92 هزار مسکن روستایی در آذربایجان‌غربی مقاوم شد


92 هزار مسکن روستایی در آذربایجان‌غربی مقاوم شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: در سطح استان 258 هزار و 450 واحد مسکن روستایی در 2 هزار و 900 آبادی وجود دارد که تاکنون عملیات مقاوم سازی 92 هزار مسکن به اتمام رسیده است.

محمود بدلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر حدود پنج هزار واحد نیز با اتمام عقد قرارداد، عملیات مقاوم سازی خود را آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی از جمله برنامه‌های در دست اقدام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این استان است که این روند همچنان با سرعت و همراهی مردم ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی تاکید کرد: مقرر شده سالانه ۱۳ هزار واحد مسکن روستایی آذربایجان‌غربی با حمایت این نهاد و همکاری مردمی مقاوم سازی شود.

بدلی با اشاره به افزایش تسهیلات بانکی برای مقاوم سازی هر واحد مسکن روستایی از ۵۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد ریال اظهار داشت: مدت بازپرداخت این تسهیلات از ۱۵ سال به ۲۰ سال افزایش یافته و کارمزد این تسهیلات پنج درصد است.

به گزارش ایرنا، باید تا سال ۱۴۰۵ در حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکن روستایی آذربایجان غربی مقاوم سازی شوند و در این راستا باید روستانشینان همراهی بیشتری داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس