مراکز تفریحی و باغ‌های بانوان اصفهان نیاز به بازنگری دارد


مراکز تفریحی و باغ‌های بانوان اصفهان نیاز به بازنگری دارد

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اصفهان گفت: مراکز تفریحی و باغ‌های بانوان اصفهان نیاز به بازنگری مجدد دارد تا بتوانیم گام‌های ویژه‌ای در زمینه فرهنگی، تفریحی و ورزشی برای بانوان و با حفظ شئونات اسلامی برداریم.

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اصفهان پنج کمیته دارد. یکی از آن‌ها، کمیته بانوان و خانواده است که در این کمیته مسائل مربوط به بانوان به‌صورت خاص پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در شورای ششم به دنبال توجه به اقشار مختلف، به‌ویژه بانوان هستیم، گفت: باید در خصوص مباحث فرهنگی، تفریحی و ورزشی بانوان گام‌های جدی برداشته شود، اگرچه درگذشته اقداماتی انجام شده، اما نیاز به بررسی مجدد دارد، به‌ویژه برای ارتقای سرانه‌ها، ازجمله سرانه‌های فرهنگی، تفریحی و ورزشی ویژه بانوان.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اصفهان با اشاره به تأکید شورای ششم بر خانواده و شهر دوستدار خانواده، تصریح کرد: از گذشته مراکز تفریحی و باغ‌های بانوان در اصفهان داشته‌ایم که امروز نیاز به بازنگری مجدد دارد تا بتوانیم گام‌های ویژه‌ای برای بانوان در زمینه‌های فرهنگی، تفریحی و ورزشی با حفظ شئونات اسلامی برداریم و شاهد اتفاقات خوبی در شهر اصفهان باشیم.

وی افزایش جمعیت کلان‌شهر اصفهان را یادآور شد و گفت: شهر اصفهان برای جمعیت بیش از ۲ میلیون نفر پیش‌بینی نشده بود، به همین دلیل با افزایش جمعیت در سرانه‌های مختلف، همچون سرانه‌های فرهنگی دچار چالش می‌شویم.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور بر انجام اقدامات ویژه برای تأمین سرانه‌های فرهنگی مورد نیاز اصفهان به‌عنوان یک شهر فرهنگی و تاریخی تأکید و اظهار کرد: این موضوع به معنای بی‌توجهی به اقدامات گذشته نیست، ضمن اینکه در نظر داریم با نظرسنجی از مردم، پیشنهادها و نظرات آن‌ها را دریافت کرده و براساس نظرات مردم برنامه‌ریزی فرهنگی برای شهر داشته باشیم.

وی با اشاره به حضور چندماهه خود در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای ششم، گفت: اکنون در حال ارزیابی وضعیت موجود هستم و هنوز نمی‌توانم نمره‌ای به سرانه‌های فرهنگی و ورزشی که در شهر وجود دارد، بدهم، به‌ویژه سرانه‌های مربوط به بانوان؛ اما یکی از اتفاقات اصلی در این دوره مدیریت شهری نگاه به اصفهان به‌عنوان شهر دوستدار خانواده است و به همین دلیل برای خانواده شامل مادران، پدران و فرزندان اتفاقات ویژه‌ای رقم خواهیم زد.

این عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه با توجه به برنامه ششم توسعه، برنامه‌های جدی برای ورود به مباحث اجتماعی با تعامل با مجموعه‌های دیگر داریم، بیان کرد: باید در حوزه‌های اجتماعی کارهای بیشتری انجام دهیم تا بتوانیم معضلات و آسیب‌های اجتماعی را کمتر کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق