افزایش 37 درصدی آمار بستری‌های کرونایی در رشت


افزایش 37 درصدی آمار بستری‌های کرونایی در رشت

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت گفت: آمار بستری‌ها در سطح شهرستان تعداد 73 نفر می‌باشد که شاهد افزایش 20 نفری معادل 37.7 درصدی نسبت به هفته گذشته هستیم و این خود با توجه شیوع ویروس امیکرون، زنگ هشداری برای آغاز پیک ششم کروناست.

حمیدرضا امام‌پناهی در ستاد کرونای شهرستان رشت که در سالن اجتماعی فرمانداری رشت برگزار شد، اظهار کرد: براساس آخرین ارزیابی‌های انجام شده، اگر با همین روند پیش برویم مجدد بیش از ۵۰ درصد افراد مبتلا می‌شوند لذا باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق واکسن از موجی که در حال قدرت گرفت است، پیشگیری کنیم.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت هرگونه عادی انگاری نسبت به کرونا را نگران‌کننده دانست و افزود: با توجه به دستور ستاد ملی کرونا، فضای آموزشی برای حضور دانشجویان و دانش‌آموزان فراهم شود تا شاهد حرکت چرخه‌های علم و دانش در سطح شهرستان باشیم، زیرا برخی از دانش‌آموزان و دانشجویان ما هنوز فضای آموزشی خود را ندیده‌اند باید بستری را فراهم کنیم تا مراکز آموزشی برای حضور فراگیران مهیا شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت با بیان اینکه تجربه موفق برگزاری امتحانات نیمه اول سال تحصیلی در مدارس سطح شهرستان بایستی در ادامه کار هم استفاده شود، گفت: با توجه به اهمیت موضوع، طی دو هفته گذشته از ۱۷۳ مرکز آموزشی، بازدید بهداشتی به عمل آمده است؛ حضور دانش‌اموزان در مدارس اختیاری اعلام شده اما بهتر است فضا به گونه‌ای باشد که حداقل دانش‌آموزان هفته‌ای دو روز مکلف به حضور در مدارس باشند.

وی ادامه داد: باید تدبیر ویژه‌ای اندیشیده شود تا محیط مدارس و دانشگاه‌ها قابل دسترسی برای دانش‌آموزان و دانشجویان باشد.

امام‌پناهی بیان کرد: چالشی درخصوص پذیرش بیماران در بیمارستان‌های خصوصی داشتیم که موانع برطرف شد و بیمارستان‌های خصوصی با وجود بیمه‌ تکمیلی بیمار کرونایی را پذیرش می‌کنند.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با تاکید بر کنترل و قرنطینه هوشمند تصریح کرد: توجه جدی به اجرای طرح قرنطینه هوشمند و اقدامات عملیاتی در این حوزه در قالب یک قرارگاه منسجم صورت پذیرد. برای اینکه به پیک ششم ورود نکنیم باید اقدامات پیشگیرانه داشته باشیم و این اقدامات باید در راستای حفظ سلامت جامعه و کاهش آسیب به اصناف و گروه‌های شغلی مختلف باشد.

سرپرست فرمانداری رشت اضافه کرد: امیکرون با اینکه سرعت سرایت و ابتلای آن بالاست اما آمار مرگ و میر و بستری‌شدگان آن بسیار پایین است و این نوید خوبی است هزینه‌های زیادی که برای درمان تحمیل می‌شود، بالاست.

وی با بیان اینکه دستورالعمل واکسیناسیون زیر ۱۲ سال آمده که باید با احتیاط خیلی بیشتر و رضایت کامل خانواده‌ها باشد، گفت: نوع واکسن تزریقی برای زیر ۱۲ سال هنوز مشخص نشده که باید اعلام شود.

امام‌پناهی برگزاری هرگونه اجتماعی منوط به صدور مجوز بهداشتی است، افزود: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای هرگونه اجتماع و مناسبت‌های ملی با دقت پیگیری می‌شود. همچنین در نمایشگاه‌های بزرگی که ایجاد می‌شود حتما بایستی غرفه‌ای را در اختیار شبکه بهداشت شهرستان بگذارند تا بتوانند اقدامات آموزشی، بهداشتی و نظارتی لازم را در این مکان‌ها داشته باشند.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه در بحث تزریق دز یک و دو واکسن جز ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم که نشان از عملکرد درخشان و انقلابی دولت سیزدهم در حوزه سلامت جامعه دارد، تصریح کرد: آمار بستری‌ها در سطح شهرستان تعداد ۷۳ نفر می‌باشد که شاهد افزایش ۲۰ نفری معادل ۳۷.۷ درصدی نسبت به هفته گذشته هستیم و این خود با توجه شیوع ویروس امیکرون، زنگ هشداری برای آغاز پیک ششم کروناست؛ البته تعداد فوتی‌ها هم یک نفر می‌باشد.

سرپرست فرمانداری رشت بیان کرد: با توجه به آمار جدید اعلامی وزارت بهداشت، شاهد افزایش آماری جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان که ثبت شده در سامانه سلامت می باشد، جمعیت هدف ۸۴۵ هزار و ۳۸۲ نفر اعلام شده که مطابق آمار جدید، در تزریق دز یک تعداد ۷۵۹ هزار نفر(۹۰ درصد) در تزریق دز دو تعداد ۷۱۹ هزار و ۴۰۰ نفر(۸۵ درصد) و در تزریق دز سوم تعداد ۲۰۰ هزار نفر(۲۳.۶ درصد) در سطح شهرستان واکسینه شده‌اند.

وی افزود: تعداد ۲۰۰ هزار نفر هم در سطح شهرستان واجد تزریق دز سوم واکسن هستند که با توجه به شیوع ویروس امیکرون، بایستی مردم عزیز شتاب لازم را در تزریق دز سوم داشته باشند. یقینا در زمان شیوع سویه جدید ویروس کرونا، افراد واکسن نزده ناقلین به واکسن زده‌ها خواهند بود و این برای عموم مردم ایجاد مشکل خواهد کرد.

امام پناهی بیان کرد: امروز در سطح شهرستان رشت ۲۲۰ واکسیناسیون فعال می‌باشد، از این تعداد با توجه به راه اندازی پایگاه تجمیعی جامعه الحسین از هفته جاری، شاهد فعالیت دو پایگاه تجمیعی در نوبت صبح و عصر در شهر رشت هستیم. همچنین مراکز روستایی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه آمار مربوط به واکسیناسیون نوجوانان بین ۱۲ تا ۱۸ سال در تزریق دز اول(پوشش ۸۸ درصدی) و در تزریق دز دوم(پوشش ۷۹ درصدی) در سطح شهرستان می‌باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی ایام نوروز، رعایت پروتکل‌ها در اصناف و بازار با دقت رصد شود تا عادی انگاری‌ها منجر به متضرر شدن اصناف از وضعیت بحرانی کرونا نشود.

سرپرست فرمانداری رشت بیان کرد: با توجه به استقبال خوب مردم در حاشیه شهر و روستا از اتوبوس‌های سیار واکسیناسیون، ضرورت دارد با همت شهرداری رشت تعداد اتوبوس‌های موجود از دو به حداقل چهار اتوبوس سیار واکسیناسیون در راستای لکه گیری واکسیناسیون افزایش پیدا کند.

وی یادآور شد: در هفته گذشته تعداد ۱۴۳۴ واحد صنفی بازدید به عمل آمده که از این تعداد ۹۵ اخطار و تعداد چهار واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل ها پلمب شده‌اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبای من