معاون استاندار: فرایند توزیع کالاهای اساسی در بازار آذربایجان غربی باید اصلاح شود


معاون استاندار: فرایند توزیع کالاهای اساسی در بازار آذربایجان غربی باید اصلاح شود

ارومیه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: اصلاح فرایندهای توزیع جهت تثبیت قیمت کالاهای اساسی در بازار استان ضروری است و باید نهادهای مسوول در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

نادر صادقی روز دوشنبه در جلسه قرارگاه تامین امنیت غذایی آذربایجان غربی که به صورت ویدئو کنفرانس با وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: هدف و سیاست اصلی این قرارگاه حمایت از تولید کننده و مصرف کننده است و باید حلقه آن با تجربیات سال های گذشته در توزیع هدفمندی یارانه ها کامل شود و با آسیب شناسی وارد مرحله اصلاح یارانه ها و فرایند تخصیص ارز ترجیحی شویم.

وی اضافه کرد: در نیمه دوم سال گذشته با وجود تامین ۱۰۰ درصد نهاده های دامی با ارز ترجیحی، شاهد افزایش قیمت مرغ در بازار، عدم تعیین قیمت تمام شده محصول و فرایند نامطلوب در عرضه بودیم که این تجربه بیانگر آن است که اگر بخواهیم نظارت درستی بر قیمت تمام شده محصول داشته باشیم باید متغیرهای بهای تمام شده را احصا و کنترل شده نسبت به عرضه محصول اقدام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: تعیین متغیرهای تمام شده در برخی محصولات انجام گرفته است و باید برای تمامی محصولات به صورت فراگیر اجرایی شود.

صادقی گفت: کمبود سرمایه گردش برای تامین نهاده ها و مواد اولیه واحدهای تولیدی نیز از جمله موضوعاتی است که باید تمهیداتی برای این امر و افزایش ظرفیت و سرمایه بانکها برای اعطای تسهیلات در این زمینه اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه اصلاح فرایندهای قیمت نان و گندم نیز باید بررسی و اجرایی شود، افزود: با توجه به اینکه تعیین قیمت نان به استان ها تفویض شده، نیاز است آزمایش اولیه به طور مثال در زمان واردات گندم در مبدا توزیع انجام گیرد زیرا این امر بعد از ارسال به استان ها زمان بر بوده و باعث اختلال در عرضه به موقع محصول استراتژیک گندم در سطح بازارمی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مرد تهرانی از بالای پل عابر به پایین پرتاب شد / له شدن جسد او بعد از رد شدن خودرو