19 نفر طی پنج سال گذشته بر اثر غرق شدگی در تفت فوت کردند


19 نفر طی پنج سال گذشته بر اثر غرق شدگی در تفت فوت کردند

یزد-ایرنا- رییس مرکز بهداشت تفت گفت: متأسفانه از سال 95 تاکنون 19 نفر بر اثر غرق شدگی در شهرستان فوت کردند که هشت نفر آنها زیر 6 سال بودند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا میرشمسی روز دوشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی تفت افزود: ۳۷۰ استخر کشاورزی در سطح شهرستان وجود دارد که تنها ۴۵ مورد از آنها دارای حفاظ هستند.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت اعتباری که وجود دارد استخرهای اولویت دار برای حصارکشی مشخص شده اند تا نسبت به آن اقدام شود.

رییس مرکز بهداشت تفت افزود: متولی برخی از استخرهای شهرستان مشخص نیست که باید تعیین شود و همچنین از بخشداران و دهیاران انتظار می رود نسبت به تأمین اعتبار برای حصارکشی، اطلاع رسانی و حساس سازی خانواده ها اقدام کنند.

همچنین در این نشست رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان طرح صیانت از جمعیت را مهم خواند و افزود: در اردیبهشت سال ۹۲ رهبر انقلاب سیاست های جمعیتی را ابلاغ کردند که تاکنون اجرا نشده است.

سید محمود واعظ پور ادامه داد: کاهش رشد جمعیت زنگ خطری برای کشور، استان و شهرستان است و بنا به قانون همه مسوولان باید این موضوع را پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: در بین شهرستان های استان کمترین میزان رشد جمعیت برای تفت وجود دارد و سالمندی رو به افزایش است.

دبیر شورای سلامت شهرستان بالا رفتن سن ازدواج، کاهش میزان تولد، افزایش میزان مرگ و میر، افزایش تعداد طلاق، کاهش تعداد ازدواج، وضعیت اقتصادی و اشتغال بانوان در شغل هایی که مناسب آنها نیست را مهمترین علل کاهش رشد جمعیت عنوان کرد.

وی متوسط سن ازدواج در شهرستان تفت را برای دختران ۲۳ سال و برای پسران ۲۷ سال ذکر کرد.

واعظ پور تأکید کرد: لازم است با تولید فیلم، سریال و مستند، تولید محصولات فرهنگی، تبلیغات محیطی و استفاده از فضای مجازی نسبت به خطر کاهش رشد جمعیت و تبلیغ فرزندآوری اقدام شود.

سرپرست فرمانداری تفت هم در این نشست از مسوولان اداره های مختلف خواست طی جلسات و برنامه هایی نسبت به حساس سازی و آگاه کردن مردم اقدام کنند.

محمد دهشیری افزود: در جلسات باید مصوباتی با قابلیت اجرایی داشتن تصویب شود و مسوول و زمان اجرای آن نیز مشخص باشد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس