غوغای زن علی آبادی در شهر / آمنه خاندوزی کیست؟


غوغای زن علی آبادی در شهر / آمنه خاندوزی کیست؟

حوادث رکنا: کارشناس فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفـت که اهدای اعضای یک بانوی اهل علی‌آبادکتول که دچار ضربه مغزی شده بود با رضایت خانواده به سه بیمار جانی دوباره بخشید.

زهرا شرکت روز دوشنبه اظهار داشت: در ششمین عمل انجام شده اهدای عضو امسال گلستان، آمنه خاندوزی ۵۳ ساله اهل شهرستان علی‌آبادکتول پس از انجام مراحل تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی بیان کرد: این مادر فداکار علی‌آبادی در سفر آسمانی‌اش به سه بیمار در صف پیوند، حیات دوباره هدیه کرد و نام وی در فهرست جان‌بخشان نامیرا به ثبت رسید.

اهدای عضو زن علی‌آبادی جان سه بیمار نیازمند را نجات داد

وی ادامه داد: این بانوی فدارکار بر اثر سقوط از ارتفاع دچار ضربه مغزی شده بود و تلاش پزشکان بیمارستان شهرستان برای نجات جانش اثر بخش نبود.

کارشناس فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، با قدردانی از خانواده فداکار این بانوی علی آبادی، انگیزه آنان از رضایت به اهدای عضو را زنده نگهداشتن نام و یاد آن عزیز درگذشته و کاستن از درد و رنج بیماران در صف پیوند اعلام کرد.

وی تصریح کرد: تصادف، ضربه به سر و خون ریزی‌های مغزی مهمترین عوامل مرگ مغزی در گلستان است و براساس آمارهای موجود در زمینه اهدای عضو، سهم زنان و مردان به ترتیب ۳۰ و ۷۰ درصد است.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شهید طهرانی‌مقدم انتخاب شد