درخواست معاون استاندار تهران از پلیس برای اعمال ممنوعیت تردد خودروهای دودزا


درخواست معاون استاندار تهران از پلیس برای اعمال ممنوعیت تردد خودروهای دودزا

تهران- ایرنا- سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران از تعطیلی واحدهای تولید بتن، شن، ماسه و آسفالت تا پایان روز چهارشنبه 6 بهمن ماه جاری خبر داد و گفت: با توجه به انباشت آلاینده ها پلیس راهور تهران بزرگ، از تردد موتورسیکلت ها و خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی جلوگیری کند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، عابد ملکی روز دوشنبه در دوازدهمین جلسه کارگروه هماهنگی اضطرار آلودگی هوا افزود: پلیس راهور با همکاری فرمانداری تهران و اتحادیه کامیون داران شهر تهران از تردد شبانه کامیون‌ها به استثنای کامیون های حامل سوخت، مواد غذایی و مواد فاسدشدنی طی شب دوشنبه هفته جاری جلوگیری کنند.

وی افزود: شهرداران استان نیز نسبت به جلوگیری از فعالیت های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می شود، اقدام کنند و پایش ویژه، شناسایی منابع آلاینده، اعلام هشدار اخطار و اقدامات تشدیدی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان با جدیت تداوم یابد.

ملکی یادآور شد: همچنین شهرداری تهران و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس و مینی بوس ها در پایانه مسافربری درون‌شهری و برون‌شهری اقدام کنند و ممنوعیت مصرف نفت کوره در همه واحدهای نیروگاهی صنعتی، تولیدی معدنی و خدماتی استان کماکان ادامه یابد.

سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تاکید بر اینکه باید از هرگونه فعالیت ورزشی در محیط های باز خودداری شود، گفت: صدا و سیما و رسانه ها نسبت به اطلاع‌رسانی لازم، توصیه‌ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در حوزه رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا، کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی، پرهیز از سفرهای غیرضروری و کاهش مصرف انرژی اقدام کنند.

ملکی با توصیه نسبت به استفاده از ماسک های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط آحاد مردم به ویژه شاغلان، پلیس راهور و شهرداری‌ها که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز دارند، افزود: شرکت گاز استان نسبت به تداوم تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه ها و واحدهای متصل به شبکه گازرسانی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداران استان برای جلوگیری از پسماندسوزی و سوزاندن شاخ و برگ درختان نظارت ویژه اعمال کنند و با توجه به استمرار پسماندسوزی در شهر تهران به ویژه در خلازیر در منطقه ۱۹، استانداری تهران و اداره کل حفاظت محیط زیست با توجه به شرایط آلودگی هوا این موضوع را از طریق شهرداری تهران پیگیری کنند.

وی گفت: شهرداری تهران باید نسبت به تدوین دستورالعمل و مدلی برای فروش طرح تفکیک در شرایط اضطرار آلودگی هوا اقدامات لازم را انجام دهد.

در این جلسه مقرر شد پایگاه های سیار فوریت های پزشکی اورژانس و هلال احمر در مناطق پر تردد شهر جانمایی شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403