فرماندار: بازار تاریخی خوی ساماندهی می شود


فرماندار: بازار تاریخی خوی ساماندهی می شود

ارومیه- ایرنا- فرماندار خوی با اشاره به آغاز ساماندهی بازار تاریخی این شهرستان در آینده نزدیک گفت: در این راستا هیات امنای ویژه بازار با مدیریت اداره میراث فرهنگی و گردشگری تشکیل خواهد شد.

حسین عباسی روز دوشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بازار تاریخی شهر خوی افزود: علاوه بر آن، دستگاه‌های خدمات رسان در چارچوب وظایف قانونی و تخصصی خود نسبت به رفع مشکلات این بازار اقدام می کنند.

وی اضافه کرد: مجموعه بازار تاریخی و سنتی خوی با قدمتی بیش از ۴۰۰ سال همچنان فعال بوده و ارزش تاریخی بسیاری دارد.

فرماندار خوی تاکید کرد : این بازار طی صدها سال کانونی مهم برای داد و ستد و خرید و فروش در شمال غرب ایران به شمار می رفته که این روند باید حفظ شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی هم در این جلسه بیان کرد: سالانه علاوه برعملیات پایش و کنترل، اقدامات مرمتی خاصی در بخش های مختلف بازار خوی صورت می گیرد.

جلیل جباری ادامه داد: در سال های گذشته ۲ بخش راسته بازار و خرازان به شکل تخصصی مرمت شده و برای سال آینده هم مرمت برخی از طاق ها و گنبد های این بازار تاریخی در دستور کار قرار دارد.

در این نشست، نبود هیات امنا، وجود مشکلات در حوزه دفع شبکه فاضلاب، انتقال برق و گاز به مغازه به صورت غیرایمنی و تجاوز برخی مغازه داران به حریم معابر بازار و تغییرکاربری در قالب راسته های بازار از مهمترین مشکلات این مجموعه عنوان شد.

مجموعه تاریخی بازار خوی در سال ۱۳۶۲ در فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی