افتتاح بیمارستان 220 تخت‌خوابی هلال احمر در نجف اشرف


افتتاح بیمارستان 220 تخت‌خوابی هلال احمر در نجف اشرف

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و نماینده ولی فقیه در هلال احمر، در سفر به کشور عراق با وزیر بهداشت، مسئولین عتبه علوی و رئیس جمعیت هلال احمر این کشور دیدار و فاز نخست بیمارستان امام علی (ع) نجف را افتتاح کردند.

به گزارش خبرآنلاین، شیفتگان پرواز و عاشقان عتبات عالیات در عراق با افتتاح بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی هلال احمر در نجف به خدمات پزشکی دسترسی پیدا کردند. هرسال ایرانیان زیادی برای زیارت حرم اهل بیت راهی کشور عراق می‌شوند، از این روی وجود مراکز درمانی برای ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی به زائران ایرانی و غیرایرانی ضرورت داشت، ضرورتی که سبب شد جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پروژه افتتاح یک بیمارستان در نجف اشرف را در دستور کار خود قرار دهد، حالا روز گذشته رئیس و نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر برای افتتاح این بیمارستان با مقامات ایرانی و عراقی در این کشور دیدار کردند.

افتتاح بیمارستان 220 تخت‌خوابی هلال احمر در نجف اشرف

ارائه خدمات پزشکی به زائران و نیازمندان در عراق

پیرحسن کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سیدرضی‌الدین کاظمی مازندرانی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف با اشاره به تلاش شبانه روزی برای افتتاح بیمارستان امام علی(ع) نجف همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده بخشی از این بیمارستان شامل پنج درمانگاه اطفال، قلب، جراحی، داخلی و زنان و همچنین بخش‌های پذیرش، داروخانه، آزمایشگاه و تصویربرداری، روز دوشنبه، افتتاح و راه اندازی می‌شود.

وی افزود: تجهیزات آزمایشگاهی این بیمارستان از درمانگاه‌های هلال‌احمر و داروی لازم نیز تامین شده است و تا ولادت حضرت امیرالمومنین (ع)، بخش‌های دیگری از بیمارستان هم فعال می‌شود.

کولیوند تاکید کرد: سعی داریم در کوتاه‌مدت، با افتتاح و توسعه بخش‌های فوق تخصصی بیمارستان به کمک پزشکان ایرانی، بیمارستانی در شان نام حضرت امیرالمومنین (ع) داشته باشیم. این بیمارستان با تعرفه‌های مناسب، خدمات بسیار باکیفیتی هم به مجاورین و زائران از کشورهای مختلف و هم به محرومان و نیازمندان ارائه خواهد داد.

خدمت به زائران ارشمند و معنوی است

در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر با عیسی خرسان، تولیت عتبه مقدس علوی در نجف اشرف، وی ضمن تاکید بر استمرار و همکاری‌های دوطرفه گفت: «جمعیت هلال احمر با افتتاح بیمارستان امام علی(ع) در مسیر خدمت به زوار حرمین شرفین در کشور عراق گامی مهم بر می دارد.

همچنین نماینده رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان عتبه علویه بر ضرورت افزایش همکاری‌های مشترک جمعیت هلال احمر و عتبه مقدس علوی تاکید کرد، ایشان با اشاره به اصل ارائه خدمات داوطلبانه در هلال احمر در تجمع بی نظیر میلیون‌ها زائر امام حسین(ع) در مراسم اربعین در سال‌های گذشته، افزود: حضور داوطلبانه پزشکان، پرستاران، امدادگران و کادر درمانی و خدمات برای کمک به تسهیل در روند بهداشتی – درمانی سفر زائران به عراق خدمتی بسی ارزشمند و معنوی است.

افتتاح بیمارستان 220 تخت‌خوابی هلال احمر در نجف اشرف

فاز دوم بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی نجف عید غدیر افتتاح می‌شود

گفتنی‌ست این بیمارستان با هدف ارائه خدمات درمانی به زائران ایرانی در زمینی به مساحت ۲۸ هزار متر مربع در ۷ طبقه و در مجموع ۲۲۰ تختخواب ساخته شده است که فاز اول آن شامل ۵ بخش با حضور مسئولان ارشد ایران و عراق و مسئولان عتبه علویه امروز افتتاح شد.

بنابر گزارش‌ها این بیمارستان جنرال دارای بخش های تصویر برداری وآزمایشگاه، آنژیوگرافی- ماموگرافی، تصویر برداری فک و جمجمه، سنگ شکن، رادیوگرافی دیجیتال، بخش اورژانس(اتاق عمل جراحی- اتاق گچ گیری- اتاق پانسمان اتاق تحت نظر اورژانس و..)، درمانگاه‌های تخصصی زنان، کودکان، دندانپزشکی، داخلی، همچنین ۸ اتاق عمل جراحی برای عمل‌های قلب باز ، اورولوژی، گوش و حلق وبینی، جراحی‌عمومی ، ارتوپدی و جراحی مغز و اعصاب است.
لازم به ذکر است طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده فاز دوم این بیمارستان همزمان با میلاد حضرت علی(ع) افتتاح خواهد شد و در عید غدیر خم این بیمارستان به بهره برداری کامل می‌رسد.

۴۷۲۳۳

کد خبر 1595810

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن