مادر شهید جاویدالاثر سیدمحمد دیباجی تجلیل شد


مادر شهید جاویدالاثر سیدمحمد دیباجی تجلیل شد

تهران-ایرنا-فرهنگسرای اندیشه در ویژه برنامه «مادران چشم به راه» از مادر شهید جاویدالاثر سیدمحمد دیباجی تجلیل کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از فرهنگسرای اندیشه، ویژه برنامه فراگیر «مهرآیین» از مجموعه برنامه‌های «مادرانه» به مناسبت ایام ولادت حضرت زهرا(س) به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه هفت برگزار شد.
فرهنگسرای اندیشه در قالب ویژه برنامه «مادران چشم به راه» با حضور در منزل شهیدسیدمحمد دیباجی از مادر این شهید جاویدالاثر تجلیل کرد.
شهیدسیدمحمد دیباجی متولد ۱۵ مرداد ۱۳۳۴ در تهران است. او به عنوان نیروی بسیجی در جبهه حضور یافت و شانزدهم بهمن ۱۳۶۵ با سمت فرمانده گروه در عملیات کربلای پنج در شلمچه شهید شد. تاکنون پیکر پاک او بازنگشته است.
برادر شهید دیباجی در این آیین گفت: برادرم معلم منطقه ۱۴ بود و به واسطه اینکه در چندین عملیات حضور داشت، برایشان دوره ۶ ماهه چریکی برگزار کردند.
وی افزود: پس از این دوره، برادرم به همراه تنی چند از رزمندگان به عملیات‌های برون مرزی رفتند که نمونه آن حضور در منطقه کرکوک است.
برادر شهیددیباجی بیان کرد: بعد از عملیات کربلای چهار در حالی که در یکی از عملیات‌های برون مرزی حضور داشت، گروهی ۷۰-۸۰ نفره در منطقه‌ای نزدیک مرز گیر افتادند و به گفته محلی‌ها در همان جا به شهادت رسیدند اما هنوز پیکر آنان برنگشته است.
وی اظهارداشت: برادرم فرزند اول خانواده بود و از این جهت یکی از افراد تاثیرگذار برای مادرم به شمار می‌رفت و هنوز هم ما چشم انتظار بازگشت او هستیم، از برادرم سه فرزند به یادگار مانده است.
پدر شهید دیباجی نیز در این آیین گفت: شهدا افتخار ما و روشنی‌بخش مسیر انقلاب اسلامی هستند.
در پایان این مراسم، از مادر شهید جاویدالاثر دیباجی تجلیل شد.
ویژه برنامه «مادران چشم به راه» با مشارکت ناحیه چهار شهرداری منطقه هفت برگزار شد.

مادر شهید جاویدالاثر سیدمحمد دیباجی تجلیل شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان