پهلوگاه اضطراری در حاشیه بزرگراه شهید چمران احداث می‌شود


پهلوگاه اضطراری در حاشیه بزرگراه شهید چمران احداث می‌شود

تهران- ایرنا- احداث پهلوگاه اضطراری در حاشیه بزرگراه شهید چمران، هوشمند سازی سیستم آبیاری بوستان سلیمانیه و همچنین میزبانی بازارچه ستارخان از بانوان کارآفرین، مهمترین اخبار مناطق مختلف تهران است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شهرداری منطقه ۲، معاون حمل و نقل و ترافیک این منطقه از احداث پهلوگاه توقف اضطراری به منظور کاهش حوادث رانندگی در بزرگراه شهید چمران خبر داد.

امیرحسین حیدرنیا با اشاره به برنامه های مدیریت شهری در ارتقای ایمنی شبکه بزرگراهی و کاهش خسارات ناشی از تصادفات احتمالی گفت: احداث پهلوگاه توقف اضطراری به عنوان یکی از طرح های ترافیکی در بزرگراه شهید چمران محدوده آتی ساز اجرا شد.

وی ضرورت ایجاد این پهلوگاه ها را توقف خودروها در زمان های اضطراری از جمله رفع نقص فنی خودرو، توقف خودرو به علت تصادف و یا امدادرسانی خودروهای امدادی اعلام کرد و گفت: از آنجا که توقف خودروها در حاشیه بزرگراه ممنوع است، این عملیات با هدف افزایش ایمنی خودروهایی که به دلایل مختلف از جمله نقص فنی مجبور به توقف در حاشیه این بزرگراه است در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

معاون شهردار منطقه ۲ گفت: عملیات اجرایی احداث این پهلوگاه ها با هماهنگی پلیس راهور به طول ۱۲۰ متر در مسیر شمال به جنوب این محور محدوده ساختمان های آتی ساز در دستور کار قرار گرفت.

حیدرنیا احداث پهلوگاه در بزرگراه یادگار امام (ره) را از دیگر اقدامات اجرایی برشمرد و افزود: همزمان طرح تعریض مسیر جنوب به شمال بزرگراه یادگارامام (ره)، فضای پهلوگاهی برای ارتقای ایمنی بزرگراه انجام شد.

هوشمند سازی سیستم آبیاری بوستان سلیمانیه در منطقه ۱۴

شهردار منطقه ۱۴ از آغاز فاز اجرایی عملیات هوشمندسازی شبکه آبرسانی بوستان سیلیمانیه با هدف صرفه جویی در مصرف آب و نگهداری بهینه فضای سبز خبر داد.

محمدامین سالاری پور با بیان این خبر گفت: در راستای مدیریت نوین شهری و کاهش هزینه های نیروی انسانی، عملیات هوشمند سازی سیستم آبیاری بوستان سلیمانیه در مساحتی بالغ بر ۱۸ هزارمترمربع آغاز و در مرحله اجراست.

وی بوستان سلیمانیه را یکی از بوستان های شاخص منطقه معرفی کرد و افزود: امکان ثبت و بررسی اطلاعات آبیاری در سامانه مرکزی با استفاده از نرم افزارهای مانیتورینگ و مدیریت بهینه آبیاری در فصول مختلف سال از مهمترین مزایای این روش است.

سالاری پور افزایش ۹۰ درصدی راندمان آبی و کاهش هزینه های نگهداشت فضای سبز را از دیگر پیامدهای هوشمند سازی آبیاری برشمرد و گفت: حفظ و نگهداری فضاهای سبز و بوستان های شهری به اندازه احداث و توسعه آنها اهمیت دارد.

شهردار منطقه ۱۴ با اشاره به وجود بیش از ۱۰۰ بوستان در این منطقه، یادآور شد: بیش از ۹۵ درصد از پنج بوستان دارالمومنین تهران به آبیاری قطره ای به عنوان یکی از روش های نوین آبرسانی مجهز شده است.

بازدید هفتگی شهردار منطقه ۱۸ به محله شهید رجایی رسید

شهردار منطقه ۱۸ گفت: بازدید از محلات سطح شهر با هدف دیدار چهره به چهره با شهروندان، اطلاع دقیق از مسائل و مشکلات این محلات و تسریع در حل این مشکلات انجام می‌شود.

یعقوب هوشیار با همراهی مدیران شهری منطقه و دبیر معتمدین محلات از محله شهید رجایی واقع در ناحیه ۲ بازدید کرد و گفت: در بازدید هفتگی از محلات سطح منطقه، دیدار چهره به چهره با شهروندان انجام می شود و اطلاع دقیق از مسائل و مشکلات این محلات و تسریع در حل این مشکلات صورت می پذیرد.

شهردار منطقه ۱۸ در ادامه گفت: بازدید از محلات و اطلاع دقیق از مشکلات موجود در این محلات به شکل مستمر در دستور کار معاونت خدمات شهری و معاونت فنی و عمران قرار دارد و در طول هر هفته حداقل یک محله مورد بازدید قرار می‌گیرد و این کار به شکل مستمر ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: مشاهده مسائل و مشکلات محلات از نزدیک موجب می‌شود مردم مطالبات خود را با مسئولان در میان گذاشته و برخی اقدامات سریع‌تر انجام شود که این موضوع در بازدیدهایی که تاکنون انجام شده منجر به کسب رضایت شهروندان شده است، به طوری که در برخی موارد تا کمتر از یک روز پس از بازدید مشکلات موجود رفع شده است.

هوشیار مزیت‌ بازدیدهای محله‌ای را فراتر از رفع مشکلات این محلات دانست و عنوان کرد: علاوه بر رفع و رجوع معضلات نقاط مختلف شهر، در این بازدیدها می‌توان ظرفیت‌های محلات را به شکل دقیق‌تر مورد رصد و پایش قرار داد و با برنامه‌ریزی‌های اصولی، نقاط مختلف شهر را به سمت توسعه‌ محلی و محله محور رهنمون کرد.

شایان ذکر است در مسیر بازدید از محله شهید رجایی از خیابان های شهید نامدار و خیابان وحدت، نسبت به رفع مشکلات از جمله انهار، معابر ترافیکی، رفع سد معبر، لکه گیری آسفالت، مرمت سنگ فرش و ترمیم مخازن دستوراتی صادر شد همچنین پس از بررسی مشکلات مقرر شد کارگروه ویژه از این هفته در ناحیه ایجاد شده و پایش مشکلات به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

بازدید محله ای در منطقه ۱۸ هر هفته بدون اطلاع قبلی در یکی از محلات در نواحی ۷ گانه و با همراهی معاونین ارشد منطقه صورت می پذیرد.

بازارچه ستارخان میزبان بانوان کارآفرین

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ اعلام کرد: به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت هفته زن ،۳۰ نفر از بانوان کارآفرینان منطقه در نمایشگاهی که در بازارچه ستارخان برپاشده است دستاوردهای خود را ارائه می کنند.

کاظم داودی، در تشریح ویژه برنامه های گرامیداشت روز زن و مادر اظهار داشت: برنامه ها ی بزرگداشت مقام روز زن در قالب برگزاری کارگاه های تخصصی، مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، نمایشگاه دستاوردهای بانوان، معرفی چهره های برتر و نمایش فیلم و کتابخوانی در نواحی و محلات با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است.

وی گفت: نمایشگاه محصولات بانوان کارآفرین به مناسبت میلاد ریحانه النبی(س) جهت حمایت از تولیدات بانوان کارآفرین مشاغل خانگی و بانوان سرپرست خانوار از تاریخ ۳۰ دی ماه تا ۸ بهمن ماه در محل ضلع شرقی ورودی بازارچه سنتی ستارخان برپا و میزبان علاقه مندان است.

داودی به ویژه برنامه های کاروان آب و آیینه با اجرای سرود و موسیقی های محلی در محل ساختمان مرکزی شهرداری منطقه، بوستان ها، مراکز تجاری، معابر و میادین پرتردد منطقه اشاره کرد و گفت: برگزاری شب شعر حنانه، ورکشاپ خوشنویسی در سه رشته خوشنویسی باقلم، خودکار ونقاشی خط، و غبار روبی مزار مادران شهداء تحت عنوان مهر آیین بخشی از برنامه ها است.

معاون شهردار منطقه ۲ به تهیه کارت پستال هایی توسط کودکانِ کانون آموزش شهروندی کودک محلات و اهداء به مادران ساکن در خانه سالمندان تحت عنوان به مادران شهر من اشاره کرد و گفت: هدیه نور از دیگر برنامه ها است که در این برنامه ، با اهدای گل و هدایا ازمادران دارای نوزاد تازه متولد شده درروز ولادت حضرت فاطمه الزهراء(س) تجلیل شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)