کیفیت آموزش در توسعه صنایع دستی زنجان مورد توجه قرار گرفته است


کیفیت آموزش در توسعه صنایع دستی زنجان مورد توجه قرار گرفته است

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در خصوص تفاهم‌نامه‌های حوزه صنایع‌دستی گفت: یکی از اهداف در توسعه و ترویج صنایع‌دستی افزایش کیفیت آموزش‌ها است و در این تفاهم‌نامه از تجارب و تخصص استادان مطرح استان برای بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی هنرجویان بهره‌مند شوند.

امیر ارجمند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:طی ۹ ماهه امسال ۱۱ تفاهم‌نامه در حوزه میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی منعقد شد که چهار تفاهم‌نامه در حوزه میراث‌فرهنگی و هفت تفاهم‌نامه در حوزه صنایع‌دستی بوده است.

وی اظهار داشت: بر این اساس چهار تفاهم‌نامه‌ همکاری با بخش خصوصی در راستای مرمت بناهای تاریخی و اجرایی ماده پنج قانون راجع به حفظ آثار ملی با مرمت مشارکتی حمام تاریخی حسینیه اعظم زنجان، مرمت سرای ناصری بازار تاریخی زنجان و مرمت حمام حاجی داداش زنجان و تجهیز و راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی عمارت دارایی، منعقد شد.

این مسوول ادامه داد: به‌منظور جلب مشارکت مردم در حفظ میراث‌فرهنگی استان نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با مالکان سراهای بازار و بناهای تاریخی در شهرها و روستاها اقدام شده و با اختصاص اعتبار با مشارکت مالکیت بخش خصوصی، بناهای تاریخی حفظ، نگه‌داری، مرمت و بازسازی و احیا می‌شوند.

ارجمند افزود: هفت تفاهم همکاری آموزشی، توسعه‌ای و ترویجی صنایع‌دستی بین ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، بنیاد برکت استان زنجان، شرکت بین‌المللی کاسپین، مرکز بین‌المللی مدیریت سرمایه و تجارت استان و دوره آموزشی گلیم‌بافی و گیوه‌دوزی اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان منعقدشده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خاطرنشان کرد: اغلب تفاهم‌نامه‌ها به‌منظور حمایت مالی از کارگاه‌های هنرمندان صنایع‌دستی و صنعتگران زنجانی و صدور گواهینامه مهارت و همکاری در برگزاری آزمون پایان دوره از تعهدات به شمار می رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام