده بودند، پلمب شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قائمشهر با بیان اینکه متاسفانه این شهرستان در تزریق دز سوم واکسن کرونا به نسبت میانگین استانی پایین تر است، افزود: تاکنون حدود ۳۰ درصد از جمعیت واجد شرایط نسبت به تزریق دز سوم اقدام کرده اند که اگر شهروندان نسبت به تزریق واکسن کرونا خود اقدام نکنند شاهد تغییر رنگ بندی کرونایی و افزایش مراجعه سرپایی و بستری ها خواهیم بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قائمشهر با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح این شهرستان نزدیک ۴۰ درصد است، گفت: از شهروندان می خواهیم تا برای سلامتی خود و دیگران نسبت به تزریق واکسن کرونا به خصوص دز سوم اقدام نمایند چرا که تزریق واکسن سیستم ایمنی بدن را بالا می برد.

دکتر گران با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بار مراجعه سرپایی به بیمارستان رازی قائمشهر ۱۲۴ مورد بوده است، گفت : در ۲۴ ساعت گذشته هفت بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های قائمشهر بستری و ۶ بیمار هم ترخیص شدند.

وی بیان کرد: هم اکنون ۲۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های قائمشهر بستری هستند.

۱۸ مرکز روستایی، ۱۳ مرکز شهری، حسینیه عاشقان ثارالله و درمانگاه فرهنگیان و جانبازان شهرستان قائمشهر تزریق واکسن کرونا را انجام می دهند.

به گزارش ایرنا،پس از گذشت ۱۵ روز از آبی شدن رنگ کرونایی سراسر استان مازندران ، طبق تازه‌ترین ارزیابی سامانه ماسک بار دیگر رنگ زرد کرونایی به این استان بازگشته است. براساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک که امرو دوشنبه اعلام شد ، شهرستان عباس آباد در غرب مازندران لباس زرد کرونایی پوشیده است ولی رنگ ۲۱ شهرستان دیگر استان همچنان آبی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است