آمار روزانه مبتلایان مشکوک به کرونا در عباس آباد به حدود 70 مورد رسید


آمار روزانه مبتلایان مشکوک به کرونا در عباس آباد به حدود 70 مورد رسید

نوشهر- ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان عباس آباد گفت: آمار مراجعه کنندگان سرپایی ابتلای مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی شهرستان ، طی شبانه روز گذشته به دست کم 70 مورد رسیده است.

دکتر سیده عالیه علوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : روند شیوع ویروس سویه های مختلف کرونا با شیب ملایم در این شهرستان نسبت به دو هفته پیش حدود دو برابر شده است.

وی عادی انگاری ، حضور بدون توجه برخی از مسافران و گردشگران نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی ، و رعایت نکردن بیش از ۷۰ درصد مشاغل پرخطر نسبت به مقرات کرونایی به ویژه استفاده از ماسک از دلایل روند افزایش ابتلای افراد به بیماری کرونایی و نیز تغییر رنگ بندی از آبی به زرد در این شهرستان برشمرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان عباس آباد گفت که از زمان اجرای طرح ملی واکسناسیون علیه ویروس کرونا تاکنون حدود صد درصد مردم واکسن مرحله اول و دوم کرونا را دریافت کرده اند و متاسفانه میزان استقبال برای دریافت واکسن مرحله سوم در گروه سنی بالای ۱۸ سال تا این لحظه دراین شهرستان حدود ۳۰ درصد گزارش شده است.

عباس آباد از میان ۲۲ شهرستان مازندران با رنگی آبی ، تنها شهرستانی است که امروز طی گزارشی از طریق انتشار سامانه رنگ بندی ماسک متعلق به وزارت بهداشت و درمان ، رنگ کرونایی این شهرستان از آبی به زرد تغییر کرد.

علوی ضمن توصیه و هشدار به مردم شهرستان عباس آباد مبنی بر الزام رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشت فردی مقابله با کرونا ، گفت که امروز به محض تغییر رنگ کرونایی این خطه طی مکاتبه ای با فرمانداری از مقام مسئول این دستگاه اجرایی خواسته شد تا دراسرع وقت نشستی در این خصوص برگزار شود تا بتوان با نظارت دقیق تر و اعمال محدودیت های کرونایی روند گسترش این بیماری را کنترل کنیم.

نقشه رنگ بندی سامانه ماسک بر اساس میزان بستری است.رنگ زرد به معنای خطر متوسط کرونایی محسوب می شود. مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معناست که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر جمعیت است.

شهرستان عباس آباد با برخورداری از ۴۹ نقطه روستایی ، سه نقطه شهری و نیز دست کم ۵۰ هزار نفر جمعیت ثابت در غرب مازندران قرار دارد.

بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۷۵بیمار جدید به ۲۶۴ نفر رسید که از این تعداد ۷۵بیمار بدحال در بخش مراقبت ویژه نگهداری می‌شوند. در طی شبانه روز گذشته بیمار فوتی کرونایی در بیمارستان‌های استان گزارش نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا