معاون سیاسی استاندار خوزستان:برنامه‌های دهه فجر مردمی و بامحتوا برگزار شود


معاون سیاسی استاندار خوزستان:برنامه‌های دهه فجر مردمی و بامحتوا برگزار شود

اهواز - ایرنا - معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت:برنامه های چهل و سومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دهه فجر به صورت مردمی ، پرمحتوا ، بانشاط و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا نجاتی روز دوشنبه در نشست هماهنگی ستاد استانی دهه فجر در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان افزود:برنامه‌های دهه فجر نباید تکراری و کلیشه‌ای باشد؛ در دهه فجر باید اندیشه‌های ناب امام خمینی(ره) و ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل جوان با زبان گویای هنر تبیین شود.
وی با بیان اینکه برای بزرگداشت دهه فجر و برنامه‌های فرهنگی این ایام باید همه پای کار آیند و احساس مسوولیت کنند گفت:به اندازه ارادتی که به انقلاب اسلامی ، خون شهدا و امام راحل و رهبری معظم انقلاب اسلامی داریم باید درباشکوه‌تر برگزار کردن برنامه‌های دهه فجر مشارکت کنیم.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان افزود:همه برنامه‌های تدارک دیده شده در دهه فجر باحضور و جلب مشارکت عمومی به ویژه جوانان با کیفیت خوب اجرا شود ولی سلامت مردم نیز با رعایت شیوه‌نامه‌های

بهداشتی مدنظر قرار گیرد.

نجاتی، ضرورت تغییرات محیطی در فضای شهرها توسط شهرداران و مشارکت دستگاههای اجرایی را موردتاکید قرار دارد و بیان کرد: اوج این فعالیت‌های فرهنگی و هنری باید در روز ۲۲ بهمن و راهپیمایی متمرکز شود.

وی از حضور نیافتن برخی مسوولان اجرایی و فرهنگی در نشست‌های هماهنگی ستاد استانی دهه فجر انتقاد کرد و گفت: در این خصوص هیچ عذری پذیرفته نیست.

راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهرهای خوزستان برگزار می‌شود
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت:راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهرهای خوزستان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
نجاتی، با اشاره به اینکه در دهه فجر پارسال به دلیل اوج گیری ویروس کرونا، بخشی از برنامه‌های دهه فجر اجرایی نشد ابراز امیدواری کرد مردم با حضور حماسی در جشن ملی ۱۴۰۰ ، با آرمان‌های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی تجدید بیعت کنند.

فرمانداران در بازار نظارت داشته باشند
معاون سیاسی اجتماعی استاندارخوزستان از فرمانداران و دستگاه‌های نظارتی خواست در ایام دهه فجر نظارت بر بازار را تشدید کنند تا برخی سودجویان با افزایش قیمت کالاها، دهه فجر را به کام مردم تلخ نکنند. نجاتی با جمع بندی این نشست و اینکه هنوز کمیته‌های ۲۲ گانه دهه فجر خوزستان عملکرد قابل قبولی نداشته‌اند از مسوولان این کمیته‌ها خواست تا پیش از ۱۲ بهمن برنامه های خود را تدوین و به ستاد دهه فجر گزارش کنند.
وی گفت: اداره کل بازرسی و ارزشیابی استانداری خوزستان موظف است ارزیابی خود را از برنامه‌های دهه فجر در شهرهای خوزستان به صورت مکتوب به ستاد دهه فجر استان اعلام کند.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه ۲۲ کمیته ستاد استانی دهه فجر از ماه گذشته تشکیل شده است گفت: امسال با فروکش کردن کرونا، برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور مردم ولی با رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
حجت الاسلام علیرضا قربانی با اشاره به اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ، نقش هماهنگی بین بخشی برای بهره گیری از امکانات مردمی و دولتی برای برگزاری برنامه‌های گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را دارد افزود: همه باید امکانات مورد نیاز را برای باشکوه تر و با محتواتر برنامه های دهه فجر بسیج و وارد میدان کنند تا مردم از برنامه های بانشاط و شورآفرین بهره ببرند.
وی گفت:راهییمایی ۲۲ بهمن امسال در اهواز و شهرهای مختلف استان برگزار خواهد شد ولی چنانچه ستاد ملی مدیریت کرونا تصمیم دیگری در این خصوص بگیرد ما تابع آن خواهیم بود.
در این نشست مسوولان چند کمیته استانی دهه فجر برنامه های تدارک دیده شده در این دهه را بیان کردند.
رژه موتوری و خودرویی از فرودگاه بین المللی شهید قاسم سلیمانی اهواز تا گلزار شهدای بهشت آباد ، استقبال نمادین از ورود امام خمینی (ره) به میهن در فرودگاه اهواز ، نواختن زنگ انقلاب در مدارس ، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و مدافعان حرم از مهمترین برنامه های دهه فجر در کلانشهر اهواز خواهد بود و در بیشتر شهرهای استان نیز این برنامه های فرهنگی اجرا می شود.

در این نشست برخی فرمانداران و معاونان آنان به صورت مجازی(ویدیو کنفرانس) نظر و پیشنهادهای خود را برای برگزاری هرچه باشکوه تر برگزار کردن برنامه های مردمی دهه فجر بیان کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06