توقف روند افزایشی طلاق و رشد ازدواج‌ها در شاهرود و میامی


توقف روند افزایشی طلاق و رشد ازدواج‌ها در شاهرود و میامی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن هشدار در خصوص هرگونه عادی‌انگاری از رعایت 97 درصدی پروتکل‌ها در شاهرود و میامی خبر داد.

دکتر حسین شیبانی با بیان اینکه شاخص‌های جمعیتی در سطح استان و در دو دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و سمنان تقریباً یکسان است به آمار جمعیتی در پنج سال اخیر پرداخت و اظهار کرد: رشد جمعیتی در سال ۱۳۹۶ در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تقریباً ۴.۱ رسیده است و در حال حاضر این نرخ به ۷ درصد رسیده است و این نرخ رشد جمعیت با نرخ جایگزینی آن فاصله زیادی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تصریح کرد: تعداد موالید در سال ۱۳۹۶ تعداد ۴۷۳۴ نفر بوده که در سال گذشته این تعداد به سه هزار و ۳۱۵ رسیده است و لذا بر این اساس نرخ باروری هم در سال جاری ۱.۶۵درصد بوده که باید با فعالیت، تبلیغ و فرهنگ سازی تلاش شود تا به ضریب ۲.۱درصد برسد.

وی از توقف روند افزایشی طلاق و بهبود شاخص ازدواج در مناطق تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خبر داد و اظهار کرد: نرخ طلاق در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تقریبا ثابت است و حداقل نسبت به سال‌های پیش افزایشی نبوده است .همچنین نرخ ازدواج هم افزایشی است و در سال گذشته تعداد یک‌هزار و ۳۶۶ ازدواج ثبت شده و این در حالی‌ست که در ۹ ماهه سال جاری تعداد یک‌هزار و ۳۰۰ ازدواج ثبت شده که گویای روند افزایشی شاخص است.

دکتر شیبانی بیان کرد: جمعیت سالمندی در حوزه این دانشگاه نیز نسبت به دیگر نقاط کشور چند درصد بالاتر است و لذا احتمالا در چند سال آینده با جمعیت سالمندی بیشتری مواجه خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: با توجه به اینکه جمعیت سالمندی تلاش‌ها و مناسبات خاص خود را می‌طلبد باید از آمادگی کامل برخوردار باشیم و سعی کنیم که این تراز جمعیتی با کمترین نوسان انجام شود چرا که در صورت بهم خوردن این تراز در خصوص سلامت و بهداشت سالمندان با هزینه‌های خاصی مواجه خواهیم شد.پ

وی با اشاره به روند بیماری کووید۱۹ در شهرستان‌های تحت‌پوشش دانشگاه خاطرنشان کرد: کرونا دلتا در سطح منطقه خوشبختانه بر اساس مشاهده آمار ها دارای یک سیر ثابت است .

دکتر شیبانی تاکید کرد: سویه جدید امیکرون نیز کماکان همچنان وجود دارد و با توجه به عادی‌نگاری صورت گرفته در زندگی، ممکن است با ادامه این رویه درآینده مارا دچار مشکل کند.

وی اضافه کرد: بر اساس آمارهای منتشر شده در ستاد استانی مقابله با کرونا تا ۹۷ درصد پروتکل‌های بهداشتی رعایت می شود لذا باید در این خصوص دقت بیشتری داشته باشیم.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق