استیفای حقوق دولت و مرزنشینان وظیفه اصلی مرزبانان است


استیفای حقوق دولت و مرزنشینان وظیفه اصلی مرزبانان است

گرگان - ایرنا - فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوی اسلامی گفت که وظیفه این یگان نظامی و مرزی، استیفای حقوق دولت و مرزنشینان است و برای رسیدن به این هدف، دورترین نقاط مرزی بدون چشمداشت از سوی مرزبانان پاسداری می‌شود.

سردار احمدعلی گودرزی روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی گلستان اظهار داشت: هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر از مرزهای ایران با کشورهای همسایه در امنیت مطلوب و پایدار است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار مرزبانی، نیروهای مقتدر سپاه در ۶۰ کیلومتر نوار مرزی استان آذربایجان غربی و ۳۰۰ کیلومتر در سیستان و بلوچستان و همچنین نیروی زمینی ارتش با همکاران مرزبانی در نگهداری از مرزهای کشور پاسداری می‌کنند.

گودرزی با اشاره به این که برای انسداد مرزها به دلیل کمبود اعتبارات با مشکل مواجه هستیم، اضافه کرد: دولت برای سال آینده بودجه مناسبی در این خصوص در نظر گرفته و امیدواریم تا چهار ساله آینده این طرح به پایان برسد.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوی اسلامی افزود: برای انسداد مرزها ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار درخواست شده که امیدواریم با تخصیص آن از محل اعتبارات صندوق ارزی کشور موافقت شود.

وی بیان کرد: در دهه فجر امسال با حضور سرلشگر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح از ۱۶۰ دستگاه شناور تیزرو بومی رونمایی خواهد شد که در صورت برخورداری از شرایط بندرگاهی، یک دستگاه از این تیزروها به گلستان اختصاص خواهد یافت.

گودرزی گفت: در ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر نوار مرزی جنوبی کشور بین ۴۰ تا ۵۰ هزار شناور بی‌هویت داریم که باید آنها را ساماندهی کنیم زیرا این نابسامانی باعث می‌شود شناورهای کشورهای همسایه و همچنین شناورهای ایران به آب‌های تحت پوشش یکدیگر تجاوز کرده و موجب بروز مشکلاتی شوند.

وی اظهار داشت: همچنین دولت امسال ۴۸۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات راهداری به مرزبانی اختصاص داد.

رییس کل دادگستری گلستان هم در این مراسم گفت: خدمت کردن در مرز کار ساده‌ای نیست و کار مرزبانان که در تامین امنیت مرزها تلاش می‌کنند، قابل تقدیر است.

حیدر آسیابی اظهار داشت: عشق به وطن و ایران اسلامی باعث شده تا مرزبان با جان و دل در لباس مقدس نظامی مشغول خدمت باشند.

استیفای حقوق دولت و مرزنشینان وظیفه اصلی مرزبانان است

سیدعلی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان هم گفت: رمز موفقیت مرزبانان توکل به خدا، توسل به ائمه و تلاش و جهاد با داشتن روحیه انقلابی است.

در پایان این مراسم از تلاش سرهنگ بهزاد ابراهیمی تقدیر و سرهنگ احمدرضا حاتمی به عنوان فرمانده جدید مرزبانی گلستان معرفی شد.

سرهنگ حاتمی پیش از این جانشین فرمانده مرزبانی ایلام بود.

گلستان ۳۵۰ کیلومتر مرز خشکی و افزون بر ۱۰۰ کیلومتر مرز آبی با کشور ترکمنستان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتقاد نماینده کنگره آمریکا از حمایت بی، چون و چرای واشنگتن از رژیم صهیونیستی