امیرعبداللهیان: زن ایرانی کمک بزرگی به دستگاه دیپلماسی کشور می‌کند


امیرعبداللهیان: زن ایرانی کمک بزرگی به دستگاه دیپلماسی کشور می‌کند

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه گفت: زن مسلمان ایرانی در عرصه بین‌المللی سهم بسیار مهمی در انجام وظایف حقوقی، کنسولی و سیاسی برعهده دارد و کمک بزرگی به دستگاه دیپلماسی کشور می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، حسین امیرعبداللهیان روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت مقام زن که با حضور همسر رئیس‌جمهور در تالار وحدت برگزار شد، گفت: حدود ۳۰ درصد از همکاران ما در وزارت خارجه را زنان تشکیل می‌دهند و در سفارتخانه‌ها هم برخی از بانوان ریاست نمایندگی‌ها را به عهده دارند.

وزیر امور خارجه ادامه داد: بانوان به عنوان ویترین زن مسلمان ایرانی در عرصه بین‌المللی سهم بسیار مهمی در انجام وظایف حقوقی، کنسولی، سیاسی برعهده دارند و کمک بزرگی به دستگاه دیپلماسی کشور می‌کنند.

امیرعبداللهیان ضمن تجلیل از خانواده‌های شهدا، گفت: خانواده‌های ایثارگران و فرزندان شهدا حدود ۳۰ درصد وزارت خارجه را تشکیل می‌دهند.

وی یادآور شد: دو هفته پیش در نشست سرپرست وزارت خارجه افغانستان، چند تن از زنان دستگاه دیپلماسی حضور داشتند. حضور این بانوان در این نشست این پیام مهم را داشت که زنان در دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی دارند.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به حضور همسر شهید حسن ایرلو در این مراسم، گفت:‌ شهید ایرلو از زمان آغاز مأموریت‌ اش در یمن تا زمانی که به شهادت رسید مرخصی نیامد و بسیار خستگی‌ناپذیر بود که بار دیگر شهادت ایشان را به همسر و فرزندانش تبریک و تسلیت می‌گویم.

وی همچنین با قدردانی از شهید رکن‌آبادی و حضور دختر و همسرش در این مراسم، گفت: شهید رکن‌آبادی به درستی یک دیپلمات انقلابی بودند و این صفتی است که به حق بر روی ای شهید گذاشته شده است.

در ادامه، منصوره ‌شریفی صدر مدیر کل امور حقوق بشر و زنان وزارت امور خارجه در این مراسم گفت: ۸ درصد زنان شاغل در وزارت خارجه، دکتری و ۶۰ درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند که سرمایه‌های بزرگی برای وزارت خارجه هستند.

همچنین در این مراسم از همسر شهید ایرلو با حضور همسر رئیس‌جمهور و همچنین انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...