گسترش مرکز نیکوکاری رسانه‌یاران در خراسان جنوبی ضروری است


گسترش مرکز نیکوکاری رسانه‌یاران در خراسان جنوبی ضروری است

بیرجند - ایرنا - مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی گفت: نمایندگی مرکز نیکوکاری رسانه‌یاران استان باید در شهرستان‌های دارای ظرفیت رسانه‌ای گسترش یابد تا از این ظرفیت برای رفع مشکلات این مناطق نیز استفاده شود.

محمود مقامی روز دوشنبه در نشست با مدیرعامل و اعضای مرکز تخصصی نیکوکاری رسانه‌یاران خراسان جنوبی افزود: در شهرستان‌هایی مانند طبس، نهبندان، قاینات، فردوس یا سایر شهرستان‌هایی که اهالی رسانه فعالیت دارند می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

وی بیان کرد: راه‌اندازی این شعب می‌تواند به شکل‌گیری یک سازمان اجتماعی رسانه‌ای بینجامد که رسالت خبرنگاران را پیرامون مسایل اجتماعی دنبال می‌کند.

مشاور و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: مدت‌ها بود جای خالی مجموعه‌ای مانند مرکز نیکوکاری رسانه‌یاران در استان احساس می‌شد که با همت تعدادی از اهالی رسانه این مرکز شکل گرفت و امروز شاهد نتایج خوبی در این خصوص هستیم.

وی گفت: در گذشته گاهی به درج گزارشات آسیب‌های اجتماعی در رسانه‌ها بسنده می‌شد ولی اکنون در زمینه همین رسالت تعریف شده، مسایل توسط گروهی از اهالی رسانه تا حصول نتیجه ادامه می‌یابد.

مقامی اظهار داشت: ارائه گزارش‌های مستمر دوره‌ای از اقدامات مرکز نیکوکاری رسانه‌یاران به اطلاع رسانی در خصوص جایگاه، اهداف و برنامه‌های این حوزه کمک می‌کند.

وی افزود: همچنین ارائه موارد به صورت مصداقی و البته با دقت در ملاحظات، نتیجه مؤثرتری خواهد داشت.

مشاور و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی گفت: پیشنهاد ما این است از فرصت ایام ولادت حضرت علی (ع) و روز مرد، جشنی به منظور تجلیل و قدردانی از خیرین این مرکز برگزار شود و مجموعه استانداری نیز در این زمینه حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

وی افزود: در این جلسه با ارائه گزارش عملکرد مرکز به صورت آماری و نموداری می‌توان موجبات دلگرمی خیرین را ایجاد کرد.

مقامی اظهار داشت: در سفر اخیر معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مرکز رسانه‌یاران از فرصت استفاده کرده و مسایل استان در قالب مکاتبه در اختیار این نهاد قرار گرفت.

وی گفت: مرکز رسانه‌یاران باید بولتن‌ها و جزوه‌های اطلاع رسانی ویژه‌ای تهیه کرده و با بروزرسانی آن، این آمادگی را داشته باشد که در زمان حضور مدیران کشوری این بولتن را در اختیار مسوولان قرار دهد.

مشاور استاندار خراسان جنوبی افزود: ارائه این بولتن، ضمن اعلام گزارش عملکرد حوزه به مساعدت آن دستگاه نیز کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم اظهار داشت: بر اساس این رویکرد، مدیران باید رسالت اجتماعی حوزه کاری خود را نسبت به محرومین تعریف کنند و بهترین مجموعه که می‌تواند به تحقق این برنامه در دستگاه‌ها کمک کند، مرکز نیکوکاری رسانه یاران است.

مقامی در ادامه با اشاره به وظایف و اختیارات روابط عمومی استانداری گفت: با عنایت به تأکید ویژه استاندار مدیران باید پاسخگوی مطالبات رسانه‌ها و مردم باشند، لذا هر نوع کوتاهی در این زمینه قابل اغماض نیست.

وی تصریح کرد: روابط عمومی‌ها در این زمینه نقش بسزایی دارند و مجموعه‌ای که در انعکاس خدمات و پاسخگویی به مردم کوتاهی کند، ظلم کرده است.

مشاور و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: در حال احیای شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان هستیم، بدون شک در این خصوص از ظرفیت رسانه‌ها و خبرنگاران استفاده خواهد شد.

نخستین مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه‌ای کشور با عنوان «رسانه یاران خراسان جنوبی» ابتدای مهرماه سال ۹۸ با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعی از مسئولان استان در بیرجند افتتاح شد.

ترویج سنت حسنه انفاق و نیکوکاری، فقرزدایی و رفع محرومیت، برون‌سپاری و توسعه خدمت‌رسانی به محرومین و تکریم آنان، توسعه مشارکت‌های مردمی، تعامل و ارتباط سازنده و مؤثر با اشخاص حقیقی و حقوقی، شناسایی و جذب نیکوکاران و حامیان و عدالت‌گستری از اهداف این مرکز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد