دفاتر زیارتی ناقض دستورالعمل‌های کرونایی در مازندران پلمب می‌شوند


دفاتر زیارتی ناقض دستورالعمل‌های کرونایی در مازندران پلمب می‌شوند

ساری- ایرنا- مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت: دفاتر زیارتی که در فرایند اعزام زائران به عتبات عالیات طبق گزارش‌های مردمی و همچنین بازرسی‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل متخلف شناخته شوند، طبق قانون پلمب و با استمرار تخلف‌ها، امکان تعلیق یا ابطال مجوز فعالیت این دفاتر هم وجود دارد.

عباس اسمعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دفاتر و کاروان‌های حج و زیارت در استان باید در فرایند جذب، حمل و نقل، اسکان و تغذیه اعزام زائران به عتبات عالیات دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در صورت بروز هرگونه تخلف و نقض قوانین کرونایی، احتمال پلمب و یا لغو مجوز فعالیت کاروان‌های زیارتی وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: طبق مصوبه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، کاروان‌های زیارتی مازندران برای اعزام زائر به عتبات عالیات موظف هستند تضمین‌های لازم را در ارتباط با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فرایند اعزام به اداره کل حج و زیارت استان ارایه دهند و در غیر این صورت این دفاتر و کاروان‌ها، صلاحیت اعزام زائر را نخواهند داشت.

مدیرکل حج و زیارت مازندران ادامه داد: در ماه‌های گذشته با از سرگیری اعزام زائران از استان به عتبات عالیات، به تناوب تعدادی مسافر کرونایی یا مشکوک به کرونا شناسایی شدند که در این ارتباط تذکرهای لازم به کاروان‌ها داده شد و در صورت تکرار اتفاق‌های از این دست، دفاتر حج و زیارت متخلف به شمار می‌آیند و طبق قانون باید به صورت موقت پلمب شوند.

وی اضافه کرد: در هفته‌های گذشته مراجعه اقشار مردم به دفاتر حج و زیارت استان برای اعزام به عتبات عالیات بدون ارایه کارت واکسن افزایش یافته اما طبق مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا در مازندران، شرط اصلی و قطعی اعزام زائران به کربلای معلی و نجف اشرف تزریق حداقل ۲ دز واکسن و ارایه آزمایش منفی نمونه‌گیری کرونا به بازرسان بهداشتی مستقر در فرودگاه دشت ناز ساری است.

اسمعیلی با بیان اینکه، قوانین الزام‌آور در ورود و خروج زائران مازندرانی که قصد سفر یا برگشت از عتبات عالیات را دارند در فرودگاه‌های دشت ناز و نجف در حال انجام است، افزود: در هفته‌های گذشته از سفر۶۰ زائر مازندرانی که دارای علایم کرونا بودند به عتبات عالیات جلوگیری شد.

مدیرکل حج و زیارت مازندران با بیان اینکه، همچنین در سفر برگشت زائران از عتبات عالیات به مازندران هم در فرودگاه نجف آزمایش و نمونه‌گیری کرونا انجام می‌شود، تصریح کرد: در هفته‌های گذشته ۴۰ زائر مازندرانی در عراق مشکوک یا مبتلا به کرونا شناخته شدند که از سفر هوایی این افراد به مقصد فرودگاه دشت ناز جلوگیری شد و این افراد در مراکز درمانی هلال احمر مستقر در کشور عراق به صورت موقت بستری و بعد از سپری شدن دوران نقاهت با اتوبوس و رعایت دستورالعمل بهداشتی به کشور بازگشتند.

وی با بیان اینکه، تمام سفرهای زائران مازندرانی به عتبات عالیات به صورت هوایی و از فرودگاه دشت ناز انجام می‌شود، افزود: به صورت هفتگی ۲۶۰ زائر از استان برای زیارت عتبات عالیات به کشور عراق اعزام می شوند.

اسمعیلی گفت: با اجرای قوانین الزام‌آور در بحث مدیریت مقابله با کرونا در فرودگاه‌های دشت ناز در مازندران و نجف در کشورعراق، اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی زائران بیشتر نمایان می‌شود و کاروان‌های زیارتی موظف به رعایت نکات کرونایی که سازمان حج و زیارت برای آنان در نظر گرفته است، هستند.

سفر هوایی زائران مازندرانی به عتبات عالیات بعد از ماه‌ها وقفه به دلیل شرایط کرونایی از ۲۳ آبان امسال از فرودگاه دشت ناز از سرگرفته شد.

در استان مازندران ۲۳۰ دفتر حج و زیارت فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022