روند ابتلای شهروندان به کرونا در قزوین رو به افزایش است 


روند ابتلای شهروندان به کرونا در قزوین رو به افزایش است 

قزوین-ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین از افزایش سرعت ابتلای شهروندان این استان به ویروس کرونا طی روزهای اخیر خبر داد.

به گزارش ایرنا، دکتر عبدالله دیدبان روز دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین افزود: در ۲۴ ساعت گذشته۲۶ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: همچنین در این مدت ۷۸ موارد قطعی ابتلا به کرونا در استان شناسایی و ۲ بیمار با علائم حاد تنفسی هم در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند و در این مدت خوشبختانه هیچ فوتی نداشتیم.

دیدبان تصریح کرد:بی توجهی‌ها و سهل انگاری‌ها در برابر این ویروس، به سرعت وضعیت استان را بحرانی می‌کند و این مساله عواقب جبران ناپذیری را به همراه دارد.

وی همچنین با اشاره به سرعت بالای انتشار سویه اومکیرون گفت: در صورت افزایش موارد ابتلا به این بیماری، آمار بستری در بیمارستان‌های استان نیز افزایش می‌یابد بنابراین جدی نگرفتن کرونا در شرایط فعلی احتمال دارد ما را به وضعیت قرمز گذشته بازگرداند.

دیدبان تصریح کرد: نگرانی ما بیماران اعصاب و روان بیمارستان ۲۲بهمن در شهر قزوین است که متاسفانه در روزهای اخیر تعدادی از آنان به ویروس کرونا مبتلا شدند که در صورت گسترش بیماری نگهداری و مراقبت از این افراد سخت تر خواهد بود.

این مسوول در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در مجموع حدود ۹۴ درصد از جمعیت استان قزوین نوبت اول و حدود ۸۵ درصد نیز نوبت دوم واکسن علیه کرونا را تزریق کرده اند.

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد از بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان واکسن نزده اند.

دیدبان با تاکید بر توجه شهروندان به تزریق واکسن سوم، افزود: دُز سوم واکسن کرونا می‌تواند میزان ایمنی فرد را در برابر سویه اومیکرون ۲۵ برابر افزایش دهد.

وی با اشاره به تاثیرگذاری همه واکسن‌ها بر کاهش شدت بیماری و مرگ بر اثر ابتلا به کرونا،گفت: توصیه ما به شهروندان این است که در اسرع وقت، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند.

این مسوول یادآور شد: مهم‌ترین راهکار حفاظتی در شرایط کنونی رعایت جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق دُز سوم واکسن کروناست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از شهروندانی که تاکنون نسبت به دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند، خواست برای حفظ سلامت خود و اطرافیان و ارتقای سطح ایمنی، هر چه زودتر به مراکز واکسیناسیون استان مراجعه و واکسن کرونا را تزریق کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی