ریزش چاه باعث قطعی آب 4000 مشترک کوچصفهانی شد/آبرسانی با تانکر


ریزش چاه باعث قطعی آب 4000 مشترک کوچصفهانی شد/آبرسانی با تانکر

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت گفت: علت قطعی آب شرب شهر کوچصفهان ریزش چاه اصلی بوده که جهت رفاه حال شهروندان آبرسانی با 15 دستگاه تانکر در حال انجام است و همچنین اکیپ فنی به صورت چندشیفته در محل مستقر هستند تا مشکل حل شود.

حمیدرضا امام‌پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به قطعی آب شرب بخش کوچصفهان اظهار کرد: از صبح روز گذشته آب شرب بخش کوچفهان قطع شده است که در ابتدا تصور بر سوختن الکترو پمپ بود اما هنگام تعویض پمپ متوجه ریزش چاه اصلی شدند.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت افزود: چاه اصلی با پمپاژ ۲۰ لیتر بر ثانیه آب شرب شهر کوچصفهان را تامین می‌کند که با این ریزش متاسفانه کلا از مدار خارج شد؛ بلافاصله ستاد بحران بخش به ریاست بخشدار تشکیل شد و همه دستگاه‌های متولی نظیر آبفا، شهرداری و آتش نشانی با همراهی بسیج پای کار حاضر شدند.

آبرسانی با ۱۵ دستگاه تانکر

وی ادامه داد: با ۷ دستگاه تانکر آب‌رسانی که در داخل استان داشتیم، آب شرب مورد نیاز را از شهرهای رشت و آستانه اشرفیه برای مخازن کوچصفهان حمل کردند و همچنین آب‌های معدنی بسته بندی شده توسط آب‌وفاضلاب تهیه و بین شهروندان توزیع شد.

امام‌پناهی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰۰ مشترک آب شرب در کوچصفهان داریم، تصریح کرد: صبح امروز هم با هماهنگی‌های صورت گرفته ۸ دستگاه تانکر آبرسان از استان‌های مجاور وارد کوچصفهان شدند و در حال آبرسانی هستند.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت بیان کرد: تانکرهای آب‌رسان، آب را به مخزن اصلی هدایت می‌کنند تا یک پایداری نسبی در شبکه آب‌رسانی داشته باشم و علاوه‌بر این در توزیع آب‌های بسته بندی شده با مشارکت پایگاه‌های بسیج هم نقش دارند. برای اینکه مردم کمتر دچار مشکل شوند به منازلی که دارای تانکر هستند هم با تانکرها آبرسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه در پی این اتفاق تاکید داشتیم که نانوایی‌های ما نباید تعطیل شوند، اضافه کرد: شب گذشته به تمام نانوایی‌های شهر کوچصفهان آبرسانی شد تا نانوایی‌ها پخت عادی خود را داشته باشند.

علاوه بر بازسازی چاه اصلی، خط انتقال سنگر هم تکمیل می‌شود

امام‌پناهی گفت: برای اینکه هر چه سریع‌تر این مشکل حل شود همزمان دو کار در حال انجام است از یک طرف شبانه روزی کار بازسازی چاه اصلی انجام می‌شود تا ۴۸ ساعت آینده چاه وارد مدار شود و شبکه آبرسانی به پایداری برسد.

وی اضافه کرد: از طرفی یک خط انتقال دیگر از تصفیه خانه بزرگ رشت که از سنگر به ۲۰۰ متری کوچصفهان رسیده که الان به صورت چند شیفته کار می‌کنند تا صبح روز چهارشنبه این خط انتقال هم به شبکه ورودی کوچصفهان اتصال یابد و با این اتفاق کاملا آب شهر کوچصفهان پایدار می‌شود و مشکل شهروندان حل خواهد شد.

استقرار تیم کنترل کیفیت آب و فاضلاب در محل

سرپرست فرمانداری رشت با تاکید بر اینکه انشااله از صبح روز چهارشنبه مشکل قطعی آب کامل حل می‌شود، تصریح کرد: آنچه که برای ما مهم است توجه به بهداشت آب شرب است، در پروژه خط انتقال آب از سنگر به کوچصفهان اکیپ فنی آب و فاصلاب در محل مستقر هستند تا بحث کلرزدایی و کنترل کیفیت همزمان صورت گیرد تا آب شرب عاری از آلودگی باشد، تمام تلاش ها بر این است تا کمترین آسیب به شهروندان نرسد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه