برگزید جشنواره ملی کتابت قرآن: خوشنویسی هنری قدسی است


برگزید جشنواره ملی کتابت قرآن: خوشنویسی هنری قدسی است

مراغه- ایرنا- برگزیده نخستین جشنواره ملی کتابت قرآت کریم گفت: خوشنویسی هنری قدسی است به ویژه اگر در خدمت کتابت قرآن کریم قرار بگیرد.

«امیر دانش مراغی» از هنرمندان مراغه‌ای که روز گذشته در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی کتابت قرآن کریم در رشته خط شکسته رتبه اول را کسب کرد، روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمرین و تلاش، مشق نظری آثار متقدمان و معاصران و بهره‌گیری از نظر اساتید و صاحب‌نظران برای موفقیت در این هنر قدسی حیاتی است و امیدوارم جوانان ایران اسلامی بیش از پیش به آن رو بیاورند.

برگزید جشنواره ملی کتابت قرآن: خوشنویسی هنری قدسی است

وی در مورد نخستین جشنواره ملی کتابت قرآن کریم نیز بیان کرد: این رویداد فرهنگی و هنری در رشته‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث برگزار شد و جزو معدود جشنواره‌هایی بود که متولیان برگزاری آن دوره‌های آموزشی را در قالب بخشی از این جشنواره برگزار کردند که بسیار مفید واقع شد.

وی درباره چگونگی حضورش در این جشنواره اظهار داشت: مانند تمامی جشنواره‌های ملی فراخوان این جشنواره را مشاهده کردم و بیشتر به جهت شرکت در دوره‌های آموزشی، برای حضور در آن مشتاق شدم.

وی با بیان اینکه نتیجه‌ آموزش‌های هنری در محضر اساتید مختلف در آثار هر هنرمندی بروز پیدا می‌کند، بیان کرد: هنرمندان با شرکت در جشنواره‌های متعدد در سطوح مختلف منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی می‌توانند خودشان را در معرض ارزیابی اساتید قرار دهند.

برگزید جشنواره ملی کتابت قرآن کریم ادامه داد: ذوق هنری و استعداد می‌تواند ذاتی باشد و هر فردی به فراخور علاقه‌ خود به یکی از رشته‌های هنری روبیاورد اما در هر هنری از جمله خوشنویسی دریافت نکات فنی و آموزشی امری اکتسابی است و به هیچ وجه نمی‌توان نقش تعلیم را در این رابطه نادیده گرفت.

به گفته وی قدم اول برای موفقیت جوانان در خوشنویسی، تمرین طلبگی و احترام به پیشکسوتان است؛ امری که همواره در تاریخ مورد اهتمام بوده و هنرجو حتی اگر در اجرای خوشنویسی از استاد خود نیز پیشی بگیرد، باید به اولین وظیفه‌ خود یعنی حرمت‌ به استاد به خوبی عمل کند.

وی که با کسب بیش از ۱۰۰ عنوان برتر در زمره‌ هنرمندان پرافتخار کشور در عرصه‌ خوشنویسی قرار دارد، با اشاره به سوابق هنری خود، اظهار داشت: عضو گروه جمع مشتاقان (جمعی از شکسته نویسان برتر ایران) و عضو هیئت داوران جشنواره‌های هنری، دانشجویی بودم و عنوان جوان برتر آذربایجان‌شرقی و فخرآور مراغه را در سال ۱۳۹۸ کسب کردم.

«دانش مراغی» افزود: کسب جایزه آینه‌دار دوران، افتخارآفرینی در جشنواره‌های دوسالانه ملی خوشنویسی ایران، جشنواره ملی خوشنویسی وقف، دومین جشنواره ملی شهید، جشنواره بین‌المللی خوشنویسی آیات با حضور هنرمندانی از هشت کشور جهان، کسب جایزه ملی محتشم، جشنواره ملی محمد رسول الله(ص)، نخستین دوسالانه ملی هنر توحیدی، جشنواره ملی قرآن و عترت، نمایشگاه بین‌المللی قرآن و جشنواره بین‌المللی مقاومت اسلامی نمونه‌ای از موفقیت‌های بنده در سال‌های اخیر بوده است.

وی در مورد سرآغاز فعالیت هنری خود در رشته شکسته نستعلیق، اضافه کرد: رشته‌ شکسته را به‌صورت تخصصی از سال ۱۳۹۰ در محضر «مجتبی ملک‌زاده» از اساتید تراز اول شکسته‌نویسی و عضو شورای ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران آغاز کردم و اکنون نیز از راهنمایی‌های ایشان بهره‌مند می‌شوم.

«امیر دانش مراغی» متولد ۱۳۶۶ در مراغه است که هنر قدسی خوشنویسی را از سال ۱۳۷۸ نزد استاد «اکبر نیکخو» در مراغه آغاز کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری تلخ از انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه!