از افزایش بودجه پارک‌های علم و فناوری تا صادرات محصولات کشاورزی


از افزایش بودجه پارک‌های علم و فناوری تا صادرات محصولات کشاورزی

استانها - ایرنا - خبرنگاران ایرنا چهارم بهمن ماه نسبت به پوشش رویدادها و تولید محتوا اقدام کردند که از مهمترین آنها می‌توان به افزایش بودجه پارک‌های علم و فناوری، صادرات محصولات کشاورزی، میزان خسارات سیلاب، صادرات کالا از مرز مهران، اشتغال روستاییان و مقاوم‌سازی مسکن روستایی اشاره کرد.

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که "شبانه‌روزی شدن مرز دوغارون مطالبه‌ فعالان اقتصادی ایران و افغانستان"، "توسعه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) پس از سالها توقف"، "راهکارهای علمی ضرورتی برای رفع مشکلات دامپروری سنتی در گلستان"، ""نرگس" شیراز عزم رفتن ندارد؟ "، "غربتِ انارِ اشرف" و "بافت تاریخی در هم تنیده بستری برای توسعه گردشگری بروجرد" از جمله این گزارش‌ها بود.

گروه استانها هم در گزارشی به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: آخرین تغییرات در نقشه رنگ بندی شهرستان‌های کشور براساس روند میزان بستری نشان می دهد که رنگ نارنجی به نقشه بازگشته و افزایش موارد بستری، زنگ‌ خطری برای شکل‌گیری موج ششم است به گونه ای که اکنون ۴۰۳ شهرستان در وضعیت آبی، ۴۴ شهرستان زرد و یک شهرستان نارنجی است.

امروز همچنین معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پیام تصویری به آیین افتتاح دوازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی رودخانه در سالن همایش های سازمان آب و برق خوزستان تاکید کرد که در مدیریت و مهندسی آب و رودخانه های کشور عالمانه برخورد نشده است.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز که به شیراز سفر کرده است، در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز تصریح کرد که بهبود خدمات‌رسانی به ایثارگران در دستور کار دولت سیزدهم است. وی خاطرنشان کرد که دولت دکتر رئیسی نگاه بسیار خوبی به ایثارگران دارد.

از افزایش بودجه پارک‌های علم و فناوری تا صادرات محصولات کشاورزی

معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل هم که در سنندج به سر می‌برد در چهارمین جلسه پدافند غیرعامل سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تاکید کرد که همه دستگاه ها موظف به اجرای نظام عملیاتی پدافند زیستی کشور هستند.

همچنین رییس سازمان بهزیستی در جمع اعضای شورای اداری بهزیستی استان زنجان گفت که ۲۰ هزار نفر از کارکنان بهزیستی به مددجویان در سراسر کشور خدمت‌رسانی می‌کنند. وی تاکید کرد: با تمام محدودیت‌ها و مشکلات موجود باید خدمتی شایسته، موثر و با کیفیت به اقشار آسیب‌پذیر جامعه ارائه کرد.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوی اسلامی نیز که به گرگان سفر کرده است تاکید کرد که استیفای حقوق دولت و مرزنشینان وظیفه اصلی مرزبانان است. وی تصریح کرد که برای رسیدن به این هدف، دورترین نقاط مرزی بدون چشمداشت از سوی مرزبانان پاسداری می‌شود.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در این شهر گفت که بودجه پارک‌های علم و فناوری کشور به افزایش ۵۰ درصدی نیاز دارد. وی بودجه پیش بینی شده در لایحه بودجه ۱۴۰۱ را حدود ۸۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

از افزایش بودجه پارک‌های علم و فناوری تا صادرات محصولات کشاورزی

از یاسوج نیز خبر رسید که ۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت. این رقم برای ۲۰ طرح تخصیص داده شده است. در صورت تکمیل این طرح‌ها برای حدود ۳۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی هم در نشست تشکل های بخش کشاورزی آذربایجان شرقی اعلام که ارزش تولیدات کشاورزی در آذربایجان‌شرقی۲۸۰ هزار میلیارد ریال است. همچنین مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی این استان هم در این نشست، خبر داد که ۱۰ هزار تن محصول کشاورزی از آذربایجان‌شرقی صادر شد. این محصولات کشاورزی شامل سیب زمینی، پیاز و سیب است.

از افزایش بودجه پارک‌های علم و فناوری تا صادرات محصولات کشاورزی

"نصرالله ابراهیمی" مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار شد. این عنوان خبری بود که دفتر ایرنا در چابهار آن را منتشر کرد. روز گذشته مدیرعامل منطقه آزاد چابهار توسط پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه سیستان وبلوچستان برای رسیدگی به پرونده شکایات و تخلفات احتمالی بازداشت شد.

فرماندار میناب هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بندرعباس عنوان کرد که سیلاب ۱۳هزارو ۷۰۰میلیارد ریال به میناب خسارت زد. وی خسارت وارده به منازل مسکونی را پنج هزارو ۴۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

منصور شکرالهی نماینده مردم جنوبی استان کرمان نیز خبر داد که سیلاب سه هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های سه شهر جنوبی کرمان خسارت وارد کرد. خسارت شهرستان های منوجان، قلعه گنج و رودبار جنوب در بخش های کشاورزی، منازل مسکونی، دام ها، راه، آب و زیرساخت ها بیش از سایر موارد بوده است.

از افزایش بودجه پارک‌های علم و فناوری تا صادرات محصولات کشاورزی

امروز از مرکز ایرنا در تهران هم خبر رسید که مسافرخانه ای در میدان راه آهن تهران دچار آتش سوزی شد. سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت که این آتش سوزی با یک کشته و چند مصدوم مهار شد.

این مرکز همچنین در خبری به نقل از سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران از تعطیلی کارخانه‌های شن و ماسه تهران و ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها و خودروهای دودزا خبر داد.

مدیرکل گمرک ایلام نیز در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد که ارزش کالاهای صادراتی از مرز مهران به عراق ۱۱۲ درصد افزایش یافت. به گفته وی ارزش این میزان کالا ۸۷۰ میلیون دلار است.

از افزایش بودجه پارک‌های علم و فناوری تا صادرات محصولات کشاورزی

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان هم به خبرنگار ایرنا در زاهدان گفت که سیل ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به سیستان و بلوچستان خسارت زد. شهرکی یادآور شد که حدود ۵۰ درصد خسارت وارده این مدت به شبکه راه و در حوزه فعالیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان بوده است.

همچنین معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خبر داد که ۴۶۲ سیل‌زده سیستان و بلوچستان در چادر اسکان داده شدند. ۱۳۰ روستا و هشت شهرستان‌ فنوج، زابل، نیمروز، خاش، دلگان، ایرانشهر، هامون و مهرستان در این مدت درگیر سیلاب و آبگرفتگی بودند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی نیز از ایجاد اشتغال برای ۲ هزار روستایی با وام کم بهره در این استان خبر داد. وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تبریز یادآور شد که برای ایجاد این میزان اشتغال تاکنون یک هزار و ۵۵۲ میلیارد و ۷۸۵ میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

از افزایش بودجه پارک‌های علم و فناوری تا صادرات محصولات کشاورزی

سرپرست دانشگاه چمران اهواز هم خبر داد که رودخانه های خوزستان از رسوب پر شده است. به گفته وی این امر باعث شده که کف رودخانه‌ها بالا آمده و تاب آوری لازم برای عبور طغیان را نداشته باشند.

مرکز ایرنا در ارومیه نیز با انتشار خبری به نقل از مدیرکل بنیاد مسکن استان، اعلام کرد که ۹۲ هزار مسکن روستایی در آذربایجان‌غربی مقاوم شد. وی یادآور شد که در حال حاضر حدود پنج هزار واحد نیز با اتمام عقد قرارداد، عملیات مقاوم سازی خود را آغاز کرده‌اند.

۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای انتقال آب به شهر همدان اختصاص یافت. این عنوان خبری بود که مرکز ایرنا در همدان به نقل از سرپرست شرکت آب منطقه‌ای این استان منتشر کرد. این پروژه در سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۳ به استان مصوب و مطالعات آن تا سال ۱۳۸۶ به طول کشید.

از افزایش بودجه پارک‌های علم و فناوری تا صادرات محصولات کشاورزی

امروز گزارش‌های تهیه شده توسط مراکز ایرنا در ۳۱ استان کشور هم مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن، گزارش‌ یحیی معماری رییس دفتر ساوه با عنوان «مراقب سرقت کاتالیست خودروهایتان باشید»، پرویز بابایی خبرنگار مرکز تبریز با تیتر «گره کور بازآفرینی مجموعه تاریخی مقبره الشعراء تبریز» و اشکان جهان آرای خبرنگار مرکز ساری با عنوان « غربتِ انارِ اشرف» به عنوان مطالب برتر یا شایسته تقدیر انتخاب شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!