پرونده ٩٩ محیط بان برای قرار گرفتن در لیست شهدای خدمت بررسی می شود 


پرونده ٩٩ محیط بان برای قرار گرفتن در لیست شهدای خدمت بررسی می شود 

تهران- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پرونده ٩٩ نفر از محیط بانانی که در حین خدمت کشته شدند و تاکنون به عنوان شهید پذیرفته نشدند در قالب تفاهم نامه ای با بنیاد شهید به عنوان شهدای خدمت پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا،سرهنگ جمشید محبت خانی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی فعالان محیط زیست که در شهرداری منطقه ٢ تهران برگزار شد، افزود: تاکنون ١٤٥ محیط بان در کشور حین خدمت به شهادت رسیده اند.

وی گفت: پرونده ٤٦ نفر از محیط بانانی که در حین خدمت به شهادت رسیدند از سوی بنیاد شهید پذیرفته شده است و به خانواده آنها مانند کارمندان حقوق پرداخت می شود.

وجود ٤٣ خانه محیط زیست در پایتخت

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران نیز در این آیین از وجود ٤٣ خانه محیط زیست در مناطق ٢٢ گانه شهرداری تهران در راستای فعالیت داوطلبان، نهادها و انجمن های محیط زیستی مردم نهاد خبر داد.ی

شینا انصاری ابراز امیدواری کرد: فعالیت فعالان محیط زیست در این خانه ها منجر به ارتقا کیفیت هوا، آب و خاک و محیط زندگی مردم شود.

وی ادامه داد: مصوبه ای برای توسعه ساختمان های سبز و معماری پایدار برای ساختمان های تهران در نظر گرفته شده که در ساختمان های در دست احداث جدید باید اعمال می شود.

انصاری تاکید کرد: اگر به خانواده ها موضوعاتی در خصوص حفظ و احیا محیط زیست را آموزش دهیم آنها می توانند سفیران اثرگذاری در این حوزه باشند.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اذعان داشت: در شهر تهران بالغ بر ۳۰۰ روز آفتابی وجود دارد که پتانسیل خوبی است تا بتوانیم با سرمایه گذاری های مناسب و اولیه از این نعمت خدادادی بهره برده و کمتر بر سوخت های فسیلی که موجب آلودگی هوا و گرمایش زمین می‌شوند، متکی باشیم.

انصاری افزود: خوشبختانه شهرداری تهران در زمینه توسعه انرژی های تجدیدپذیر جزو سازمان های برتر کشور است.

در این پایان این آیین از کتاب تنوع زیستی جانوران تهران رونمایی شد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در خصوص این کتاب نیز گفت: ١٦٠ گونه پرنده بومی و غیربومی در استان وجود دارد و باید به زیستگاه های گونه های مختلف توجه شود.

انصاری ادامه داد: تلاش می کنیم تنوع زیستی و جانوری تهران بیشتر دیده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط